Werk & Studie alle pijlers

Pensioenopbouw

07-07-2010 17:10 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb geen idee of ik dit wel onder de goede pijler plaats. Maar ik heb inmiddels mijn arbeidsovereenkomst per mail binnen zodat ik het nog even door kan lezen voordat ik teken. Nu staat er het volgende in:

2. Werkgever is met werknemer geen pensioenstoezegging overeen gekomen.

Begrijp ik dan goed dat er geen pensioen opgebouwd wordt? Komt dit vaker voor? En zou ik dit op een andere manier kunnen regelen?

Pff..ik heb hier totaal geen verstand van
Dat heb je goed begrepen! Het komt ook wel vaker voor en het is wel belangrijk om dit zelf te regelen. Maak eens een afspraak met een financieel adviseur of met je bank! Die kunnen je vaak haarfijn voorrekenen wat voor jou in dit geval de beste methode is!

Enne gefeliciteerd met je nieuwe baan!
http://www.telegraaf.nl/overgeld/pensio ... oe___.html
Dankjewel!

Oh, het komt dus vaker voor. Ik was al bang dat ik geflest werd.

Ik zit binnenkort in de schuldsanering en ik zit nu in budgetbeheer. Ik heb nu dus geen bankrekening en helemaal geen geld voor een financieel adviseur. Heb ik een erg groot probleem als ik de aankomende 3 jaar niks opzij zet voor later?
Hoe later je begint met sparen, hoe hoger het maandbedrag is om op 65jarige leeftijd een leuke uitkering te hebben.

Hoe oud ben je? Is '87 je geboortejaar? Dan ben je nu 23. Er zijn -dacht ik- COA's waar werknemers pas op hun 25e beginnen met pensioensparen. Dus in die zin is dat zo gek nog niet.

Maar als je nu in de schuldsanering zit, kun je daar niet eens aan beginnen. Dan is het een mooie voorziening om te regelen zodra je daar klaar mee bent.
Ja '87 is mijn geboortejaar. Dus dan is er gelukkig niks aan de hand. Ik dacht dat het normaal was dat je werkgever iets deed aan je pensioenopbouw.
quote:Leja87 schreef op 07 juli 2010 @ 18:03: