Werk & Studie alle pijlers

presentatie vertalen

04-01-2016 17:32 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Ik moet in het engels presenteren over borstkanker. Nu heb ik alle tekst al in het nederlands gemaakt en hoef ik het eigenlijk alleen nog te vertalen. Nu het volgende: dit vertalen gaat me nooooooit lukken omdat ik heel erg slecht ben in engels.

google vertaler klopt nooit precies en een woordenboek van nederlands naar engels werkt ook niet omdat de woorden dan nog niet in de goede ''tijd'' staan. (bijvoorbeeld: onstaan, ontstond, ontstaat)

Heeft iemand tips voor het vertalen van mijn presentatie, of dat deze ergens vertaalt word?
Moet je hoog Engels spreken, dat je het zelf niet kan? Als je al op een opleiding zit moet je over het algemeen toch wel "normaal" Engels kunnen. Hier heb je nu even niets aan, maar weet je wat goed helpt? Engelse en Amerikaanse series kijken. Ik kijk heel veel TLC/MTV en Amerikaanse series. Gisteren zat ik in een kroegje waar mensen uit California waren, en ik kon zonder enige moeite een volwaardig gesprek met hen voeren. En dat ook nog met drank op .

Ik bedoel dit niet lullig hoor, maar ik vraag me oprecht af hoe je hebt kunnen slagen van de middelbare als je zo slecht in Engels bent? Bij ons kon je dat vak namelijk niet laten vallen geloof ik. Zoek voor nu even een vertaler (vader, moeder, vriendin etc) en daarna veel voor de tv zitten .

Succes morgen!
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/480/

Ik vergat de bron te vermelden, bij dezen.
verba volant, scripta manent.
Waarom is je Engels zo slecht? Dat krijg je tegenwoordig toch al vanaf groep 7/8? Vertaal je presentatie en post hem dan hier, misschien kunnen wat mensen hem verbeteren/aanvullen voor je.
Om hoeveel pagina's gaat het eindelijk? Wat voor opleidingsniveau? Tegen vergoeding wil ik misschien mijn maandagavond wel opofferen om het voor je te vertalen.
Maar moet je voor deze opleiding niet gewoon goed Engels beheersen? Waarom kom je er nu pas achter dat je Engels niet goed genoeg is? Dat had je eerder moeten gaan bijspijkeren.

En "het was vakantie" is een kul smoes. Je was je was ziek, dat kan gebeuren, maar dan moet je werkzaamheden gaan inhalen. Ook al is het vakantie. Of eerder aangeven op school. Sorry, ik ben nu ziek en ik andere plannen voor de vakantie. Kan de presentatie niet opgeschoven worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als jij je presentatie zelf aanpast wil ik hem wel even voor je doorkijken en je feedback geven (als iemand die veel Engels presenteert en zelf borstkanker gehad heeft). Je kunt me een pb sturen, dan geef ik je mijn email.

Volgende keer eerder beginnen he
Voor 50 euro wil ik best een uurtje voor je vertalen hoor...
Verder is Google Translate tegenwoordig al een stuk beter, mits je de zin in korte sub-zinnetjes opdeelt.
Ai ken spiek inglish verrie wel. Nait zo snel maar dat komt nog wel !
quote:Plienn schreef op 04 januari 2016 @ 18:52:

Ai ken spiek inglish verrie wel. Nou hier ontloop je toch een fout die door 80% van de Nederlanders wel gemaakt wordt.
Je kunt altijd nog het boekje "I always get my sin" bij je vertaling gebruiken.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven