Probleem
zaterdag 12 mei 2012 om 19:58
Ik ben vorige week de hele week afwezig geweest i.v.m. ziekte.
Nu wil mijn baas dat ik deze uren "inhaal". Niet om het werk in te halen. Maar hij denkt dat dat moet om de uren in te halen.
Wat vinden jullie daarvan?
Ik zie nu al op tegen aanstaande donderdag (Hemelvaart). Ik denk dat hij gewoon wil dat ik kom werken. Om mijn uren in te halen.
Maar het is een officiele feestdag.
Wat moet ik daarmee doen?
Nu wil mijn baas dat ik deze uren "inhaal". Niet om het werk in te halen. Maar hij denkt dat dat moet om de uren in te halen.
Wat vinden jullie daarvan?
Ik zie nu al op tegen aanstaande donderdag (Hemelvaart). Ik denk dat hij gewoon wil dat ik kom werken. Om mijn uren in te halen.
Maar het is een officiele feestdag.
Wat moet ik daarmee doen?
zaterdag 12 mei 2012 om 21:19
quote:3407xxx schreef op 12 mei 2012 @ 21:10:
Krijg je wit of zwart betaald ?
haha ja dat dacht ik ookal, als je een contract heb getekend en alles officieel doet val je binnen de cao, en dan betaal je voor de ziektewet.
als je elke week een envelopje krijgt, dan moet je wrs de uren gewoon inhalen..
Krijg je wit of zwart betaald ?
haha ja dat dacht ik ookal, als je een contract heb getekend en alles officieel doet val je binnen de cao, en dan betaal je voor de ziektewet.
als je elke week een envelopje krijgt, dan moet je wrs de uren gewoon inhalen..
zaterdag 12 mei 2012 om 21:37
Oom moet niet zeuren. Jij bent in z'n privéleven dan wel zijn nichtje maar als baas ben jij niks meer en minder dan een ander en moet hij jou net als ieder ander personeelslid behandelen en jou gewoon bij ziekte uitbetalen.
Zou toch te gek zijn als je je uren in moet halen omdat je ziek bent geweest
Hemelvaart is zeker een officiële vrije dag als jij secretaresse bent. In de zorg, politie ed is het anders maar het bedrijfsleven ligt die dag stil.
Ook die dag krijg jij gewoon uitbetaald.
Zou toch te gek zijn als je je uren in moet halen omdat je ziek bent geweest
Hemelvaart is zeker een officiële vrije dag als jij secretaresse bent. In de zorg, politie ed is het anders maar het bedrijfsleven ligt die dag stil.
Ook die dag krijg jij gewoon uitbetaald.
zaterdag 12 mei 2012 om 21:47
@nettel: betalen voor de ziektewet? Haar werkgever moet normaal gesproken haar salaris doorbetalen, dus zal er geen sprake zijn van ziektewet.
Ziekte dagen in halen is normaal gesproken niet aan de orde natuurlijk maar ik kan wel voorstellen dat je dat misschien zelf deels zou doen. Stel je bent een week ziek geweest en er ligt daardoor veel werk, dat je wanneer je weer fit bent even een extra dagje meepakt om achterstanden in te lopen.
Ziekte dagen in halen is normaal gesproken niet aan de orde natuurlijk maar ik kan wel voorstellen dat je dat misschien zelf deels zou doen. Stel je bent een week ziek geweest en er ligt daardoor veel werk, dat je wanneer je weer fit bent even een extra dagje meepakt om achterstanden in te lopen.
zaterdag 12 mei 2012 om 22:12
Dat klopt ook wel, er wordt loonheffing afgedragen en daar worden de premies voor ZW en WW ed van betaald maar wanneer je in loondienst bent en ziekt wordt heb je normaal gesproken geen recht op ZW ( kan wel in vangnet situaties maar dat haal ik niet uit de OP) haar werkgever moet dus gewoon salaris doorbetalen. Maar goed, enigszins off topic
zaterdag 12 mei 2012 om 22:45
quote:Ilja74 schreef op 12 mei 2012 @ 21:47:
Stel je bent een week ziek geweest en er ligt daardoor veel werk, dat je wanneer je weer fit bent even een extra dagje meepakt om achterstanden in te lopen.
Maar dat dagje extra meepakken doe je dan toch alleen als je daardoor ook een dagje extra betaald krijgt neem ik aan? Je gaat toch niet zomaar dagen inhalen dat je ziek was? :o
Overigens zijn werkgevers toch gewoon verzekerd tegen verzuimkosten?
Stel je bent een week ziek geweest en er ligt daardoor veel werk, dat je wanneer je weer fit bent even een extra dagje meepakt om achterstanden in te lopen.
Maar dat dagje extra meepakken doe je dan toch alleen als je daardoor ook een dagje extra betaald krijgt neem ik aan? Je gaat toch niet zomaar dagen inhalen dat je ziek was? :o
Overigens zijn werkgevers toch gewoon verzekerd tegen verzuimkosten?
zaterdag 12 mei 2012 om 23:00
De verzekering heeft bijna altijd een eigen risico periode en zal bij een griepje niet tot uitbetaling komen. En stel dat dat wel zo zou zijn, dan kost een zieke werknemer gewoon veel geld.
Over het dagje inhalen: ik voel me zelf erg verantwoordelijk voor het werk en zou het vervelend vinden dat er achterstand is doordat ik er een week niet was. Ook al zou ik er niets aan kunnen doen.
Dat zou kunnen maken dat ik zou besluiten een dagje extra mee te pakken. Betaald of onbetaald .. Dat komt dan later wel ter sprake.
Maar ik snap wel dat dat voor veel mensen te ver gaat hoor. Ik sla daar voor mezelf soms in door en zeg ook niet dat TO dat zou moeten doen.
Over het dagje inhalen: ik voel me zelf erg verantwoordelijk voor het werk en zou het vervelend vinden dat er achterstand is doordat ik er een week niet was. Ook al zou ik er niets aan kunnen doen.
Dat zou kunnen maken dat ik zou besluiten een dagje extra mee te pakken. Betaald of onbetaald .. Dat komt dan later wel ter sprake.
Maar ik snap wel dat dat voor veel mensen te ver gaat hoor. Ik sla daar voor mezelf soms in door en zeg ook niet dat TO dat zou moeten doen.