promotie: salarisverhoging
dinsdag 26 februari 2013 om 15:21
Beste,
vorige week is me een nieuwe functie aangeboden, een promotie van support naar middenkader.
Voor deze functie moet ik veel de weg op en daarvoor heb ik een auto van de zaak aangeboden gekregen.
Echter over een bruto salarisverhoging is niet gesproken.
Ben een nitwit als het komt op lease regelingen maar is het een rare redenering als ik naast de auto ook een salarisverhoging zou verwachten? Dit zonder ondankbaar over te komen. In mijn ogen is de auto namelijk part of the job.
alvast bedankt voor jullie antwoorden
vorige week is me een nieuwe functie aangeboden, een promotie van support naar middenkader.
Voor deze functie moet ik veel de weg op en daarvoor heb ik een auto van de zaak aangeboden gekregen.
Echter over een bruto salarisverhoging is niet gesproken.
Ben een nitwit als het komt op lease regelingen maar is het een rare redenering als ik naast de auto ook een salarisverhoging zou verwachten? Dit zonder ondankbaar over te komen. In mijn ogen is de auto namelijk part of the job.
alvast bedankt voor jullie antwoorden
dinsdag 26 februari 2013 om 15:31
Salarisverhoging hoort erbij. Probeer te achterhalen in welke salarisschaal de nieuwe functie past, dan weet je wat de bandbreedte is. Plot je eigen huidige salaris daar in. Minimaal de trede daarboven is een logisch salarisniveau om in te stromen, maar een verhoging van ca 10% is niet ongebruikelijk.
dinsdag 26 februari 2013 om 15:31
dinsdag 26 februari 2013 om 15:32
Lijkt me wel. Omdat je er door je bijtelling nu gewoon heel hard financieel op achteruit gaat zelfs. In het gunstigste geval wordt er door die auto 20% van de waarde bij je inkomen geteld waar je dus WEL belasting over betaalt maar je niet op je bankrekening ziet. En daarbij je bijtelling nog, dat scheelt je zo een paar honderd euro in de maand
dinsdag 26 februari 2013 om 15:35
Auto van de zaak, betekent in deze niet dat de zaak de kosten van de gehele auto draagt? Want in dat geval ga je er financieel dankzij de auto niks op achteruit, en moet je de auto misschien als het financiële extra deel zien, hoewel je dat niet op je bankrekening ziet?
Ik zou het gewoon gaan vragen als ik jou was. Of jij iets moet bijdragen aan de auto, of helemaal niets, in welke salarisschaal je terecht komt, of er iets in het CAO verandert. Ik zou het ook logisch vinden als je salarisverhoging krijgt, maar misschien is dat toch niet het geval. Wel zo handig om dat dan van te voren te weten. Alvast veel succes met je nieuwe baan, mocht je die aannemen!
Ik zou het gewoon gaan vragen als ik jou was. Of jij iets moet bijdragen aan de auto, of helemaal niets, in welke salarisschaal je terecht komt, of er iets in het CAO verandert. Ik zou het ook logisch vinden als je salarisverhoging krijgt, maar misschien is dat toch niet het geval. Wel zo handig om dat dan van te voren te weten. Alvast veel succes met je nieuwe baan, mocht je die aannemen!
dinsdag 26 februari 2013 om 16:01
dinsdag 26 februari 2013 om 16:23
Meid, je komt nooit ondankbaar over. Het komt je niet vanzelf, je hebt er waarschijnlijk hard voor gewerkt, want denk maar niet dat jij die functie uit liefdadigheid krijgt.
Salarisverhoging komt je ook niet aanwaaien, het is eigenlijk heel simpel;
He XX (indien jullie band ook zo is natuurlijk), ik ben heel erg blij met de nieuwe functie, maar wat voor salarisverhoging hebben jullie voor ogen? (Dus vraag niet óf je salarisverhoging krijgt, maar ga er gewoon van uit, want het is heel normaal bij het verkrijgen van een hogere functie).
Laat hen eerst een bod doen en doe daarna standaard een tegenbod, ook als je tevreden bent. Tanden erin. Extra geld is namelijk áltijd leuk.
Salarisverhoging komt je ook niet aanwaaien, het is eigenlijk heel simpel;
He XX (indien jullie band ook zo is natuurlijk), ik ben heel erg blij met de nieuwe functie, maar wat voor salarisverhoging hebben jullie voor ogen? (Dus vraag niet óf je salarisverhoging krijgt, maar ga er gewoon van uit, want het is heel normaal bij het verkrijgen van een hogere functie).
Laat hen eerst een bod doen en doe daarna standaard een tegenbod, ook als je tevreden bent. Tanden erin. Extra geld is namelijk áltijd leuk.
dinsdag 26 februari 2013 om 16:43
dinsdag 26 februari 2013 om 19:39
Ik rijd nu een prive auto die eigenlijk wel op is. In dat opzicht komt het als geroepen. Manlief heeft een kleine auto, ook prive.
Heb afgelopen maanden al flink wat zakelijke km gereden, en die kunnen declareren, waardoor ik eigenlijk geen idee heb wat mijn basis netto salaris zou zijn.
Daarnaast had ik op 1 januari ook als promotie gemaakt van jr naar sr sales support wat ook een kleine verhoging en een hogere schaal heeft opgeleverd.
Mijn directe supervisor is gelukkig een super kerel die me veel helpt, zo ook in deze. Daarstraks even met hem gesproken en hij snapt mijn vraag en gaat dit bespreken met directeur. Compensatie van bijtelling (auto is eigenlijk categorie te hoog) en salarisverhoging gaan inzet zijn.
Keep my fings crossed
Heb afgelopen maanden al flink wat zakelijke km gereden, en die kunnen declareren, waardoor ik eigenlijk geen idee heb wat mijn basis netto salaris zou zijn.
Daarnaast had ik op 1 januari ook als promotie gemaakt van jr naar sr sales support wat ook een kleine verhoging en een hogere schaal heeft opgeleverd.
Mijn directe supervisor is gelukkig een super kerel die me veel helpt, zo ook in deze. Daarstraks even met hem gesproken en hij snapt mijn vraag en gaat dit bespreken met directeur. Compensatie van bijtelling (auto is eigenlijk categorie te hoog) en salarisverhoging gaan inzet zijn.
Keep my fings crossed