Werk & Studie alle pijlers

Raad van bestuur

17-08-2018 22:15 47 berichten
Heeft de rvb invloed op aanname personeel?
Vriend is onlangs begonnen en nu blijkt dat het rvb niet achter zijn functie staat. Ze vinden het onzin.

Kunnen zij hier invloed op uitoefenen?
Alle reacties Link kopieren
Nogal.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zeker of een Raad van Bestuur formeel een rol heeft bij het aannemen van personeel, maar ik denk dat zij, zeker bij hoge functies, formeel en achter de schermen nogal wat invloed uit kunnen oefenen op het al dan niet aannemen van een kandidaat.
Dr. Dre, don't just stand there, operate! (Eminem)
Alle reacties Link kopieren
De RvB bestuurt en vertegenwoordigt de vennootschap, dat betekent dat ze vrij nadrukkelijk over vrijwel alles eindverantwoordelijk zijn.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Lekker dan.....baan opgezegd en net gestart en nog in proeftijd. Blijkt uit opmerkingen dat rvb zijn functie onzin vindt....
Alle reacties Link kopieren
Balen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Polsjef schreef:
17-08-2018 22:29
Lekker dan.....baan opgezegd en net gestart en nog in proeftijd. Blijkt uit opmerkingen dat rvb zijn functie onzin vindt....
Ligt eraan.
Je kunt je nut bewijzen, en sowieso is het nu geen crisis dus er zal niemand in het bedrijf een boterham minder eten van een 'experiment'.
Ik heb zelf twee keer zo'n functie gehad en er weinig last van gehad, behalve dan dat ik tijdens bepaalde bijeenkomsten presentaties moest houden en mijn werk wat moest profileren.
In economisch slechte tijden lig je er met een beetje pech wel het eerste uit maar dat heeft in mijn geval alleen maar promotie opgeleverd, omdat ze mij als persoon graag wilden houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de RvB niet zozeer kijkt naar wie de functie invult. Maar wel naar of die functie van nut is en rendabel.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
17-08-2018 22:45
Ik denk dat de RvB niet zozeer kijkt naar wie de functie invult. Maar wel naar of die functie van nut is en rendabel.


Ja. En dus zal hij moeten bewijzen dat zijn functie wel nut heeft. En snel ook.
Zit niets anders op maar voelt wel vreemd. Waarom is er voor die tijd geen overleg geweest....

Zijn manager is tevreden, maar ja...als het bestuur het onzin vindt is de mening van zijn manager denk ik ondergeschikt.
Wat zuur. Scherp blijven en anders tijdig sollicteren.
Alle reacties Link kopieren
RvB kan zeker beslissend zijn, maar heeft je vriend geen contract voor een jaar ofzo? Hoop dat hij zijn proeftijd doorstaat en maar hopen op het beste.
Alle reacties Link kopieren
Het maakt ook wel uit wat zijn functie is, waar in de organisatie en welke organisatie.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Rvb dame zei bij kennismaking...zooo dat heb je niet overlegd...was het nodig? Man stond er bij. Daarna werd hij genegeerd. Uitnodigingen op LinkedIn worden niet geaccepteerd.

Nou ja...we zien wel... Maar komt wel zeer bijzonder over.
[quote=Polsjef post_id=28910697 time=1534575968 user_id=372936]
Rvb dame zei bij kennismaking...zooo dat heb je niet overlegd...was het nodig? Man stond er bij. Daarna werd hij genegeerd. Uitnodigingen op LinkedIn worden niet geaccepteerd.

Nou ja...we zien wel... Maar komt wel zeer bijzonder over.
[/Toner]

Waarom al uitnodigen als contact in levende lijve zo stroef verloopt?
Was meer om ook te laten zien dat hij positief berichten uitstuurt met hart voor de zaak. Intrekken wellicht?
Polsjef schreef:
18-08-2018 09:06
Rvb dame zei bij kennismaking...zooo dat heb je niet overlegd...was het nodig? Man stond er bij. Daarna werd hij genegeerd. Uitnodigingen op LinkedIn worden niet geaccepteerd.

Nou ja...we zien wel... Maar komt wel zeer bijzonder over.
Die heeft jouw man serieus gestuurd ? :facepalm:
Wat is daar zo erg aan dan?
Maar intrekken dan maar?
Polsjef schreef:
18-08-2018 09:06
Rvb dame zei bij kennismaking...zooo dat heb je niet overlegd...was het nodig? Man stond er bij. Daarna werd hij genegeerd. Uitnodigingen op LinkedIn worden niet geaccepteerd.

Nou ja...we zien wel... Maar komt wel zeer bijzonder over.
Waarom stuurt hij meteen uitnodigingen op LinkedIn?
Dat zijn we zo gewend......maar nooit met rvb gewerkt. Bij vorige functie moest hij veel communiceren via LinkedIn ivm promotie activiteiten.

Nou ja is gebeurd. Kunnen we niet veranderen en weten voor een volgende keer dat hij daar voorzichtig in moet zijn.

Maar rest de vraag: intrekken?
Polsjef schreef:
18-08-2018 09:18
Maar intrekken dan maar?
Nee joh.
En het ook niet te zwaar zien: onze rvb vindt het fantastisch van zichzelf dat ze 'geen tijd' hebben voor LinkedIn.
Hier is het niet gek om uit te nodigen hoor. De een stelt het op prijs en de ander vindt er niks van.
Ik vind het eerder onprofessioneel van die rvb persoon, en wat zeggen over de organisatie, dan feitelijk wat over je man zijn functie of aanblijven.
Het zal me niks verbazen dat het zo'n club is die naast dit soort dingen ook wat mensen hebben zitten die ze per ongeluk een vast contract hebben moeten geven wegens zelf niet opletten.
Komt wat klungelig over en als ik dat soort ruimte voel, zie ik meestal ook kansen.
En zo niet dan kan man altijd nog gaan solliciteren. Er zijn zoveel redenen waarom een contract niet kan worden verlengd.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
18-08-2018 09:14
Die heeft jouw man serieus gestuurd ? :facepalm:
Is het zo gek om je professionele netwerk te willen uitbreiden?
Alle reacties Link kopieren
Wat is zijn functie? En waarom is het een duo-functie met jou, TO? Hoe groot is de organisatie en wat voor soort organisatie is het?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Sara9876 schreef:
18-08-2018 09:29
Is het zo gek om je professionele netwerk te willen uitbreiden?
Ik vind het wel gek om het RvB, die jou niet bepaald positief onthaalt, direct maar een uitnodiging via LI te sturen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven