Werk & Studie alle pijlers

Raad van bestuur

17-08-2018 22:15 47 berichten
Heeft de rvb invloed op aanname personeel?
Vriend is onlangs begonnen en nu blijkt dat het rvb niet achter zijn functie staat. Ze vinden het onzin.

Kunnen zij hier invloed op uitoefenen?
JollyRider schreef:
18-08-2018 09:31
En waarom is het een duo-functie met jou, TO?

:proud:
Duo functie met mij? Moet er niet aan denken haha...we zijn een leuk koppel maar samenwerken wordt hem niet.

Ik ga niet alles hier neerzetten. Dan wordt het zo herkenbaar :|
anoniem_372936 wijzigde dit bericht op 18-08-2018 17:09
2.52% gewijzigd
Het is niet zo erg ofzo, ik had alleen gewacht op een positief contact. Ik zou nu niet intrekken maar gewoon open laten staan.
eva-luna schreef:
18-08-2018 09:32
Ik vind het wel gek om het RvB, die jou niet bepaald positief onthaalt, direct maar een uitnodiging via LI te sturen.
Was echt om te laten zien dat hij zaken deelt in het netwerk, zin in nieuwe baan etc. Positief ingegeven. En we wonen op het platteland dus je komt elkaar vaker tegen dan de bijvoorbeeld de rvb van Philips. Je kan elkaar tegenkomen op de markt.
anoniem_372936 wijzigde dit bericht op 18-08-2018 09:39
6.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
18-08-2018 09:35
Duo functie met mij? Moet er niet aan denken haha...we zijn een leuk getrouwd koppel maar samenwerken wordt hem niet.

Ik ga niet alles hier neerzetten. Dan wordt het zo herkenbaar :|
Oh, je hebt het steeds over “we”.

Ik vroeg niet om alles, maar je bent zo onhelder dat ieder advies zinloos is.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
En wat zij de manager die hem aannam vervolgens dan? Gaat hij een goed woordje doen, vechten voor de zaak of zat hij er als een verslagen hondje bij?
Polsjef schreef:
18-08-2018 09:38
Was echt om te laten zien dat hij zaken deelt in het netwerk, zin in nieuwe baan etc. Positief ingegeven. En we wonen op het platteland dus je komt elkaar vaker tegen dan de bijvoorbeeld de rvb van Philips. Je kan elkaar tegenkomen op de markt.
Dan zou ik me wel zorgen maken. Als RvB in zo'n kleine kring al zo afstandelijk is dan wil hij dit echt niet. En een slechte start betekent veelal weinig goeds.
Hij had aangegeven blij te zijn met man...
Daar was ik al bang voor :|
Polsjef schreef:
18-08-2018 09:46
Hij had aangegeven blij te zijn met man...


Maar hij heeft er toch ook belang bij dat duidelijk wordt dat de functie van jouw man noodzakelijk is? Zet hij zich er niet iets meer voor in dan alleen dit?
Alle reacties Link kopieren
Wat edn leuk raadsoelletje is dit.

Help, ik wil advies maar ik vertel niks van de relevante context!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik vond die rvb wel bijzonder onprofessioneel...maar goed. In ieder geval verder solliciteren is verstandig.
JollyRider schreef:
18-08-2018 09:50
Wat edn leuk raadsoelletje is dit.

Help, ik wil advies maar ik vertel niks van de relevante context!
Onzin. Ze heeft alleen een algemene vraag gesteld en gaat ook in op vragen. Waarom zo snibbig?
Polsjef schreef:
18-08-2018 09:46
Hij had aangegeven blij te zijn met man...
Dat is mooi. Het zit dus in de functie en niet in de persoon. Nu de functie supergoed uitvoeren en meerwaarde laten zien.
Ja dat is ook het voornemen. Maar gaf deze week gewoon zo'n domper. Hij vindt de baan erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ja.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Die domper snap ik. Hopelijk is het een kwestie van tijd. Ik zou zelf niet in een ongewenste functie willen blijven. Opletten of er meer signalen komen. En zeker de ogen open houden voor nieuwe kansen. Hij heeft de tijd mee qua banenmarkt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang werkt hij er nu? Zit hij nog in zijn proeftijd?
En ik vermoed dat je man niet eens zo bang voor zijn baan hoeft te zijn. Ik denk wel dat zijn manager een aardig woordje te horen krijgt.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
positivodo schreef:
18-08-2018 09:53
Onzin. Ze heeft alleen een algemene vraag gesteld en gaat ook in op vragen. Waarom zo snibbig?
Snibbig nog wel :proud:

Maar goed, als zij denkt relevante antwoorden te krijgen zo moet ze vooral niet meer vertellen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Wat een kansloze reactie van die persoon. Kan de baan leuk zijn maar ik zou als een gek verder solliciteren. Wat een achterlijk bedrijf. Heb bij heel wat organisaties met RvB's gewerkt en het lijkt wel of het standaard is dat ze daar allemaal een klap van de molen hebben gehad. Maar goed, dat is mijn ervaring. Ik zou de eer aan mezelf houden en heel snel iets anders zoeken. En dan hebben ze misschien mooi spijt dat jouw man weg is. Goed voor ze.
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
17-08-2018 22:45
Ik denk dat de RvB niet zozeer kijkt naar wie de functie invult. Maar wel naar of die functie van nut is en rendabel.
Dit inderdaad.. Wel een vervelende situatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me niet meteen zorgen maken. Uit jouw bericht maak ik niet direct op dat de RvB per se dwars ligt of actief je man probeert te wippen. Het lijkt me eerder een sneer naar de manager, misschien zijn er onderliggende fricties binnen het bedrijf. Op de lange termijn kan het natuurlijk zo zijn dat de manager het bestaan van bepaalde functies niet langer kan verantwoorden, maar het kan ook zo maar zijn dat als de boel gewoon goed loopt je man daar zijn meerwaarde kan bewijzen. Dit soort botte reacties zijn niet leuk als je net enthousiast aan je nieuwe baan begint, maar het klinkt nog niet alsof er nu ontmiddellijk een ontslagprocedure gestart gaat worden. Als ik je man was zou ik gewoon lekker mijn werk doen en af en toe polsen bij de manager wat die verwacht m.b.t. tot de toekomst van de functie. Als het ook op de lange termijn onzeker lijkt te worden of te blijven dan kan hij altijd nog rustig verder gaan kijken naar een baan met meer zekerheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven