Werk & Studie alle pijlers

Reageren na netwerken

17-07-2013 23:47 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Voor t eerst in mijn leven heb ik een studie-gerelateerde netwerkborrel bezocht. Enigszins nerveus ben ik erheen gegaan en heb uiteindelijk een super leuke, gezellige en leerzame avond gehad (lezingen). Ik had al gauw door dat het netwerken tussen de bedrijven door moest.

Na wat onwennig geleuter heb ik lang met iemand lopen praten. Diegene houdt zich bezig met onderzoek waarmee ik me later ook wel bezig zou willen houden. Het past echt in mijn interesses en de persoon in kwestie was ook een ontzettend aardige en open vrouw.

Nu zit ik thuis met een aantal mail adressen en weet dat deze bedoeld zijn om meer informatie te vragen/kennis te maken/meelopen. Ik ben ook nog niet afgestudeerd dus meer is ook niet mogelijk bij de meeste organisaties. Behalve bij een. Bovenstaande vrouw heeft me namelijk uitgenodigd om kennis te komen maken en uit te zoeken of ik in het team pas en mee mag werken aan een onderzoek (als junior/stagiaire achtig). Dat laatste lijkt mij echt helemaal geweldig!!!

Om mijn eigen glazen niet in te gooien (klein vakgebied) ben ik van plan iedereen een bericht te sturen en me verder voor te stellen etc.

Maar...ik wil niet wanhopig overkomen. Hoe lang zal ik wachten met mailen? Ik wil overkomen alsof ik weloverwogen die mail heb opgesteld. Dat wil ik ook doen maar ik ben zoooo enthousiast. Liefst hing ik vanavond nog aan de telefoon!

Fijne avond en hopelijk kunnen jullie me adviseren!
Ik zou morgen mailen. Dan heb je er "een nachtje over geslapen", lijk je niet zo hebberig of wanhopig, maar wel enthousiast

Maar goed, dat zou ik, als leek, doen.
Het advies van plofkipje zou ik ook geven.
Ja vind ik ook.

En dan: schrijf het en laat het even rusten. Dan nog eens herlezen, dubbelchecken op spelfouten en dan pas versturen.

Nog een tip: ze heeft al een prima indruk van je. Probeer je niet te bewijzen in de mail. Je doel moet zijn om een concrete afspraak met haar te maken voor die kennismaking, dus hou het vlot en luchtig.

Daarmee maak je ook een lekker daadkrachtige indruk.

Succes!
En ik zou ook iets schrijven in de trant van: 'na ons prettige gesprek van gisteren' zodat je jezelf direct weer even in de juiste situatie plaatst voor de andere persoon.
Dank jullie wel! Ik wilde jullie gister al bedanken maar toen lukte het niet om op het topic te komen met mijn mobiel.

Ik ben net zo'n leek Plofkipje, daarom postte ik hier ;)

Ik heb een nachtje gewacht en een weloverwogen mail geschreven. Jullie tips ook meegenomen. Mijn vader heeft t voor mij nog een keer gecheckt en in het begin van de middag heb ik de mail gestuurd. Ik weet dat ze vandaag en maandag vrij is dus ik weet niet of ze haar mail bekijkt. Dat zie ik dan wel weer. Ik weet stiekem ook wel dat ik 'gewoon' welkom ben daar dus dat komt wel goed. Ik word echt vrolijk als ik er aan denk haha.

Fijne (zonnige) dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven