Reference Manager/Endnote
zondag 30 oktober 2011 om 21:52
Voor mijn studie ben ik veel op zoek naar literatuur. Nu zit ik eraan te denken een programma aan te schaffen dat het werken hiermee iets makkelijker maakt. Ik twijfel tussen Reference manager en Endnote.
Is er hier iemand die ervaring met deze programma's heeft en weet welke van de twee het fijnst is om mee te werken? Andere suggesties zijn ook welkom, ik ben hie rnog niet zo thuis in.
Alvast bedankt!
Is er hier iemand die ervaring met deze programma's heeft en weet welke van de twee het fijnst is om mee te werken? Andere suggesties zijn ook welkom, ik ben hie rnog niet zo thuis in.
Alvast bedankt!
maandag 31 oktober 2011 om 09:24
Hmm, ik vind juist Reference manager fijner. Maar het ontloopt elkaar niet heel veel wat mij betreft. Beide vragen even enige gewenning, ze werken niet per se heel intuïtief.
Meestal kun je via de universiteit goedkopere of zelfs gratis versies krijgen, wellicht een goed idee om even naar te kijken?
Meestal kun je via de universiteit goedkopere of zelfs gratis versies krijgen, wellicht een goed idee om even naar te kijken?
maandag 31 oktober 2011 om 09:39
Ik ken alleen reference manager en refworks. Die laatste is een online database: daar kun je dus altijd bij vanaf welke werkplek dan ook.
Informeer even bij de uni/Hogeschool waar je studeert: die hebben vast een vast programma waar ze mee werken en die ze gratis of tegen lage prijs doorgeven aan hun studenten.
Reference manager overigens jarenlang naar tevredenheid mee gewerkt!
Informeer even bij de uni/Hogeschool waar je studeert: die hebben vast een vast programma waar ze mee werken en die ze gratis of tegen lage prijs doorgeven aan hun studenten.
Reference manager overigens jarenlang naar tevredenheid mee gewerkt!