Werk & Studie alle pijlers

Regelanalyse en voorwaardentoetsing..

19-03-2012 18:49 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een schoolopdracht (HBO RECHT) moet ik van een aantal artikelen een regelanalyse en voorwaardentoetsing maken..

Nu snap ik echter totaal niet hoe dat moet. Het gaat om de volgende drie artikelen:

Art. 7:677 BW

Art. 7:678 BW

Art. 7:679 BW

Natuurlijk snap ik wel wat er in die artikelen gezegd wordt, maar ineens hoor ik termen als cumulatieve en alternatieve voorwaarden.. Door prive omstandigheden loop ik een beetje achter (relatie uit, ander huis moeten zoeken, drama en ellende).. is er hier iemand die me een klein beetje op weg kan helpen?

Of ergens op internet iets kan vinden waar het enigszins begrijpelijk wordt uitgelegd? heb zelf al gezocht maar wordt niet veel wijzer..
Ik heb geen enkel verstand van rechten, maar heb je geen studiegenoten die je even kan vragen om wat hulp?
Of een docent natuurlijk.
Of een studieboek?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Cumulatieve voorwaarden: als aan voorwaarde 1 én voorwaarde 2 is voldaan dan....

Alternatieve voorwaarden: als aan één of meer van de voorwaarden 1, 2 of 3 voldaan is dan...

Kan je hier wat mee?
cumulatieve voorwaarden moeten altijd voldaan worden, dus zoals groentsoep zegt: als voorwaarde 1 en 2 zijn voldaan dan....

alternatieve voorwaarden geven een keuze.

Als er aan voorwaarde a of b wordt voldaan dan.....

Cumulatieve en alternatieve voorwaarden kunnen samen voorkomen in een artikel. Je kunt de artikelen het beste uitschrijven:

voorwaarden

1.blablabla

2. a.blablabl

of

2.b. blablabal

3. blablabn

Er moet in bovenstaande lijst voldaan zijn aan voorwaarde 1, voorwaarde 2 (a of b) en voorwaarde 3 voor het rechtsgevolg intreedt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven