reiskosten sollicitaties
dinsdag 10 januari 2012 om 14:54
Hoi hoi,
Sinds 8 november ben ik aan het solliciteren, ik heb minimaal 4 gesprekken per week, prima natuurlijk, maar dat brengt ook kosten met zich mee.
Ik ben al bijna ¤ 250,- aan bezine, parkeerkosten, bus/trein en tram kosten kwijt.
Heeft iemand enig idee of dit ergens te verhalen is als je rond moet komen van een WW-uitkering??
Sinds 8 november ben ik aan het solliciteren, ik heb minimaal 4 gesprekken per week, prima natuurlijk, maar dat brengt ook kosten met zich mee.
Ik ben al bijna ¤ 250,- aan bezine, parkeerkosten, bus/trein en tram kosten kwijt.
Heeft iemand enig idee of dit ergens te verhalen is als je rond moet komen van een WW-uitkering??
dinsdag 10 januari 2012 om 14:59
dinsdag 10 januari 2012 om 14:59
dinsdag 10 januari 2012 om 15:03
Ik herken het, had het vorig jaar ook. En soms laten ze je helemaal naar weet ik het waar komen en dan wordt je afgewezen op iets stoms wat ze vooraf al hadden kunnen vragen/weten bv salaris of beschikbaarheid. Bij dat soort sollicitaties heb ik na de afwijzing netjes gevraagd of gemaild waar ik mijn treinkaartje naartoe kon sturen ivm declaratie. Meestal heb ik het keurig terug gekregen. Bij sollicitaties waar ik een nette procedure heb gehad en een logische afwijzing, heb ik er niet om gevraagd.
dinsdag 10 januari 2012 om 15:32
quote:laabje80 schreef op 10 januari 2012 @ 15:03:
Ik herken het, had het vorig jaar ook. En soms laten ze je helemaal naar weet ik het waar komen en dan wordt je afgewezen op iets stoms wat ze vooraf al hadden kunnen vragen/weten bv salaris of beschikbaarheid. Bij dat soort sollicitaties heb ik na de afwijzing netjes gevraagd of gemaild waar ik mijn treinkaartje naartoe kon sturen ivm declaratie. Meestal heb ik het keurig terug gekregen. Bij sollicitaties waar ik een nette procedure heb gehad en een logische afwijzing, heb ik er niet om gevraagd.
dat ga ik vanaf nu ook maar doen denk ik!!
lukt het met jullie qua sollicitaties? ik ben nu dus al 8 weken bezig, ik vind het erg lang duren
lukt het met jullie qua sollicitaties? ik ben nu dus al 8 weken bezig, ik vind het erg lang duren
dinsdag 10 januari 2012 om 15:54
@ donnie78: 8 weken, ja het voelt lang. Ik ben nu ook alweer bijna 6 weken aan het oriënteren maar word niet eens uitgenodigd. Omdat ik weer ben gaan studeren (deeltijd) zoek ik een parttime baan en een wat lichtere functie op mbo+ niveau ipv hbo/hbo+. Ik word bij voorbaat al afgewezen op basis van mijn werkervaring, te zwaar. Als ik al een reactie krijg, meestal moet ik er zelf achteraan bellen. Kennelijk lezen ze mijn motivatiebrief al niet eens meer! Teveel werk, snap t ook wel...zoveel sollicitanten.. Maar jij hebt dus in ieder geval wel gesprekken, dat is positief! Dan moet het toch een keer raak zijn lijkt me.. Succes!
dinsdag 10 januari 2012 om 15:55
quote:donnie78 schreef op 10 januari 2012 @ 15:32:
[...]
lukt het met jullie qua sollicitaties? ik ben nu dus al 8 weken bezig, ik vind het erg lang durenOjee, jij krijgt zo dadelijk veel reacties van mensen die al veel langer bezig zijn. 8 weken is nog niks
[...]
lukt het met jullie qua sollicitaties? ik ben nu dus al 8 weken bezig, ik vind het erg lang durenOjee, jij krijgt zo dadelijk veel reacties van mensen die al veel langer bezig zijn. 8 weken is nog niks
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 10 januari 2012 om 16:09
Ik ben al een paar jaar aan het solliciteren, in het begin de nodige gesprekken gehad maar slechts een heel enkele keer de reiskosten vergoed gekregen. Ook niet bij vragen, ze zijn het nl. niet verplicht. Het heeft me wel behoorlijk wat gekost inderdaad, ook kosten kinderopvang, niet leuk als je geen inkomen meer hebt.
Eèn keer ben ik er echt wel boos om geworden, als je een schoolverlater zoekt waarom nodig je dan iemand uit met 25 jaar werkervaring! Was dus meer om te kijken waarom iemand met zo'n indrukwekkend CV (hun woorden) op zo'n simpele functie solliciteerde. Niet eens een nette afwijzing gekregen en op mijn verzoek om reiskostenvergoeding is niet gereageerd.
Eèn keer ben ik er echt wel boos om geworden, als je een schoolverlater zoekt waarom nodig je dan iemand uit met 25 jaar werkervaring! Was dus meer om te kijken waarom iemand met zo'n indrukwekkend CV (hun woorden) op zo'n simpele functie solliciteerde. Niet eens een nette afwijzing gekregen en op mijn verzoek om reiskostenvergoeding is niet gereageerd.
dinsdag 10 januari 2012 om 16:50
@xlong: wat flauw van dat bedrijf zeg. Hadden ze ook wel telefonisch kunnen verifiëren... Waar ik zelf ook altijd de pest aan heb zijn die recruiters van (vaak kleine) werving- en selectiebureaus die menen dé perfecte vacature voor je te hebben. Of je dan wel even naar bv Amsterdam wil komen terwijl je in het zuiden woont. Om vervolgens na het gesprek nooit meer wat van ze te horen, want nee, ik paste toch niet helemaal in het profiel. En omdat je vanuit het UWV sollicitatieplicht hebt, ga je toch maar weer het halve land door...
Ik ben er wel assertiever door geworden hoor, ik vraag nu al om veel achtergrondinformatie door de telefoon en vraag bij een uitnodiging voor een (oriënterend) gesprek wel gelijk wat mijn kansen zijn. (en dan zeg ik er natuurlijk niet bij dat het me teveel geld kost maar dat ik zoveel sollicitaties heb dat ik selectief moet zijn, lekker bluffen )
Ik ben er wel assertiever door geworden hoor, ik vraag nu al om veel achtergrondinformatie door de telefoon en vraag bij een uitnodiging voor een (oriënterend) gesprek wel gelijk wat mijn kansen zijn. (en dan zeg ik er natuurlijk niet bij dat het me teveel geld kost maar dat ik zoveel sollicitaties heb dat ik selectief moet zijn, lekker bluffen )