Werk & Studie alle pijlers

Reiskosten vergoeden?

20-08-2018 09:39 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag. Hoe zit het als je bij een werkgever in dienst komt en de 1e maand worden er geen reiskosten betaald maar de volgende maand erop. Dan is het toch zo dat je de laatste maand dat je er werkt (ivm uit dienst) dubbele reiskosten krijgt? zowel van de laatste maand als de 1e maand of zie ik dat verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt je reiskosten steeds achteraf vergoed. Dus na maand 1 krijg je de kosten vergoed over maand 1. Na maand x krijg je de kosten vergoed over x.

Er is geen sprake van een dubbele uitbetaling aan het einde.
Alle reacties Link kopieren
Stel je begint 1 augustus, meestal krijg je betaald rond de 25e. Dus 25 augustus krijg je het salaris van de maand augustus inclusief de reiskostenvergoeding.

Dat is tenminste hoe het normaal gaat.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij krijg je je reiskosten altijd een maand later, omdat ze dan pas weten hoeveel je hebt gereist.

Dus van maand 1 krijg je in maand 2.
En bij uit dienst gaan krijg je de reiskosten van je laatste maand een maand later.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt er aan hoe de werkgever het vergoeden van de reiskosten georganiseerd heeft. Mijn werkgever vergoed de daadwerkelijk gemaakte kosten en daar moet ik ook bewijs van aanleveren. In principe kan ik die elke dag opvoeren en krijg ik ze ongeveer een week later uitbetaald. Ik vind het makkelijker om dat 1 keer per maand te doen, maar ik krijg dus ook 1 keer per maand uitbetaald.
Je krijgt het dan noet dubbel. Je krijgt het gewoon als altijd de maand erop. Zeer waarschijnlijk met de afrekening (openstaande vakantiedagen en geld).
Wat bedoel je met: “de eerste maand worden er geen reiskosten betaald”? Bedoel je dat je aan het einde van de 1e maand alleen salaris, zonder reiskosten hebt ontvangen?

Want dat je reiskosten achteraf krijgt is normaal, dan krijg je niet aan het eind dubbel, je krijgt dan gewoon de reiskosten van de afgelopen maand, zoals iedere maand.
Alle reacties Link kopieren
Normaal ben ik gewend om, stel ik begin 1 augustus ik dan aan het eind van die maand mijn salaris krijg en mijn reiskosten. Bij deze wg kreeg ik dus geen reiskosten de 1e maand. Deze werden pas in de 2e maand betaald.
Dus dan is het toch zo dat je altijd 1 maand achterloopt? dat zou dan betekenen dat bij de laatste werkmaand je 1 extra maand reisvergoeding krijgt? want in de 1e maand heb je immers niets ontvangen.
Overigens is de vergoeding vast en hoef ik geen bonnetjes in te leveren, dit is op basis van het aantal kilometers woon-werk verkeer.
Alle reacties Link kopieren
Dat is gek, dan mis je inderdaad 1 maand reiskosten. Wat zei de verantwoordelijke afdeling toen je navraag deed?
Arizona15 schreef:
20-08-2018 11:03
Normaal ben ik gewend om, stel ik begin 1 augustus ik dan aan het eind van die maand mijn salaris krijg en mijn reiskosten. Bij deze wg kreeg ik dus geen reiskosten de 1e maand. Deze werden pas in de 2e maand betaald.
Dus dan is het toch zo dat je altijd 1 maand achterloopt? dat zou dan betekenen dat bij de laatste werkmaand je 1 extra maand reisvergoeding krijgt? want in de 1e maand heb je immers niets ontvangen.
Overigens is de vergoeding vast en hoef ik geen bonnetjes in te leveren, dit is op basis van het aantal kilometers woon-werk verkeer.

Dit is precies dezelfde vraag als in de OP. Kun je iets met de antwoorden?

Het kan zijn dat ze bij iedereen hetzelfde beleid hanteren: iedereen krijgt de reiskosten in de maand erna of je nu vaste of variabele kosten hebt.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij snapt niemand jouw vraag TO.

Als ik het goed begrijp zit het dus zo:
De in maand 1 gemaakte reiskosten heb jij niet op bij je salaris gekregen aan het einde van maand 1. De in maand 2 gemaakte kosten heb jij wel bij je salaris gekregen aan het eind van maand 2.
Vanaf jouw 2e maand werken heb jij dus wel reiskostenvergoeding gekregen, maar de eerste maand mis je.

Ik zou het aan je leidinggevende vragen, want indien het niet anders in je contract beschreven staat heb jij daar gewoon recht op.
Alle reacties Link kopieren
Juist jij legt het beter uit Fotoroid.
Ik ben dus al uit dienst en volgens de HR medewerker die ik heb gemaild klopt het gewoon dat ik geen reiskosten heb gehad en daar ben ik het dus niet mee eens.
In mijn contract staat alleen dat je er dus maandelijks recht op hebt en aan het eind van de volgende maand wordt betaald.
Alle reacties Link kopieren
Arizona15 schreef:
20-08-2018 13:14
Juist jij legt het beter uit Fotoroid.
Ik ben dus al uit dienst en volgens de HR medewerker die ik heb gemaild klopt het gewoon dat ik geen reiskosten heb gehad en daar ben ik het dus niet mee eens.
In mijn contract staat alleen dat je er dus maandelijks recht op hebt en aan het eind van de volgende maand wordt betaald.

En je hebt tegen die medewerker gezegd dat het wel in je contract staat, maar je het niet hebt gehad?
Alle reacties Link kopieren
Pak inderdaad gewoon je contract erbij, stuur een foto/scan het in en geef duidelijk aan welk artikel en welke paragraaf het in staat, citeer en ze hebben geen poot om op te staan.
Alle reacties Link kopieren
Je geeft zelf aan dat je contract zegt dat je er maandelijks recht op hebt en dat dit aan het eind van volgende maand wordt betaald. Dit doen ze,volgende maand, dus klopt precies. Mocht je tzt weggaan heb je inderdaad een maand later nog recht op eenmaal reiskosten. Wanneer je per 1 oktober uit dienst zou gaan krijg je eind oktober nog reiskosten of met de eindafrekening.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat ga ik doen. Dank voor alle adviezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven