Werk & Studie alle pijlers

ROC begeleidingstest

14-06-2016 11:44 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me deze week aangemeld voor een MBO-opleiding op het ROC. Nu heb ik zojuist een uitnodiging gekregen dat ik een begeleidingstest moet komen maken. Ik heb het al gegoogeld, maar ik kan niet vinden wat het nu werkelijk inhoud. Wat voor soort vragen er gesteld worden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Is dat niet de AMN test? Met rekenen, Nederlands, etc om te kijken wat je niveau is.
Lastig te zeggen. De website van het ROC zegt dit:

We laten je eerst een begeleidingstest maken. Bij die test wordt gekeken welke hulp we je kunnen bieden om je diploma te halen. Deze test is verplicht en wordt door alle studenten die zich aanmelden bij ROC Leiden gemaakt. Je maakt de test op de computer en hij bestaat vooral uit meerkeuzevragen. Het duurt ongeveer anderhalf tot twee uur. Pas als je de test hebt gemaakt kan er een afspraak gemaakt worden voor een intakegesprek of word je uitgenodigd voor een kennismakingsbijeenkomst.

Als het een AMN-test is komt het sowieso goed, want daar staan genoeg voorbeelden van op internet :-D
Het klinkt wel hetzelfde in elk geval.
dat is een algemene test die je niveau op reken en taalniveau iig aangeeft.. Ze willen graag weten of je extra begeleiding nodig hebt
Volgens mij is dat idd een toets voor Nederlands en rekenen. Bij mij zat er ook nog een stukje beroepen test bij om te kijken of het beeld wat jij hebt van de opleiding een beetje klopt. Bij mijn degene die naast mij zat die voor een verzorgende opleiding ging kreeg vragen zoals vind je het niet erg om in het weekend te werken. Maar ik weet niet op die beroepentest er bij elke roc bijzit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven