Werk & Studie alle pijlers

Ruzie met collega

09-11-2019 21:36 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend ruzie gehad met een collega. En wat baal ik er van!

We hebben een gesprek er over gehad en ik heb mijn excuus aangeboden voor mijn deel. Hierop keek de collega weg en ze heeft mij de rest van de dag niet meer aangekeken.
Ik kan dat hebben, als iemand boos is gun ik diegene tijd om tot rust te komen. Wat mij betreft zand er over en klaar. Rest van de dag geen contact meer gehad. Wel netjes gegroet als ze dezelfde ruimte in kwam.

Nu kwam een andere collega naar me toe dat de betreffende collega had lopen kletsen over mij: ik ben de nieuweling en sinds mijn komst ben ik alleen maar onrust aan het stoken.
Tegelijk draait ze het hele verhaal om, wilde zij rustig praten maar zou ik hebben staan schreeuwen. Het enige wat ik wilde ten tijde van het conflict was uit de gangen en weg uit hoor en zichtveld van bewoners.
Er zijn hier collega's bij geweest die mijn verhaal ook bevestigen.
Dit is na het gesprek gebeurd en voelt als een enorme trap na, zwartmakerij.

Ik zit er (nog steeds) heel erg mee, met wat voorgevallen is en zie enorm op tegen morgen. Dan moeten we weer samen werken. Ruimte om elkaar te ontlopen is er niet echt, we hebben elkaars hulp en afstemming met elkaar nodig om goed ons werk te kunnen doen.
Wie weet raad?
Glimlachen en je werk doen.
stamp onder haar gat!
Manta schreef:
09-11-2019 21:38
Dit.
Manta schreef:
09-11-2019 21:38

Dit, je bent daar om te werken, niet om ruzie te maken.
lolly-pop schreef:
09-11-2019 21:42
Dit.
The show must go on

Helemaal mee eens hoor, bewoners mogen er niks van mee krijgen, die hebben daar niks aan en het werk mag er niet onder lijden.

Toch zou ik het graag opgelost zien, maar ik weet niet hoe.
Vooral omdat we er over gesproken hebben en ik daarna alsnog een trap na krijg.
little_angel89 schreef:
09-11-2019 21:44
The show must go on

Helemaal mee eens hoor, bewoners mogen er niks van mee krijgen, die hebben daar niks aan en het werk mag er niet onder lijden.

Niet met collega’s over gaan praten, ook niet als ze naar jou toe komen. Je hebt gedaan wat je kon, nu loslaten en verder.
.
little_angel89 schreef:
09-11-2019 21:44
The show must go on

Is er iets op te lossen? Wat wil je van haar horen? Wanneer kan jij het laten rusten?
Ik zit in iets soortgelijks met een collega en denk alleen maar: dit is jouw niveau, niet het mijne.
Het is heel lastig om ruzie te maken in je eentje dus ik doe gewoon niet mee.
Ik mijd haar, doe beleefd en als ik er niet onder uit kom en als zij verder een probleem met mij heeft mag ze naar me toekomen.
Ik wil er geen energie meer aan besteden, heb inderdaad net als jij ook al mijn aandeel geprobeerd op te lossen en ik kan niet aan een dood paard gaan trekken.
ruzie over wat dan? werk gerelateerd? of persoonlijke aanvallen.
Tinkerbell1988 schreef:
09-11-2019 22:09
ruzie over wat dan? werk gerelateerd? of persoonlijke aanvallen.
Werk gerelateerd. Waarbij zij mij uiteindelijk respectloos noemt jegens haar.
Heb daar mijn excuus voor aangeboden.
Zij verwacht respect maar gedraagt zich wel zo...
vraag aan uw overste of je apart kunt werken naarmate mogelijk natuurlijk
Obv de titel wist ik al dat het om de zorg zou gaan. Gewoon lekker de eer aan jezelf houden en je werk doen. Heb medelijden met die types die alleen maar bezig zijn van alles behalve hun werk.
Ach.. je werkt in de zorg. Ouderenzorg in een tehuis?
Veelal een vrouwencultuur, hierarchie, vriendjespolitiek.
Doe je werk, recht je rug, ander ga je dit als nieuweling nog veel vaker voor je voeten krijgen.
Er wordt altijd gekletst. Ga daar maar van uit.
Waar ging de ruzie over? Was je echt respectloos of was zij op haar ook getrapt?
Pindakaasjes schreef:
09-11-2019 22:30
Doe je werk, recht je rug, ander ga je dit als nieuweling nog veel vaker voor je voeten krijgen.
Ik zal daar dan wellicht aan moeten wennen? Ken het helemaal niet. Kom uit de thuiszorg en misschien wel ontzettend verwend. Had daar een heel fijn team, hier zitten ook fijne collega's maar met deze wil het even niet zo vandaag
Ik zou proberen je er niet te druk over te maken verder.
Mocht zij andere collega's tegen jou willen opzetten, doe je daar immers toch niet veel tegen.
Probeer gewoon je werk goed te doen en gedraag je professioneel.
Dat is echt de beste manier om dit soort 'opstootjes' het hoofd te bieden.
little_angel89 schreef:
09-11-2019 22:18
Werk gerelateerd. Waarbij zij mij uiteindelijk respectloos noemt jegens haar.
Heb daar mijn excuus voor aangeboden.
Zij verwacht respect maar gedraagt zich wel zo...
Was je respectloos?
Sudrì schreef:
09-11-2019 22:42
Was je respectloos?
Ik heb mijn boodschap aan haar wellicht niet handig verpakt. Overigens wel een boodschap met de beste bedoelingen. Hierop sprak zij mij aan in de gang en begon direct te schreeuwen, bewoners op 2 meter afstand. Haar gevraagd mee te komen ergens anders het gesprek te voeren maar kwam er niet doorheen(ik ben van haar weggelopen naar een plek waar wel gepraat kon worden en heb daar gewacht) , andere collega's uiteindelijk wel.
In het gesprek mijn excuus aangeboden waarop ze niet reageerde. Een uur later heeft ze met andere collega's gesproken waarbij ze de boel omdraaide en mij zwart maakt.
Je hebt het netjes willen afhandelen.
Het had die collega netter gestaan als ze dit met jou had uitgepraat i.p.v haar verontwaardiging bij collega's te uiten en zo ook haar gelijk te behalen.
Maar goed, zij werkt er vast al veeeeeeel langer dan jij.. dus zij zal gelijk hebben! ;-) ;)
Nogmaals, probeer het er maar bij te laten. Je schrijft dat je het met veel andere collega's goed kunt vinden, dus laat het niet door 1 persoon verpesten.
little_angel89 schreef:
09-11-2019 22:48
Ik heb mijn boodschap aan haar wellicht niet handig verpakt. Overigens wel een boodschap met de beste bedoelingen. Hierop sprak zij mij aan in de gang en begon direct te schreeuwen, bewoners op 2 meter afstand. Haar gevraagd mee te komen ergens anders het gesprek te voeren maar kwam er niet doorheen(ik ben van haar weggelopen naar een plek waar wel gepraat kon worden en heb daar gewacht) , andere collega's uiteindelijk wel.
In het gesprek mijn excuus aangeboden waarop ze niet reageerde. Een uur later heeft ze met andere collega's gesproken waarbij ze de boel omdraaide en mij zwart maakt.
Maar was je respectloos (jij domme doos, hou je bek, etc) of was je het gewoon niet met haar eens?
Je begon zelf op een onhandige plek?
Pindakaasjes schreef:
09-11-2019 22:30
Ik werk in een mannenwereld, maar al deze dingen gebeuren bij ons ook. Het zijn soms net apen op de apenrots.

De beste remedie is er boven of buiten staan en je werk doen.
Ach, het zal vast niet de eerste keer zijn dat ze zo reageert. Ik denk dat je andere collega's wel weten hoe zij is en het daarom wel los zal lopen.
Ik zou het even afwachten. Als ze er over een paar dagen nog steeds niet klaar mee is, zou ik nog eens in gesprek gaan, indien nodig olv een leidinggevende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven