Werk & Studie alle pijlers

Saai werk

06-03-2023 12:29 570 berichten
Ik wil vooral even van mij afschrijven
Ik ben zo moe van mijn werk ,iedere dag is het zelfde geen uitdaging ik moet de laaste tijd moeite doen om niet in slaap te vallen.Het is ingewikkeld want door mijn arbeids handicap,kan ik niet zomaar andere werk gaan doen ,
Ik mis aan de ene kant uitdaging maar aan de andere kant heb ik scrutuur nodig .Ook heb ik met maar 3 collega.s een goede band, veel mensen bij ons praten alleen over het weer of over het werk, in de pauze ik heb veel moeite met niet zeggende gesprekken (voor mij dan)
Ik ben huishoudelijk hulp 35 procent en 75 procent productie medewerker ,
In een bakkerij .
Ik ben het ook zo zat iedere keer met ik zeggen jongens ruim je rommel op ,
Hou het sanitair netjes,enzo
Ik vind het normaal dat je eigen rommel opruimt maar er word vaak gezegd daar ben jj voor ,ik vind van niet ,je eigen Bekker opruimen en een wc netjes achter laten ,zijn fatsoens normen.
Ben gewoon zo moe van alles ,
Wil vooral van mij afschrijven en misschien herkent iemand zich erin .

Ps ik heb een hersen afwijking en maak daarom wat spelfouten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoeveel werk je precies?

Het zou inderdaad fijn zijn als je elders over die onderwerpen kunt praten. Collega's kunnen soms leuk zijn, heus wel, maar het zijn toch mensen voor wie je zelf niet hebt gekozen. Fijn als het gezellig is maar veel meer zou ik er niet van verwachten.

Je bent meer dan je werk, bedoel ik maar te zeggen. Kijk eens wat je mist in je leven en ga op zoek naar manieren om daar buiten je werk om meer van te krijgen.
Hij vond het niet passend
Ik heb gevraagd waarom?
    Ik kon het niet aan ,ik was beinvloedbaar en had een te grote mond kon niet in een groep werken (doe ik nu dus 😭)
    En meer dingen dus uit papieren van toen ik 18 was ,ik heb herhaal dat uwv een nieuwe lijst heeft gemaakt.
    Waarop hij zei heb ik niks mee te doen.
    En ik zeg nee en ik ben niet verplicht je te helpen,want je bent duurzaam geplaats..

Ik begon toen over opleiding vond hij onzin en onnodig en ik kon het tocht niet aan,

Ik ben nu op een punt dat ik dus zelf aan. Het kijken ben en zelf curcussen doe ,
    En ik meld mij ziek als ik het niet trek laast een week gedaan en dat heeft goed geholpen,

De jobcoach wil het liefst mensen houden op plekken waar ze zitten ze zij niet onafhankelijk,zijn van het bedrijf

Ik wil nu vooral van mij moeheid afkomen
    Moon schreef:
    01-05-2023 11:08
    Hoeveel werk je precies?

Het zou inderdaad fijn zijn als je elders over die onderwerpen kunt praten. Collega's kunnen soms leuk zijn, heus wel, maar het zijn toch mensen voor wie je zelf niet hebt gekozen. Fijn als het gezellig is maar veel meer zou ik er niet van verwachten.

Je bent meer dan je werk, bedoel ik maar te zeggen. Kijk eens wat je mist in je leven en ga op zoek naar manieren om daar buiten je werk om meer van te krijgen.
    Ik werk 40 uur
    Ik mis eigenlijk niks behalve uitdaging die heb ik buiten mijn werk om met sport en studie hobby
    Het is ook gewoon dat ik het niet snap als je pauze hebt over het werk moet praten heb daar geen zin in heb immers pauze
    Ugli schreef:
    01-05-2023 10:44
    Gesprekken over gentherapie en levensvragen voer je meestal dan ook niet op je werk, tenzij je wetenschapper of filosoof bent van beroep of zo. Ik denk dat je beter gezelschap buiten je werk kan zoeken waarmee je daarover kunt praten.

Waarom zei de jobcoach dat je die ene vacature niet kon doen? Mistte je de papieren?

Nee oke maar waarom over werk praten in de pauze ?
    Blauweelf41 schreef:
    01-05-2023 11:26
    Hij vond het niet passend
    Ik heb gevraagd waarom?
      Ik kon het niet aan ,ik was beinvloedbaar en had een te grote mond kon niet in een groep werken (doe ik nu dus 😭)
      En meer dingen dus uit papieren van toen ik 18 was ,ik heb herhaal dat uwv een nieuwe lijst heeft gemaakt.
      Waarop hij zei heb ik niks mee te doen.
      En ik zeg nee en ik ben niet verplicht je te helpen,want je bent duurzaam geplaats..

Ik begon toen over opleiding vond hij onzin en onnodig en ik kon het tocht niet aan,

Ik ben nu op een punt dat ik dus zelf aan. Het kijken ben en zelf curcussen doe ,
      En ik meld mij ziek als ik het niet trek laast een week gedaan en dat heeft goed geholpen,

De jobcoach wil het liefst mensen houden op plekken waar ze zitten ze zij niet onafhankelijk,zijn van het bedrijf

Ik wil nu vooral van mij moeheid afkomen
      Wat voor vacature was het dan?

Kan je die jobcoach niet de deur wijzen als je echt denkt dat je het zelf af kan? Ik heb bijvoorbeeld een kennis die Wajong heeft, maar het niet gebruikt omdat hij het zonder kan, daardoor kan hij gewoon buiten het UWV om handelen, want het is niet het UWV die zijn salaris betaalt dus dan ben je vrij om te doen wat je wil.

Moeheid kan komen door sleur, je kunt de sleur goed verbreken door middel van een nieuwe hobby. Iets actiefs zoals wielrennen misschien of juist iets intellectueels zoals piano? Misschien bij voorkeur iets waarbij je gelijkgestemden tegenkomt? Dus gaan wielrennen in een groep of piano leren spelen in een klasje.

Als je niet mentaal geprikkeld wordt tijdens je werk kun je het erbuiten zoeken. Mensen die wel mentaal geprikkeld worden op hun werk, zoeken juist fysiek prikkelende dingen voor hun vrije tijd omdat die vaak ontbreken. Althans ik wel. Ik denk niet dat werk kan voorzien in al je fysieke/mentale behoeftes dus dat moet je dan gewoon zelf aanvullen.
      Blauweelf41 schreef:
      01-05-2023 11:51
      Nee oke maar waarom over werk praten in de pauze ?
      Dat vind je in veel andere beroepen ook. Voor sommige mensen bestaat het leven nou eenmaal uit werk. Dat heeft meer met mensen te maken dan met het werk wat je doet. Je zou misschien eens een bordspel mee kunnen nemen? Niet iets hersenloos als Pesten of Mens Erger Je Niet maar een wat uitdagender kaartspel zoals Bomen, 31en of Amerikaans Jokeren bijvoorbeeld, of Rummicub (zowel de cijfer-als-letter variant). Deze spellen kun je prima spelen in een half uurtje pauze, bij bomen kun je wat rondes schrappen (bijvoorbeeld geen 3x acht kaarten en dan weer terug naar 1 maar stoppen bij de 1e keer acht kaarten) en bij Amerikaans Jokeren kun je prima gewoon rondes skippen (ik zou die 1e rondes skippen want die zijn het minst interessant).

Of je neemt een Nintendo Switch mee, als je die toevallig hebt. Met 2 of 4 joycons.
      Ugli schreef:
      01-05-2023 12:26
      Dat vind je in veel andere beroepen ook. Voor sommige mensen bestaat het leven nou eenmaal uit werk. Dat heeft meer met mensen te maken dan met het werk wat je doet. Je zou misschien eens een bordspel mee kunnen nemen? Niet iets hersenloos als Pesten of Mens Erger Je Niet maar een wat uitdagender kaartspel zoals Bomen, 31en of Amerikaans Jokeren bijvoorbeeld, of Rummicub (zowel de cijfer-als-letter variant). Deze spellen kun je prima spelen in een half uurtje pauze, bij bomen kun je wat rondes schrappen (bijvoorbeeld geen 3x acht kaarten en dan weer terug naar 1 maar stoppen bij de 1e keer acht kaarten) en bij Amerikaans Jokeren kun je prima gewoon rondes skippen (ik zou die 1e rondes skippen want die zijn het minst interessant).

Of je neemt een Nintendo Switch mee, als je die toevallig hebt. Met 2 of 4 joycons.
      Ik neem tegenwoordig oordopjes mee en mijn tablet waar ik dan op studeer ben bezig met een studie psychologie dat helpt ook erg ♥️
      Ugli schreef:
      01-05-2023 12:21
      Wat voor vacature was het dan?

Kan je die jobcoach niet de deur wijzen als je echt denkt dat je het zelf af kan? Ik heb bijvoorbeeld een kennis die Wajong heeft, maar het niet gebruikt omdat hij het zonder kan, daardoor kan hij gewoon buiten het UWV om handelen, want het is niet het UWV die zijn salaris betaalt dus dan ben je vrij om te doen wat je wil.

Moeheid kan komen door sleur, je kunt de sleur goed verbreken door middel van een nieuwe hobby. Iets actiefs zoals wielrennen misschien of juist iets intellectueels zoals piano? Misschien bij voorkeur iets waarbij je gelijkgestemden tegenkomt? Dus gaan wielrennen in een groep of piano leren spelen in een klasje.

Als je niet mentaal geprikkeld wordt tijdens je werk kun je het erbuiten zoeken. Mensen die wel mentaal geprikkeld worden op hun werk, zoeken juist fysiek prikkelende dingen voor hun vrije tijd omdat die vaak ontbreken. Althans ik wel. Ik denk niet dat werk kan voorzien in al je fysieke/mentale behoeftes dus dat moet je dan gewoon zelf aanvullen.

Ik wil ook niks meer met die gasten te maken hebben en heb dit ook aangeven ,
      En ik kan de studies in mijn vrije tijd en mijn pauzes gaan doen wat ook erg helpt ,
      Verder ben ik aan het kijken of ik meditatie kan krijgen voor de rusteloosheid in mijn hoofd
      Ugli schreef:
      01-05-2023 12:26

Ik vind dat best wel triest merk inderdaad dat veel mensen weining anders hebben dan werk ,ook daarin voel ik mij vaak anders ik ben de enige die curcussen doet ,en ook in vergelijking met anderen vaak erop uit ga ,hard werk aan het opzetten van een eigen bedrijfje,is natuurlijk niks mis mee als je werk je leven is iedereen is anders maar voor mij komt het over en dat is mijn mening en zeker geen waarheid als triest omdat ik denk je leeft toch niet om te werken .voor mij is het puur om inkomen te hebben sosaale contacten hoor ik ook vaak maar ik vind dat best wel apart dat je komt werken voor sosaal contacten maar goed ik ben ook niet de meest sosaal persoon ,
      Maar heb daarvoor mijn werk niet nodig.
      Ik neem nu meestal dus mijn tablet mee en ga dan leren dat helpt wel
      Blauweelf41 schreef:
      01-05-2023 14:17
      Ik wil ook niks meer met die gasten te maken hebben en heb dit ook aangeven ,
      En ik kan de studies in mijn vrije tijd en mijn pauzes gaan doen wat ook erg helpt ,
      Verder ben ik aan het kijken of ik meditatie kan krijgen voor de rusteloosheid in mijn hoofd
      Dus waarom reageer je nu dan niet op andere vacatures, als je de jobcoach niet meer hebt?
      Blauweelf41 schreef:
      01-05-2023 15:01
      Ja klopt, mijn ervaring is dat het met meer mensen niet echt klikt dan wel. Maar dat is ook niet erg, zolang je je collega's niet haat kan het altijd erger haha. Goed dat je cursus doen in de pauze helpt. Ik ga ook nooit in de kantine zitten. Zitten doe ik tijdens werk al, ik ga dan in de pauze dus veel liever buiten wandelen.
      Ugli schreef:
      01-05-2023 15:03
      Dus waarom reageer je nu dan niet op andere vacatures, als je de jobcoach niet meer hebt?
      Omdat er a niks passend is voor mij
      En b je je verplicht word via de jobcoach te doen die bepaalt namelijk of jj een match bent, vind dat nogal kinderachtig maar oke
      Blauweelf41 schreef:
      01-05-2023 15:34
      Omdat er a niks passend is voor mij
      En b je je verplicht word via de jobcoach te doen die bepaalt namelijk of jj een match bent, vind dat nogal kinderachtig maar oke
      A. Waarom niet?
      B. Oh ik dacht dat je zei dat je geen jobcoach meer wilde? Die kan je toch gewoon wegdoen?
      Nee je bent verplicht met hem te praten vanuit de Wsw
      Als je niet wil moet je buiten hun on solisiteren wat kan ben je vrij in, maar ben je indicatie kwijt ,
      En aangezien Wsw niet opnieuw aangevraagd kan worden ben je hem ook echt kwijt
      De jobcoach bepaald of je een match bent met de inlener je mag ook zelf geen contact op nemen met de inlener moet via jobcoach helaas
      Omdat er geen passende vacature is nu op dit moment
      Blauweelf41 schreef:
      01-05-2023 16:58
      Nee je bent verplicht met hem te praten vanuit de Wsw
      Als je niet wil moet je buiten hun on solisiteren wat kan ben je vrij in, maar ben je indicatie kwijt ,
      En aangezien Wsw niet opnieuw aangevraagd kan worden ben je hem ook echt kwijt
      De jobcoach bepaald of je een match bent met de inlener je mag ook zelf geen contact op nemen met de inlener moet via jobcoach helaas
      Ik ken WSW niet maar ik lees het nu ja, dat afwijzen permanent is. Dat maakt het wel lastiger want dan moet je zeker weten dat je ook zonder kunt.
      Heb je al eens contact gehad met MEE?

Zooi opruimen is op heel veel plekken een probleem. Bij ons een terugkerend item op de agenda. Sommige mensen zijn gewoon enorm slordig.
      Ergens anders werken zal dat iig niet oplossen.
      Wat pauzegesprekken betreft, een deel van mijn collega’s heb ik geen zin om privé mee te delen. Dat doe ik binnen vriendschappen en een paar collega’s waar het echt mee klikt.
      Ugli schreef:
      01-05-2023 17:19
      Ik ken WSW niet maar ik lees het nu ja, dat afwijzen permanent is. Dat maakt het wel lastiger want dan moet je zeker weten dat je ook zonder kunt.
      Ja ik heb het helaas nodig
      Moiren schreef:
      01-05-2023 17:39
      Heb je al eens contact gehad met MEE?

Zooi opruimen is op heel veel plekken een probleem. Bij ons een terugkerend item op de agenda. Sommige mensen zijn gewoon enorm slordig.
      Ergens anders werken zal dat iig niet oplossen.
      Wat pauzegesprekken betreft, een deel van mijn collega’s heb ik geen zin om privé mee te delen. Dat doe ik binnen vriendschappen en een paar collega’s waar het echt mee klikt.

Heel vroeger
      Maar die verwijzen vooral door vroeger begeleiding gehad kreeg het toen alleen maar vanwege mijn narcistisch ex die vond dat toen nodig,
      Die begeleiding kwam toen de relatie uit was alleen kofie drinken bij mij met mijn problemen kon ze niet helpen en ik moest toen zelf gaan betalen nu gaat daar niet om maar ik ga heen 15 euro betalen, voor koffie drinken,
      Blauweelf41 schreef:
      01-05-2023 18:29
      Heel vroeger
      Maar die verwijzen vooral door vroeger begeleiding gehad kreeg het toen alleen maar vanwege mijn narcistisch ex die vond dat toen nodig,
      Die begeleiding kwam toen de relatie uit was alleen kofie drinken bij mij met mijn problemen kon ze niet helpen en ik moest toen zelf gaan betalen nu gaat daar niet om maar ik ga heen 15 euro betalen, voor koffie drinken,
      De moeite waard dus om daar eens te vragen wat ze op werkgebied kunnen betekenen.
      Het is gratis en zonder verwijzing.
      Moiren schreef:
      01-05-2023 18:34
      De moeite waard dus om daar eens te vragen wat ze op werkgebied kunnen betekenen.
      Nee dank je wel
      Gaan ze je privé erbij betrekken laat maar zitten
      Sowieso krijg je alleen van uit begeleiding als je lager kwa denken zit,

Denk dat ik gewoon verlopig maar mijn dopjes draag mijn studie volgt en af ga wachten wat de toekomst brengt
      Bedankt iedereen voor alle tips
      Zoek gewoon eens op ondersteuning voor NAH, want er is best veel. Dan kan je zelf kijken wat er past bij jouw precieze vraagstukken. Want het valt me op, dat je veel vragen en problemen aangeeft, maar als er dan mensen met (mogelijke) oplossingen komen, dan is het ineens niet meer je probleem of is de hulp niet goed.
      Ik bedoel dit echt niet vervelend, maar ik vind het heel lastig dat je antwoorden krijgt, die in mijn ogen heel zinnig zijn bij wat je zelf aangeeft, maar dan is het toch het juiste antwoord niet. Lijkt me heel lastig voor je!
      Irma_3110 schreef:
      01-05-2023 18:47
      Zoek gewoon eens op ondersteuning voor NAH, want er is best veel. Dan kan je zelf kijken wat er past bij jouw precieze vraagstukken. Want het valt me op, dat je veel vragen en problemen aangeeft, maar als er dan mensen met (mogelijke) oplossingen komen, dan is het ineens niet meer je probleem of is de hulp niet goed.
      Ik bedoel dit echt niet vervelend, maar ik vind het heel lastig dat je antwoorden krijgt, die in mijn ogen heel zinnig zijn bij wat je zelf aangeeft, maar dan is het toch het juiste antwoord niet. Lijkt me heel lastig voor je!
      Nee hoor
      Ik heb iedereen bedankt voor de tips
      Ik hoef geen hulp ik wil kijken hoe ik bepaalde dingen kan accepteren
      Ik vind de tip van oordopjes een hele goede en in de pauze leren op de tablet ook een hele goede 😁
      De hulp die mee bied hoef ik niet prive is prive gaat mijn werk niks aan en mee betrekt altijd thuis erbij en dat wil ik niet en is ook niet nodig
      Ik wil studeren en dat ga ik doen en heb goede tips gekregen waar ik mee aan de slag kan
      Blauweelf41 schreef:
      01-05-2023 18:57
      Nee hoor
      Ik heb iedereen bedankt voor de tips
      Ik hoef geen hulp ik wil kijken hoe ik bepaalde dingen kan accepteren
      Ik vind de tip van oordopjes een hele goede en in de pauze leren op de tablet ook een hele goede 😁
      De hulp die mee bied hoef ik niet prive is prive gaat mijn werk niks aan en mee betrekt altijd thuis erbij en dat wil ik niet en is ook niet nodig
      Ik wil studeren en dat ga ik doen en heb goede tips gekregen waar ik mee aan de slag kan
      Dan denk ik gelijk "NAH Café", maar zou ook zomaar niet passend kunnen zijn.

Anonymous
      Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven