Werk & Studie alle pijlers

salaris BBL opleiding

01-04-2019 10:17 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen,

In september ga ik starten met een MBO 4 opleiding directiesecretaresse BBL (werken/leren). Omdat ik niveau 3 secretaresse al heb afgerond dit jaar, ga ik het in 1 jaar doen. Ik heb deze week een gesprek bij een bedrijf dat mij eventueel aan wil nemen voor 32 uur waarbij ik dan ook nog 1 dag in de week naar school zal gaan. in totaal ben ik dus 40 uur bezig.

Mijn vraag is nu of er hier mensen zijn die ook in zo een BBl traject zitten of hebben gezeten, en wat je ongeveer kan verwachten aan salaris. Ik wil over een jaar gaan samenwonen en daar moet natuurlijk flink voor gespaard worden. Vandaar dat ik mij afvraag wat ik kan verwachten. En hoe is het werken en leren tegelijkertijd jullie bevallen?

Ik heb al wat topics hierover gezien maar die zijn echt van een aantal jaar geleden.

Alvast bedankt voor de antwoorden :lol:
Mijn zoon heeft BBl logistiek niveau 3 afgerond en gaat volgend schooljaar beginnen aan niveau 4.
Hij verdient 867 euro netto oer maand voor 4 dagen werk.
Ik weet niet of dit bij jouw bedrijf ook zo is.
Staat dat niet op loonwijzer dan?
We used to be friends...
https://loonwijzer.nl/salaris/minimumlo ... umloon-bbl

Dit is het minimumloon.
Misschien handig om te vertellen dat ik 20 ben, geen idee of bedrijven daar rekening mee houden of dat ze er een standaard bedrag voor hebben.

De functie die ik daar zou gaan uitvoeren is in eerste instantie een junior secretaresse functie voor 40 uur.
Nadat ik hen een mailtje had gestuurd met de vraag of zij een plekje voor mij hadden, hebben zij mij zelf benaderd en deze functie aangeboden. Zij vonden het dan oké dat ik 32 uur voor hun ga werken en daarbij 1 dag in de week naar school zal gaan.

Ik vraag me dus af of je kan onderhandelen over zoiets of is dat niet gepast in deze situatie?
Misschien moet je gewoon even de link doorlezen die ik je had gegeven.

Zo hoog moet je salaris zijn als bbl'er
Minimumjeugdlonen voor bbl-werknemers per 1 januari 2019:
Leeftijd Per maand
20 jaar € 993,70

En onderhandelen? Over wat precies? Dat je het niet eens bent met het minimumjeugdloon voor bbl'ers of de CAO van hun bedrijf?
We used to be friends...
CourtneyTT schreef:
01-04-2019 10:44
Misschien moet je gewoon even de link doorlezen die ik je had gegeven.

Zo hoog moet je salaris zijn als bbl'er
Minimumjeugdlonen voor bbl-werknemers per 1 januari 2019:
Leeftijd Per maand
20 jaar € 993,70

En onderhandelen? Over wat precies? Dat je het niet eens bent met het minimumjeugdloon voor bbl'ers of de CAO van hun bedrijf?

Dat had ik inderdaad al gelezen, bedankt.

Ik zeg niet dat ik het niet eens ben met het minimum jeugdloon, ik begrijp dat bedrijven een student niet de volle mep gaan betalen.
Ik bedoel hiermee te zeggen dat niet alle bedrijven zich aan dit minium loon houden en wel bereid zijn iets meer kwijt te zijn aan een student die hierna kan blijven werken of dat zij eventueel bereid zijn het schoolgeld op zich te nemen.
Het bedrijf heeft weinig boodschap aan het feit dat jij ‘al’ 20 bent en volgend jaar wil samenwonen en daarvoor wil sparen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
CJCCMK schreef:
01-04-2019 10:48
Dat had ik inderdaad al gelezen, bedankt.

Ik zeg niet dat ik het niet eens ben met het minimum jeugdloon, ik begrijp dat bedrijven een student niet de volle mep gaan betalen.
Ik bedoel hiermee te zeggen dat niet alle bedrijven zich aan dit minium loon houden en wel bereid zijn iets meer kwijt te zijn aan een student die hierna kan blijven werken of dat zij eventueel bereid zijn het schoolgeld op zich te nemen.

Hebben ze al toegezegd dat je daarna kan blijven werken dan?
Gewoon proberen een wat hoger salaris te onderhandelen. Niet geschoten is altijd mis.
Dubbel
cerfje wijzigde dit bericht op 01-04-2019 11:57
Reden: Dubbel
93.41% gewijzigd
himalaya schreef:
01-04-2019 11:02
Hebben ze al toegezegd dat je daarna kan blijven werken dan?
Ja! Dit ook omdat het in eerste instantie natuurlijk om een full time baan ging. zij zagen het alleen als iets positiefs dat ik er graag een opleiding bij wilde doen, is denk ik ook in hun eigen voordeel als ik daar blijf werken.
Het is vooral in hun voordeel dat ze je als BBL’er nog minder hoeven te betalen.

Eén advies: leg heel goed vast welke begeleiding je krijgt en hoe geregeld wordt dat jij je opdrachten voor school kunt uitvoeren. Heeft dit bedrijf eerder BBL’ers in dienst gehad?
CJCCMK schreef:
01-04-2019 12:01
Ja! Dit ook omdat het in eerste instantie natuurlijk om een full time baan ging. zij zagen het alleen als iets positiefs dat ik er graag een opleiding bij wilde doen, is denk ik ook in hun eigen voordeel als ik daar blijf werken.

Je moet het gesprek toch nog hebben?

Ik heb deze week een gesprek bij een bedrijf dat mij eventueel aan wil nemen

Dan maar gewoon proberen om er een hoger salaris uit te slepen. Nee heb je.

En wat hierboven ook al us gezegd. Laat alles schriftelijk goed vastleggen. Ook de toezegging dat je kan blijven bij gebleken geschiktheid, en waar die geschiktheid dan uit bestaat cq hoe dat gemeten wordt.
erizito schreef:
01-04-2019 12:25
Het is vooral in hun voordeel dat ze je als BBL’er nog minder hoeven te betalen.

Eén advies: leg heel goed vast welke begeleiding je krijgt en hoe geregeld wordt dat jij je opdrachten voor school kunt uitvoeren. Heeft dit bedrijf eerder BBL’ers in dienst gehad?

Voor dat bovenste ben ik ook bang. Ze hadden een vacature voor 40 uur, het kan nu 32 uur worden én je kunt er je opleiding en dus opdrachten naast doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven