Salaris big4
zaterdag 18 april 2009 om 22:47
Hallo, zijn er hier mensen die bij één van de big4 werken / gewerkt hebben / mensen kennen die daar werken?
En zoja, weet iemand dan wat daar de startsalarissen zijn (van de professionals) en wat het salaris is bij ongeveer 5 jaar werkervaring?
Op hun websites kan ik hierover niets vinden, en recruiters reageren gewoon helemaal niet op deze vraag...
En zoja, weet iemand dan wat daar de startsalarissen zijn (van de professionals) en wat het salaris is bij ongeveer 5 jaar werkervaring?
Op hun websites kan ik hierover niets vinden, en recruiters reageren gewoon helemaal niet op deze vraag...

zondag 19 april 2009 om 16:29
Start salaris ligt volgens mij rond de 2300 - 2400. Ligt bij alle kantoren op zelfde niveau. Qua secundaire arbeidsvoorwaarden zitten er wel verschillen tussen maar als je alles bij elkaar optelt kom je ongeveer op hetzelfde uit (de 1 heeft een betere autoregeling, de ander een betere studieregeling, etc). Startsalaris ligt niet heel hoog maar als je bedenkt dat je studie wordt betaald, je elke vrijdag in de collegebanken zit ipv op werk en je een lease-auto krijgt met ook nog best een aardige bonusregeling is het niet heel verkeerd..
Na 5 jaar zal je inderdaad rond de 4k zitten, maar ligt er heel erg aan hoe je het doet op de werkvloer.
Na 5 jaar zal je inderdaad rond de 4k zitten, maar ligt er heel erg aan hoe je het doet op de werkvloer.

zondag 19 april 2009 om 20:50
quote:fleurtje schreef op 19 april 2009 @ 15:06:
[...]
Wacht even... Als dit bruto is, hoeveel is dat dan ongeveer netto? Slecht betaald, of zie ik dat nu heel erg verkeerd?Het startsalaris is vrij slecht. Maar dat is logisch, aangezien de selectie gedurende de eerste jaren plaats vindt. Wie mee blijft doen, ziet relatief forse salarisstijgingen. (Ik heb het ooit uitgerekend, ik geloof dat ik gemiddeld 20% per jaar er bij kreeg, en ik was geen topper)
[...]
Wacht even... Als dit bruto is, hoeveel is dat dan ongeveer netto? Slecht betaald, of zie ik dat nu heel erg verkeerd?Het startsalaris is vrij slecht. Maar dat is logisch, aangezien de selectie gedurende de eerste jaren plaats vindt. Wie mee blijft doen, ziet relatief forse salarisstijgingen. (Ik heb het ooit uitgerekend, ik geloof dat ik gemiddeld 20% per jaar er bij kreeg, en ik was geen topper)