Werk & Studie alle pijlers

Salaris doktersassistente

04-08-2009 21:34 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben sinds 6 jaar gediplomeerd assistente. Ik heb een baan aanbod gekregen van 20 uur met een salaris gebaseerd op fulltime ( 38 uur). Het salaris is 1861, dus bij fulltime.

Ik vind het zelf erg weinig. Hoe denken jullie erover?

Groetjes,

Elis
Tja, doktersassistente is niet een beroep waar je rijk van gaat worden. Heb je 6 jaar ervaring? Als startsalaris vind ik het zeker niet te weinig. Ga je bij een ziekenhuis werken of bij een huisartsenpraktijk? Zoek anders even naar de cao, die voor ziekenhuizen staat wel op internet.
De cao voor doktersassistenten is te vinden op de website van de NVDA, en ik heb eventueel een digitale versie voor je, die kan ik je wel mailen als je wil.

Het basissalaris is inderdaad niet geweldig hoog, maar dat geldt zo'n beetje voor de hele gezondheidszorg.

Ik werk zelf als doktersassistente op een huisartsenpost en dan is het de ORT die het aantrekkelijk maakt.

Groetjes,

NannieB/
Ik heb 6 jaar werkervaring in huisartsen praktijken en ziekenhuizen, poli's. Nu betreft het een huisartsen praktijk en ben dus al 6 jaar gediplomeerd met ervaring vanaf behalen diploma.
Het betreft de gezondheidszorg en het betreft een baan op MBO niveau. Dan is dit denk ik niet zo'n gek salaris. Het is niet hoog, maar dat is in deze sector en opleidingsniveau nou eenmaal. Als het je te weinig is kan je beter een baan zoeken waar je inderdaad te maken hebt met ORT.
Ik heb vier jaar werkervaring en ik verdien met 36 uur al meer dan jij. Het is trouwens maar net hoe de functie ingeschaald wordt. Bij ons in het ziekenhuis zit de ene DA-er in 40 en de ander in 35. Bij een huisarts weet ik het niet, maar volgens mij zitten de salarissen daar altijd wat lager.
Klopt Kirsten, de CAO ziekenhuis is anders dan de CAO huisartsen.
Ik begon in de gezondheidszorg op HBO-niveau met een startsalaris van 1800 euro. Dus op MBO-niveau met 6 jaar ervaring lijkt het me redelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven