Werk & Studie alle pijlers

Salaris in december

28-12-2010 18:27 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede forummers,

Het is nu 28 december en ik heb mijn salaris van deze maand nog niet mogen ontvangen. Eigenlijk vind ik het schandalig dat het niet voor de kerst is overgemaakt (zoals ik gewend ben, ook bij deze baas). Ik weet dat een baas niet verplicht is om het salaris over te maken. Maar ik vind het wel zo netjes om rekening te houden met deze dure maand. Wat vinden jullie?
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Maar dan duurt je januari-maand toch extra lang? Of kun je dat wél overbruggen?

En wat zegt je baas toen je vroeg wanneer het geld zou worden overgemaakt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tja, ik krijg altijd mijn salaris de 30e of 31e. Ik snap nooit zo goed wat het uitmaakt op welke dag je wordt uitbetaald, uiteindelijk moet je het er toch een maand mee doen.
Op welke datum krijg je normaal je salaris dan?
quote:Evelyn82 schreef op 28 december 2010 @ 18:27:

Ik weet dat een baas niet verplicht is om het salaris over te maken.Nou-hou...
Vraag het je baas. En ten tweede als je die paar dagen niet kunt overbruggen moet je misschien leren budgetteren.
Wettelijk gezien moet het voor de 1ste overgemaakt zijn hoorde ik laatst.
Ik krijg het altijd pas de volgende maand hoor? Dus december krijg ik pas half januari?
Wanneer wordt het normaal gesproken gestort TO?

Bij mij is het altijd een vaste datum!
Als het normaal gesproken op de 24e wordt gestort en nu dusvniet, dan zou ik gewoon je baas eens vragen hoe het zit.
quote:Cici25 schreef op 28 december 2010 @ 19:37:

Als het normaal gesproken op de 24e wordt gestort en nu dusvniet, dan zou ik gewoon je baas eens vragen hoe het zit.En niet op het Fantastische Viva Forum Vol Glazen Bollen??? Wat raaaaar
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:yellowlove schreef op 28 december 2010 @ 19:05:

Ik krijg het altijd pas de volgende maand hoor? Dus december krijg ik pas half januari?

Ik krijg mijn ORT van december in Januari , maar mijn salaris van december krijg ik keurig eind december (meestal rond de 24e a 25e )

Enige waar het later of eerder kan is bij mensen die geen maandsalaris krijgen maar een 4 wekelijks salaris.. Is dit bij jou zo Yello ?
Ik krijg mijn salaris iedere maand op de 24ste.

In december altijd een week eerder, de 17e was het nu binnen.

Dan willen ze je tegemoet komen ivm de feestdagen. Ik vind het verschrikkelijk dom, omdat het dan ontzettend lang duurt tot het salaris van januari. Ja, ik ben een zeikmiep en ik stort dan mijn salaris nog even een week naar mijn spaarrekening en dan de 24ste weer terug, maar ik weet van collega's dat ze rond de kerst alles er al doorheen hebben gegooid...... en dan moet je dus nog 4 weken...

Maar ja, dat is de verantwoording van de mens zelf niet van de baas..

Wanneer krijg jij normaliter je salaris?
DTEEZ!
quote:himalaya schreef op 28 december 2010 @ 19:40:

[...]

En niet op het Fantastische Viva Forum Vol Glazen Bollen??? Wat raaaaar Ja, ik stond ook al te kijken van mijn eigen antwoord. Maar ik dacht; laat ik eens iets heel erg verrassends gaan zeggen!
Nee, ik krijg een maandsalaris Zespri? Bij ons krijgt iedereen het op die manier uitbetaald? Nu ik erover nadenk, kreeg ik bij mijn vorige baan ooit pas eind januari uitbetaald over december. Dat is toen op een gegeven moment veranderd, omdat het niet meer scheen te mogen, en toen kregen we rond de 10e het salaris van die maand ervoor..Mag dit niet dan?
Volgens mij word je altijd met terugwerkende kracht uitbetaald. In december krijg je dus geld wat je verdiend hebt in november.
Lijkt me ook niet geheel onlogisch aangezien je er anders vandoor zou kunnen gaan (ontslag nemen) zonder voor je laatste al wel ontvangen salaris te werken.
Veel te vage OP om te kunnen beantwoorden.

Hoe moet ik nou weten of ik het normaal vind als ik niet weet op welke datum je je salaris normaal altijd krijgt, etc. etc.

En een baas is wel verplicht salaris over te maken maar dat bedoelde je vast niet.
Ik krijg elke maand de 25e mijn salaris. Behalve in december: Dan is het er altijd voor de kerst!
Ik maak altijd de salarissen over, het hele jaar op 25ste van de maand, mocht het in het weekend vallen dan de vrijdag daarvoor.

In december maak ik het altijd over rond de 20ste, de meeste vinden dat wel zo prettig, inclusief baas.
Ja je krijgt je salaris met terugwerkende kracht.

Ik krijg het meestal rond de 30 ste. Tja, vervelend voor je. Kun je niet tijdelijk eventueel spaargeld gebruiken?
Ik vraag me niet af wat normaal is in mijn situatie, maar hoe andere bazen van Nederland het doen.

Overigens kreeg ik mijn salaris altijd de 24ste, maar dit is langzaam verschoven naar de 28ste en nu gaat het iig de 29ste worden.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Ik krijg mijn salaris altijd op de 20ste. Als dat in het weekend valt is of op de vrijdag ervoor of op de maandag erna.

Eventuele overuren worden de maand erna samen met het salaris uitbetaald.
Ik krijg mijn salaris altijd tussen de 24 en de 28ste maar deze maand heb ik nog niets gekregen. Ik moet maar afwachten of ik het wel deze maand nog krijg. Mijn baas mag mijn geld tot en met 3 werkdagen na de 1e van de maand storten wil hij correct handelen. Maar ik heb dan ook geouwehoer met m'n baas dus ik wacht het allemaal even af.
quote:Lucifer1983 schreef op 28 december 2010 @ 20:17:

Ja je krijgt je salaris met terugwerkende kracht.

Ik krijg het meestal rond de 30 ste. Tja, vervelend voor je. Kun je niet tijdelijk eventueel spaargeld gebruiken?

Dat is meestal niet zo hoor!

In 90% van de gevallen krijg je je salaris over december eind december.

TO, In je arbeidsovereenkomst staat over het algemeen aangegeven voor welke datum het salaris wordt over gemaakt op je rekening. Als het daar nog binnen is heb je geen recht tot klagen. Als je al niet een paar dagen kunt overbruggen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven