Werk & Studie alle pijlers

Salaris indicatie P&O medewerker

13-07-2010 14:07 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen heb ik een gesprek voor een nieuwe baan als P&O medewerker.

Het gaat hier om een vacature voor 24 uur per week.

Ik heb geen idee wat voor salaris ik kan voorstellen.

Kan iemand me hierin adviseren?
Is het een MBO of HBO functie? heb je een diploma of werkervaring, welke regio etc?
quote:Flashy schreef op 13 juli 2010 @ 14:20:

Is het een MBO of HBO functie? heb je een diploma of werkervaring, welke regio etc?

Het is een MBO functie.

Ik ben MBO geschoold maar niet in dit vakgebied. (word ook niet direct gevraagd) en heb ruim een jaar ervaring in deze functie.

Het betreft regio noord-Holland (Amsterdam)
De vacatures die ik hier(noorden) tegen kom is vaak minimaal ¤1500 maximaal ¤2000 bij full time. Ik weet nog dat in mijn sector met 1 jaar dienstverband je op ¤1600 full time zat.
Het is ook afhankelijk van je taken en verantwoordelijkheden die van toepassing zijn in deze functie.
De taken zijn als volgt vermeld:

In deze functie ben je verantwoordelijk voor de adminisratieve verwerking omtrent allerlei personeelsaangelegenheden.

- Aanspreekpunt en vraagbaak voor medewerkers en Managers bij problemen, klachten en diverse arbeidgerelateerde zaken

- Opstellen van arbeidscontracten en het verschaffen van arbeids-voorwaardelijke informatie

- Werven en selecteren van sollicitanten via de gebruikelijke kanalen

- Behandelen van allerhande personele zaken op het gebied van persoonlijke problemen

- Faciliteren van informatie aan Management en Directie met betrekking tot over arbeidsvoorwaarden

- Overig voorkomende administratieve werkzaamheden
Wat heb je al ondernomen om tot een redelijke salarisindicatie te komen? Dat is tenslotte je vak...
quote:Flashy schreef op 13 juli 2010 @ 14:31:

De vacatures die ik hier(noorden) tegen kom is vaak minimaal ¤1500 maximaal ¤2000 bij full time. Ik weet nog dat in mijn sector met 1 jaar dienstverband je op ¤1600 full time zat.

Dat vind ik vrij weinig eigenlijk...

Bij mijn vorige baan als P&O medewerker zat ik op 1950 euro voor 40 uur...

Ik zat te denken aan 1400 euro bruto. Is dat reeel?
quote:wuiles schreef op 13 juli 2010 @ 14:38:

Wat heb je al ondernomen om tot een redelijke salarisindicatie te komen? Dat is tenslotte je vak...

Salariskompas, loonwijzer en overige vacatures in dezelfde brance bekeken.

Het gemiddelde waar ik op uitkom is zo'n 2000 euro bruto voor 40 uur.
quote:Flashy schreef op 13 juli 2010 @ 14:31:

De vacatures die ik hier(noorden) tegen kom is vaak minimaal ¤1500 maximaal ¤2000 bij full time. Ik weet nog dat in mijn sector met 1 jaar dienstverband je op ¤1600 full time zat.Zo weinig? Hoe lang geleden was dat dan? Ik zit in Noord Holland met een dergelijke functie op ruim ¤ 2300 voor 24 uur.
quote:evelienonline schreef op 13 juli 2010 @ 14:40:

[...]

Het gemiddelde waar ik op uitkom is zo'n 2000 euro bruto voor 40 uur.Hm, ik wist wel dat ik goed verdiende maar zie nu dat ik een salarisverhoging wel op mijn buik kan schrijven
quote:evelienonline schreef op 13 juli 2010 @ 14:40:

[...]

Het gemiddelde waar ik op uitkom is zo'n 2000 euro bruto voor 40 uur.Mooi, dat lijkt ook mij een redelijke schatting. Vergeet overigens niet dat zowel over primaire als secondaire arbeidsvoorwaarden onderhandeld kan worden. Vaak bieden secundaire regelingen meer ruimte tot onderhandelen dan het loongebouw.
quote:Pippa71 schreef op 13 juli 2010 @ 14:42:

[...]

Zo weinig? Hoe lang geleden was dat dan? Ik zit in Noord Holland met een dergelijke functie op ruim ¤ 2300 voor 24 uur.Dat vind ik dan wel weer erg veel... voor een P&O functie?!?!
Tja... kan er ook niks aan doen. Maar ik zei natuurlijk geen nee! Sterker nog: ik heb geprobeerd meer te krijgen omdat ik ten opzichte van mijn vorige baan heel veel moest inleveren. Dat mislukte dus.

Toegegeven: in het gesprek verzon de WG er nog een taak bij die ik kon doen maar dat was puur omdat dat zo leuk was voor mij en niemand anders het deed op dat moment. Maar zonder die klus zou ik mijn 24 uur niet eens kunnen vullen met P&O werk.
quote:Pippa71 schreef op 13 juli 2010 @ 14:57:

Tja... kan er ook niks aan doen. Maar ik zei natuurlijk geen nee! Sterker nog: ik heb geprobeerd meer te krijgen omdat ik ten opzichte van mijn vorige baan heel veel moest inleveren. Dat mislukte dus.

Toegegeven: in het gesprek verzon de WG er nog een taak bij die ik kon doen maar dat was puur omdat dat zo leuk was voor mij en niemand anders het deed op dat moment. Maar zonder die klus zou ik mijn 24 uur niet eens kunnen vullen met P&O werk.Ik neem aan dat je studie aansluit op je baan?
Nope, had er nog nooit in gewerkt. Ik kende wel de WG al, misschien maakte dat een verschil.
Pfff... nu weet in het echt niet meer.

Echter als ik via loonwijzer het salaris bereken voor administratief medewerker personeelszaken dan kom ik uit op ¤ 2050,- per maand.

Bereken ik via Administratief Medewerker personeelszaken (declaraties, pensioenregelingen) dan kom ik uit op ¤ 3177,-

Wat maakt dat verschil ineens zo groot?!
Geen idee maar als ik jou was zou ik insteken op het hoge salaris. Niets zo vervelend als er later achter komen dat je meer had kunnen vragen, dat maak je nooit meer goed. (of pas na heel veel moeite en andere functies)
Kun je aangeven onder welke cao je valt ? Daarmee kom je al een heel eind verder. Je hebt er niets aan dat wij aan alle kanten bedragen noemen, omdat het wel uitmaakt in welke sector je wilt werken. En ik zeg altijd dat ik bruto-bedragen niet interessant vind. Het gaat erom wat je netto krijgt ! Als je de cao weet en een indicatie hebt kunnen vinden, kun je via loonwijzer.nl een bruto-netto berekening maken.
Heeft dit bedrijf een CAO? Zoja, dan kun je gewoon opzoeken wat de bandbreedtes zullen zijn.
quote:evelienonline schreef op 13 juli 2010 @ 14:39:

[...]

Dat vind ik vrij weinig eigenlijk...

Bij mijn vorige baan als P&O medewerker zat ik op 1950 euro voor 40 uur...

Ik zat te denken aan 1400 euro bruto. Is dat reeel?Tja en dan waren er nog veeeeeeeeeeeeel meer taken dan die jij net vermeld hebt.
quote:Flashy schreef op 13 juli 2010 @ 18:01:

[...]

Tja en dan waren er nog veeeeeeeeeeeeel meer taken dan die jij net vermeld hebt.
quote:wuiles schreef op 13 juli 2010 @ 15:41:

Heeft dit bedrijf een CAO? Zoja, dan kun je gewoon opzoeken wat de bandbreedtes zullen zijn.De bandbreedte is ¤ 2105,51
Welke CAO is van toepassing en hoeveel jaren werkervaring heb je? Hoe oud ben je? Het gaat om een functie waarbij een MBO-opleiding op niveau 4 wordt gevraagd? Gezien de omschrijving wat je geeft (zonder rekening te houden met de antwoorden op de vragen die ik stel) zou ik uitgaan van max. 2600 euro bruto op basis van fulltime.
quote:evelienonline schreef op 13 juli 2010 @ 15:19:

Pfff... nu weet in het echt niet meer.

Echter als ik via loonwijzer het salaris bereken voor administratief medewerker personeelszaken dan kom ik uit op ¤ 2050,- per maand.

Bereken ik via Administratief Medewerker personeelszaken (declaraties, pensioenregelingen) dan kom ik uit op ¤ 3177,-

Wat maakt dat verschil ineens zo groot?!De eerste functie die je noemt is waarschijnlijk een wat eenvoudiger functie op MBO niveau. Gezien werkzaamheden en salaris zal de hoger betaalde functie een HBO functie zijn. Maar dat is mijn inschatting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven