Salaris junior DTP'er Vormgever
donderdag 25 maart 2010 om 13:18
Hallo allemaal!
Ik heb een vraag wat betreft het salaris wat ik ga verdienen bij mijn nieuwe baan. Ik ben net van school en ik heb een baan kunnen vinden, het gaat in dit geval om een half jaar contract omdat ik net van school kom. Ik ben 21 jaar Heb een diploma allround dtper en ga ¤1.150 bruto verdienen voor 40 uur in de week
Aangezien ik op internet niets kan vinden wat een beetje normaal is hoop ik dat jullie mij eeb idee kunnen geven of dit een redelijk salaris is.
Alvast bedankt
Ik heb een vraag wat betreft het salaris wat ik ga verdienen bij mijn nieuwe baan. Ik ben net van school en ik heb een baan kunnen vinden, het gaat in dit geval om een half jaar contract omdat ik net van school kom. Ik ben 21 jaar Heb een diploma allround dtper en ga ¤1.150 bruto verdienen voor 40 uur in de week
Aangezien ik op internet niets kan vinden wat een beetje normaal is hoop ik dat jullie mij eeb idee kunnen geven of dit een redelijk salaris is.
Alvast bedankt
donderdag 25 maart 2010 om 13:31
Volgens mij is dat best laag, ik heb bij een reclamebureau gewerkt en kan me herinneren dat de junior dtp-er daar zo'n 1600 euro bruto p/m verdiende. Maar je komt natuurlijk wel net van school en ik weet niet wat voor opleiding je gedaan hebt?
Misschien moet je eens kijken op loonwijzer.nl, hopelijk kun je daar wat meer mee....
Misschien moet je eens kijken op loonwijzer.nl, hopelijk kun je daar wat meer mee....
donderdag 25 maart 2010 om 13:36
Ten eerste gelfeliciteerd met je baan! ik vind dat je best weinig verdiend, toen ik 15 jaar geleden in zo'n functie begon verdiende ik hetzelfde als jij nu. Maar goed, ik denk dat je al heel blij bent dat je een baan hebt als je net van school bent en gezien de banen niet voor het oprapen liggen. Kun je ervan rondkomen?
donderdag 25 maart 2010 om 13:42
donderdag 25 maart 2010 om 13:46
Minimumloon voor 21jarige is ¤ 1020,- bruto per maand.
Verder denk ik dat je in die branche nu überhaupt blij mag zijn met een baan, ook een van een half jaar. Nu zal je asap ervaring op moeten doen.
Aangezien je net van school komt heb je dus geen relevante werkervaring (wellicht wat stageervaaring) en logischerwijs ook nog weinig (eind)verantwoordelijkheid in je takenpakket. Vind die 1150 euro niet veel maar ook niet waardeloos.
Zou er gewoon een half jaar goed tegen aan gaan. Zo veel leren als maar kan, op vakgebied maar ook op "werken" an sich.
Verder denk ik dat je in die branche nu überhaupt blij mag zijn met een baan, ook een van een half jaar. Nu zal je asap ervaring op moeten doen.
Aangezien je net van school komt heb je dus geen relevante werkervaring (wellicht wat stageervaaring) en logischerwijs ook nog weinig (eind)verantwoordelijkheid in je takenpakket. Vind die 1150 euro niet veel maar ook niet waardeloos.
Zou er gewoon een half jaar goed tegen aan gaan. Zo veel leren als maar kan, op vakgebied maar ook op "werken" an sich.
donderdag 25 maart 2010 om 13:47
Kun je niet bij Appoint kijken of ze wat beters hebben?
http://www.appoint.nl/
Schoolverlaters beginnen bij mij op kantoor met 1650,- bruto. En die zijn ook onder de 23. En dat zijn ook vormgevers.
http://www.appoint.nl/
Schoolverlaters beginnen bij mij op kantoor met 1650,- bruto. En die zijn ook onder de 23. En dat zijn ook vormgevers.
donderdag 25 maart 2010 om 13:48
Gefeliciteerd met je baan! Ik ben 11 jaar geleden begonnen als dtp-er bij een drukkerij met minimumloon, maar dat was mede omdat ik mijn opleiding niet afgemaakt had. Inmiddels ben ik dtp-er/vormgever/office manager bij een communicatiebureau en heb ik een prima salaris.
Bij mij was het wel zo, dat ik na een half jaar een vast contract en fikse salarisverhoging kreeg. Werkgevers willen toch eerst weten wat ze aan je hebben, voordat ze een stevig salaris geven.
Bij mij was het wel zo, dat ik na een half jaar een vast contract en fikse salarisverhoging kreeg. Werkgevers willen toch eerst weten wat ze aan je hebben, voordat ze een stevig salaris geven.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
donderdag 25 maart 2010 om 14:03
Gefeliciteerd!
Ik heb net besloten als dtp'er te stoppen, ga ander werk zoeken
Het is wel laag ja, maar ze mogen je dit wel geven voor je leeftijd en omdat je net van school komt.
Je had kunnen afspreken dat je bijv. na je proeftijd iets zou stijgen.
En als je half jaar contract voorbij is en je mag blijven zal je vanzelf iets omhoog gaan, sowieso zou ik dat zelf aankaarten als ik jou was.
En idd, het is lastig in de branche! Wees er eerst maar heel blij mee en laat ze zien wat je kan!
Ik heb net besloten als dtp'er te stoppen, ga ander werk zoeken
Het is wel laag ja, maar ze mogen je dit wel geven voor je leeftijd en omdat je net van school komt.
Je had kunnen afspreken dat je bijv. na je proeftijd iets zou stijgen.
En als je half jaar contract voorbij is en je mag blijven zal je vanzelf iets omhoog gaan, sowieso zou ik dat zelf aankaarten als ik jou was.
En idd, het is lastig in de branche! Wees er eerst maar heel blij mee en laat ze zien wat je kan!
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!
donderdag 25 maart 2010 om 14:42
donderdag 25 maart 2010 om 14:46
Super toch dat je een baan hebt! Kan je die vormgeef ervaring gaan opdoen.
Als het goed gaat en je krijgt nog een (tijdelijk) contract kan je afspraken gaan maken.
In je functioneringsgesprek bekijk je met je werkgever wat goed gaat en wat minder en hoe je het e.e.a. kan verbeteren.
Je kan dan kijken of er een loonsverhoging in zit bij goed presteren.
Buiten loonsverhoging kan je ook vragen om extra opleidingen of cursussen om nog sneller meer vakkennis te ontwikkelen. En dus meer "waard" te zijn.
Als het goed gaat en je krijgt nog een (tijdelijk) contract kan je afspraken gaan maken.
In je functioneringsgesprek bekijk je met je werkgever wat goed gaat en wat minder en hoe je het e.e.a. kan verbeteren.
Je kan dan kijken of er een loonsverhoging in zit bij goed presteren.
Buiten loonsverhoging kan je ook vragen om extra opleidingen of cursussen om nog sneller meer vakkennis te ontwikkelen. En dus meer "waard" te zijn.
donderdag 25 maart 2010 om 15:39