Werk & Studie alle pijlers

Salaris niet uitbetalen

28-07-2009 22:12 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik hoop dat hier iemand verstand van heeft, ik namelijk niet.

Tenminste, ik weet niet tot hoeveer mijn rechten gaan.

1 maand geleden heb ik ontslag genomen. De 1 maand opzegtermijn heb ik met mijn vakantiedagen opgemaakt.

Nou hebben wij de 28e en mijn salaris is nog steeds niet uitbetaald. Noormaalgesproken gebeurd dat uiterlijk op de 24e.

Een van de redenen dat ik ontslag genomen heb, is dat het een onzettend gehaaid bedrijf is.

Ze gaan voor geld werkelijk over lijken.

Maar kan dat zomaar? Stel dat zij weigeren om mij uit te betalen,

wat voor stappen zou ik moeten nemen om het toch af te dwingen?

Alvast bedankt!
Om te beginnen morgen maar eens bellen met de salarisadministratie lijkt me. Vragen of er soms iets fout gegaan is met de salarisbetalingen van deze maand.
Meestal staat er in een contract dat er betaald moet worden tegen het einde van de maand. Ik zou dat dus even afwachten. Mocht je dan nog niets ontvangen hebben, bel dan eerst even met het bedrijf om het "vriendschappelijk" na te vragen en hopenlijk op te lossen. Als dat niets uithaalt, dan moet je een brief schrijven waarin je de achterstallige salarisbetaling vordert. Ik zou in dat geval juridische hulp inschakelen.

Succes!
De maand is nog niet om. Het kan zijn dat het wat langer duurt omdat er als het ware een afrekening gemaakt moet worden. Kortom morgen even netjes bellen en vragen of het klopt dat salaris nog niet is overgemaakt.
Inderdaad, wat de anderen ook al zeggen, even wachten tot de maand om is.

Dan eerst proberen het onderling op te lossen.

Hebben ze je volgende week nog niet betaald, dan kun je even informeren bij je rechtsbijstandsverzekering (als je die hebt, als je die niet hebt zijn er volgens mij ook rechtswinkels waar je kunt informeren). Of bellen naar je werkgever en alleen dreigen met het ondernemen van verdere stappen. Hoe dan ook, ze zijn wettelijk verplicht jou je loon te betalen.

Succes!!
Ze zullen vast niet weigeren.
Idd eerst even controleren of het geen foutje is dat er niks is overgemaakt. Je werkgever is wettelijk verplicht je salaris uit te betalen. (Plus inmiddels al weer opgebouwd vakantiegeld) Het kan zijn dat er namelijk iets fout is gegaan aangezien je afgemeld bent/gaat worden. Hoe dan ook moeten ze je wel gewoon je laatste maandsalaris betalen. Succes!!
Ik zou gewoon even bellen.

Misschien is er iets mis gegaan. Doorgegeven dat je ontslag hebt genomen en dat ze daarom vergeten zijn je geld over te maken.

Of, als het een gehaaid bedrijf is, proberen ze het gewoon. Kijken of je reageert.

Bellen doet geen pijn.
Heb je het al binnen? Anders via internet zoeken naar voorbeeldbrief waarin je je werkgever aanmaant. Vervolgens richting CWI of rechtsbijstandsverzekeraar.
Eindafrekening kan inderdaad even duren. Anders aanmaning sturen waarin je aangeeft dat loon en vakantiegeld etc. nog verschuldigd zijn, je alsnog een termijn vergunt van 5 dagen om te betalen en dat je bij gebreke daarvan stappen zult onderneme waarbij je tevens aanspraak zult maken op de wettelijke verhoging en de wettelijke rente vanaf de datum van verzuim.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven