Werk & Studie alle pijlers

Salarisverschil oneerlijk???

04-08-2015 18:33 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
-edit-

Ik heb de tips en informatie waar ik op zoek was, thanks!

Dus daar hou ik het maar bij, voordat iederéén denkt dat ik een arrogante starter ben die nergens genoegen mee neemt. Zo bedoelde ik het niet.
anoniem_219563 wijzigde dit bericht op 04-08-2015 20:15
Reden: genoeg info gekregen. negatievere reacties vermijdend
% gewijzigd
Jij hebt veel betere doorgroei mogelijkheden zij zit veel sneller op haar max. Je eindigt niet waar je begint.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sum, er moet natuurlijk wel wat te onderhandelen zijn. Zowel bij het vorige bedrijf als waar ik nu werk, werd er niet onderhandeld. Dit is het, je kunt ja of nee zeggen. Ik begrijp dat het bij TO ook zo gegaan is.

Ik ben gelukkig flink gegroeid daarna omdat dat bij ons afhangt van beoordelingen en omdat ik andere functies heb gekregen (nou ja, ervoor heb gezorgd), maar niet overal is dat zo.
quote:S0LEIL schreef op 04 augustus 2015 @ 19:14:

Sum, er moet natuurlijk wel wat te onderhandelen zijn. Zowel bij het vorige bedrijf als waar ik nu werk, werd er niet onderhandeld. Dit is het, je kunt ja of nee zeggen. Ik begrijp dat het bij TO ook zo gegaan is.

Ik ben gelukkig flink gegroeid daarna omdat dat bij ons afhangt van beoordelingen en omdat ik andere functies heb gekregen (nou ja, ervoor heb gezorgd), maar niet overal is dat zo.

Snap ik ook hoor

Al ben ik dat soort bedrijven nooit tegen gekomen

Ik ben een beetje als jij, je een weg knokken naar boven
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Zoals iemand aangaf zij heeft zich waarschijnlijk beter verkocht, dat kan je haar niet kwalijk nemen. Wellicht iets om te onthouden voor de toekomst?
quote:Summerdance schreef op 04 augustus 2015 @ 19:16:

[...]

Snap ik ook hoor

Al ben ik dat soort bedrijven nooit tegen gekomen

Ik ben een beetje als jij, je een weg knokken naar boven

Ja hè, zo werkt het wel.

Maar ik ben eerst onderaan begonnen en ik had geen moer in te brengen over mijn salaris. Hoewel ik in die functie wel als eerste in een bepaalde functiegroep startte (na mij was dat de norm). Ik vermoed dat die manager wel begreep dat ik anders al gauw zou gaan lopen
TO, hebben jullie nou eigenlijk precies dezelfde functie of niet?
quote:troelalaaaatje schreef op 04 augustus 2015 @ 19:11:

Draai het spelletje om. Vraag bij je eerstvolgende gesprek ( (tussen)evaluatie, beoordelingsgesprek, functioneringsgesprek) wat jij aan acties kunt ontplooien om te groeien in salaris.

Zal een werkgever vast graag horen. En jij vergroot je kansen.Thanks! Dat is inderdaad een goeie!
quote:S0LEIL schreef op 04 augustus 2015 @ 19:24:

TO, hebben jullie nou eigenlijk precies dezelfde functie of niet?Dat vraag ik me ook af!
quote:S0LEIL schreef op 04 augustus 2015 @ 19:24:

TO, hebben jullie nou eigenlijk precies dezelfde functie of niet?

Nee nee. Zij is een uitvoerende kracht (MBO-niveau dus) en ik zit in de productontwikkeling. (HBO) Voor mijn functie moet ik alles kunnen wat zij kan plús nog de kennis van het ontwikkelen op autoCAD.

We zitten op een andere afdelingen.
Dus eigenlijk heb je een MBO/HBO starters functie en doe je hetzelfde als een MBO-er plus autocad?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 04 augustus 2015 @ 19:41:

Dus eigenlijk heb je een MBO/HBO starters functie en doe je hetzelfde als een MBO-er plus autocad?Dan lijkt 200 bruto extra me heel redelijk ja.
Soms liggen de startsalarissen in een schaal dicht bij elkaar maar krijgt je collega er elk jaar 50 euro bij en jij 150 (ik noem maar wat). Over een paar jaar is het verschil dan al een stuk groter.
Ik zou zeker onderhandelen als je op basis van je functioneren vindt dat je meer zou moeten verdienen. Mijn ervaring is dat geen werkgever je uit zichzelf een flinke salarisverhoging geeft. Maar ik heb bijna altijd gehad wat ik wilde nadat ik dat had aangegeven.

Maar zorg wel voor goede argumenten op basis van je functioneren en niet op basis van schalen, anderen en opleidingen. Eerste is veel sterker.
Only dead fish go with the flow.
Ik vind dat je voor een starter een hoop noten op je zang hebt. Als je goed bent dan zul je kunnen groeien in het bedrijf en wordt je probleem vanzelf opgelost.
-
Je hebt werk en je vindt het leuk. Wat doet het er dan toe wat zij verdient? Zeik niet zo.
Egidius. Niet Eggie.
quote:Ricubaru schreef op 04 augustus 2015 @ 18:41:

Ja nee, ik ga ook niet naar de manager met "Zij verdient dit dus ik vind dat ik meer vedien"

Maar meer van, wetende dat er niet veel verschil zit met 'een lager niveau', of ik een keer extra op moet wijzen op mijn opleidingen en prestaties (zonder als een arrogante bitch over te komen offcourse)

Zij heeft ook 4 jaar geleerd. Alleen op een ander niveau. Je vergelijking slaat dus echt helemaal nergens op.

Je gaat nat als je dit bij je baas aan gaat kaarten, hoe je het ook brengt. Ik zou het vooral dus laten.
quote:Ricubaru schreef op 04 augustus 2015 @ 19:54:

[...]

Nee. Ik ontwerp en ontwikkel de producten op autocad. Heb contact met buitenlandse producenten. Help en instrueer haar afdeling waar nodig.

Ik doe niet wat zijn doet, maar kán doen wat zij doet. Mochten ze het een keer nodig hebben dan kan ik bijspringen, andersom is dat onmogelijk omdat ze daar de kennis niet voor heeft.

Wat een bullshit. Je bent echt duidelijk een starter. 1 die het heul erg hoog in de bol heeft.

Tijd om je te realiseren dat het niet zo is dat je maar zo iedereen die een andere (!) opleiding heeft dat jij kunt vervangen.
quote:Suze02 schreef op 04 augustus 2015 @ 20:05:

[...]

Wat een bullshit. Je bent echt duidelijk een starter. 1 die het heul erg hoog in de bol heeft.

Tijd om je te realiseren dat het niet zo is dat je maar zo iedereen die een andere (!) opleiding heeft dat jij kunt vervangen.

Nou echt. En 'instrueren'? Ik ben ook starter en ik moet ook wel eens de studenten 'instrueren', nadat mijn leidinggevende mij instrueert. Dat hij het naar mij delegeert betekent in dit geval vooral nog dat ik geen complete idioot ben. Mijn leidinggevende is net 3 weken weggeweest en ik was in mijn eentje verantwoordelijk (nou werk ik er ook nog maar 6 weken) en dat was ontzettend pittig.

Ik ben starter, en dat ben ik niet voor niks. Ik kan niet hetzelfde als mensen op mijn niveau met een paar jaar werkervaring. En ik kan echt niet veel meer dan een hbo'er bij ons in dienst. Misschien wel niks meer. Hooguit andere dingen waarschijnlijk.

Maar dat geeft niks. Daarom ben ik starter. Komt vanzelf wel.
Sorry mensen

Het was niet mijn bedoeling om mezelf aan de hoge klok te hangen. Ik probeerde alleen duidelijk te krijgen of ik ontevreden zou moeten zijn met de situatie, of dat dit helemaal zo gek nog niet is.

Maar er zaten wat nuttige reacties en tips tussen dus hier doe ik het mee. Thanks!
.
Oh oh, ik verdiend als MBO'er 2450 euro bruto. En nu?
quote:cookiedevil schreef op 04 augustus 2015 @ 20:20:

Oh oh, ik verdiend als MBO'er 2450 euro bruto. En nu?Gauw inleveren en aan HBO'ers geven die het wel verdienen.
Egidius. Niet Eggie.
quote:cookiedevil schreef op 04 augustus 2015 @ 20:20:

Oh oh, ik verdiend als MBO'er 2450 euro bruto. En nu?Tsk. Ik verdien maar 2500. Tot 2 maanden geleden verdiende ik maar 1800 zelfs
quote:_Egidius_ schreef op 04 augustus 2015 @ 20:23:

[...]

Gauw inleveren en aan HBO'ers geven die het wel verdienen.Nee ik denk dat HBO'ers gewoon een extra tandje bij moeten zetten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven