Werk & Studie alle pijlers

Saxion VS Windesheim: SPH... Ervaringen?

29-11-2010 17:59 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Doorstudeer crisis!!! Ik wil volgend jaar september weer beginnen aan een nieuwe opleiding: SPH.

Nu ben ik bezig met SAW Jeugdzorg op mbo4 en ben in januari hiermee klaar. Omdat ik liever eerst een half jaartje ga werken en daarna ga beginnen aan een nieuwe opleiding, wil ik graag in september instromen.

Ik twijfel tussen Saxion Enschede en Windesheim in Zwolle (ik woon zelf in Wierden, dus enschede is 33 minuten treinen en zwolle 1 uur en 9 minuten met de trein).

Doen je SPH op één van de 2 scholen? Of ben je daar al mee klaar? Deel dan alsjeblieft je ervaringen met mij!

Liefs Carolien
Ik hoor altijd veel positieve verhalen over Windesheim, maar heb geen ervaring...
Ik heb Saxion gedaan (deeltijd) en was hier niet tevreden over.
Ik krijg er een punthoofd van!
uit een bron dichtbij kan ik Windesheim aanraden.. Zij studeert daar ook en vindt het een goede school.. Kwalitatief goed onderwijs en redelijke organisatie (blijft wel een school he)
Ik heb zelf op het Windesheim gestudeerd (geen SPH). Momenteel studeer ik op het Saxion. Mijn ervaringen zijn dat Windesheim zakelijker is, communicatie rondom cijfers en roosters is beter. Saxion hele fijne informele sfeer, maar je moet wel zelf alles uitzoeken en achteraan. Dit is op het Windsheim minder, althans, dat zijn mijn ervaringen.

Succes met de beslissing!
Super bedankt. Ik neig zelf ook meer naar Windesheim.

Mijn vriendin zei alleen dat windesheim beter was op economisch vlak en saxion op sociaal vlak.. Vandaar dat ik twijfel....

Verder nog mensen met ervaringen???? Ik ben er erg blij mee!
Ik ken over Saxxion alleen maar positieve verhalen van mensen die SPH hebben gedaan. Leuke sfeer en goede opleiding met inderdaad soms een minder efficiente organisatie.

Ben je al bij een open dag geweest? Dat is een goede kans om de sfeer te proeven en vragen te stellen aan de huidige studenten.
Ik heb SPH gedaan op Saxion. Leuke, informele sfeer en docenten zijn makkelijk bereikbaar. De organisatie is minder efficient. Ook hoorde ik altijd dat Windesheim beter stond aangeschreven maar geen idee waarom precies. Ik heb het op Saxion prima naar mijn zin gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven