Schade aan bedrijfsauto
maandag 16 december 2013 om 12:42
Ik rijd een auto van de zaak, waar ik ook bijtelling voor betaal. Nu heb ik vanochtend bij het uitrijden een paaltje geraakt, waardoor er echt een hele forse schade is aan zowel de deuren, als de carrosserie achter.
Wat moet ik nu doen? Ik ga helemaal dood van binnen. Moet ik eerst de schade laten opnemen door een schadeherstelbedrijf of hier nu al melding van maken intern? En ik heb nooit getekend voor de auto. Kunnen ze mij de schade of waardevermindering terug laten betalen? En wat is schappelijk om een voorstel te doen om misschien privé mee te betalen?
Wat moet ik nu doen? Ik ga helemaal dood van binnen. Moet ik eerst de schade laten opnemen door een schadeherstelbedrijf of hier nu al melding van maken intern? En ik heb nooit getekend voor de auto. Kunnen ze mij de schade of waardevermindering terug laten betalen? En wat is schappelijk om een voorstel te doen om misschien privé mee te betalen?
maandag 16 december 2013 om 12:46
Is dat niet gewoon verzekerd?
Bij ons gaat het zo: vanaf het derde schadegeval waarbij ik in fout ben, moet ik zelf iets betalen (150 euro). De teller gaat na elk kalenderjaar weer op nul.
Alleen als er op het einde van het leasecontract (na vier jaar, dus) schade is, die ik niet gemeld heb/heb laten maken, moet ik die betalen. Al is ook daar een maximum.
Bij ons gaat het zo: vanaf het derde schadegeval waarbij ik in fout ben, moet ik zelf iets betalen (150 euro). De teller gaat na elk kalenderjaar weer op nul.
Alleen als er op het einde van het leasecontract (na vier jaar, dus) schade is, die ik niet gemeld heb/heb laten maken, moet ik die betalen. Al is ook daar een maximum.
maandag 16 december 2013 om 12:52
Je moet het direct melden bij de leasemaatschappij. Er ligt vast wel een boekje of folder in het handschoenenkastje met het telefoonnummer. Zij vertellen dan wat je verder moet doen -> naar welk schadeherstelbedrijf je de auto moet brengen. Normaal gesproken hoef jij hier niet voor te betalen, dat doet de verzekering.