Schoolgeld
dinsdag 2 januari 2018 om 23:41
Haai dames,
Ik ben nieuw hier !
Ik heb een vraag over schoolgeld
Ben dit je september met een BBL-opleiding begonnen tot persoonlijke begeleider specifieke doelgroepen niveau 4
Wat ik hartikke leuk vind!
Alleen is het probleem dat mijn huidige werkgever mij niet betaald
,
Zo zou ik ook mijn schoolkosten vergoed krijgen.
Door dat hij mijn niet betaald heb ik nu een achterstand van mij schoolgeld zo 600 euro
Ik heb inmiddels wel al een andere werkgever gevonden waarbij is mijn opleiding kan vervolgen en waarbij de schoolkosten worden vergoed alleen begin ik daar pas vanaf februari
Weet iemand hier waar ik nog bij kan aankloppen om tijdelijk geld te lenen
Familie en vrienden gaat helaas niet
Ik ben nieuw hier !
Ik heb een vraag over schoolgeld
Ben dit je september met een BBL-opleiding begonnen tot persoonlijke begeleider specifieke doelgroepen niveau 4
Wat ik hartikke leuk vind!
Alleen is het probleem dat mijn huidige werkgever mij niet betaald
Zo zou ik ook mijn schoolkosten vergoed krijgen.
Door dat hij mijn niet betaald heb ik nu een achterstand van mij schoolgeld zo 600 euro
Ik heb inmiddels wel al een andere werkgever gevonden waarbij is mijn opleiding kan vervolgen en waarbij de schoolkosten worden vergoed alleen begin ik daar pas vanaf februari
Weet iemand hier waar ik nog bij kan aankloppen om tijdelijk geld te lenen
Familie en vrienden gaat helaas niet
dinsdag 2 januari 2018 om 23:47
Waarschijnlijk moet van dat geld ook gewoon de huur betaald worden, het eten en de vaste kosten.
En schiet er dus niet zomaar 600 euro over.
Echt niemand in je omgeving (vrienden ook niet) die je dat bedrag kan lenen?
In onderhandeling gaan met school of de boel in februari betaald kan worden?
woensdag 3 januari 2018 om 00:06
Hee meiden
Ik heb inderdaad de FNV ingeschakeld om toch nog mijn loon binnen tekrijgen, ze hebben mijn een ander soort contract laten teken omdat ik eerst via het uitzendbureau daar heb gewerkt, mijn werd toen gezegd dat dit geen veranderingen zou brengen in mijn inkomen ,
School is wel op de hoogte van de situatie maar vinden ook omdat ik een bbl opleiding doe dit zelf moet regelen
Ik heb een bijbaantje van 15 uur per week maar daar kan ik net de vaste lasten mee betalen
Lening krijg in niet omdat mijn inkomen nu te laag is
Ik heb inderdaad de FNV ingeschakeld om toch nog mijn loon binnen tekrijgen, ze hebben mijn een ander soort contract laten teken omdat ik eerst via het uitzendbureau daar heb gewerkt, mijn werd toen gezegd dat dit geen veranderingen zou brengen in mijn inkomen ,
School is wel op de hoogte van de situatie maar vinden ook omdat ik een bbl opleiding doe dit zelf moet regelen
Ik heb een bijbaantje van 15 uur per week maar daar kan ik net de vaste lasten mee betalen
woensdag 3 januari 2018 om 00:09
woensdag 3 januari 2018 om 00:12
En bij duo?JaDieee schreef: ↑03-01-2018 00:06Hee meiden
woensdag 3 januari 2018 om 00:17
Met school ga ik het aankomende maandag nog een keer proberen , de gemeente heb ik al gebeld en kunnen helaas niks betekenen omdat de opleiding al is begonnenSaga_Röversdotter schreef: ↑03-01-2018 00:11Wat vervelend deze situatie. Ga nogmaals met school in gesprek over een betalingsregeling. Ga ook naar je gemeente om te kijken of je een lening kan krijgen. Sterkte.
woensdag 3 januari 2018 om 00:20
De woongroep waar ik werk ik afhankelijk van de pgb die iedere maand binnekomt , nu dat er meerdere bewoners weg zijn hebben ze geen geld over om mij te betalen , de directeur zegt dat hij dit gewoon kan doen omdat ik een leerwerk overeenkomst heb ondertekend
woensdag 3 januari 2018 om 00:21
Ben je al bij het juridisch loket geweest? Zo nee, morgen doen.
woensdag 3 januari 2018 om 00:23
Dat bedrijf maakt dus flink misbruik van je. Die dachten we geven haar een ander contact zodat ze gratis voor ons kan werken.
Hoor het wel vaker dat mensen met een BBL opleiding niet betaald krijgen en daarmee akkoord gaan omdat de BBL plekken al schaars zijn en men blij is dat men iets heeft.
Jammer dat het na zoveel jaar nog steeds niet opgelost is en dat werkgevers nog steeds slinkse spelletjes spelen om aan gratis personeel te komen.
Hoor het wel vaker dat mensen met een BBL opleiding niet betaald krijgen en daarmee akkoord gaan omdat de BBL plekken al schaars zijn en men blij is dat men iets heeft.
Jammer dat het na zoveel jaar nog steeds niet opgelost is en dat werkgevers nog steeds slinkse spelletjes spelen om aan gratis personeel te komen.
anoniem_129113 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 00:25
0.56% gewijzigd
woensdag 3 januari 2018 om 00:24
Ik heb het contact doorgelezen en dit leek mij gewoon een nette leerwerk overeenkomst , de cao die hun toepassen , geeft aan dat ik een minimale salaris moet krijgen van 1200 euro , ik heb ook het FNV ingeschakeld die zijn het om dit moment aan het uitzoeken
woensdag 3 januari 2018 om 00:26
Jaa helaas wel , en inderdaad gratis werken ik moest diensten draaien van vrijdag tot en met zondagochtend 8 uurclosednote schreef: ↑03-01-2018 00:23Dat bedrijf maakt dus flink misbruik van je. Die dachten we geven haar een ander contact zodat ze gratis voor ons kan werken.
Hoor het wel eens vaker dat mensen met een BBL opleiding niet betaald krijgen en daarmee akkoord gaan omdat de BBL plekken al schaars zijn en men blij is dat men iets heeft.
woensdag 3 januari 2018 om 00:29
Ik zou geen lening afsluiten.
Bel het FNV dagelijks, zorg dat ze actief aan de slag blijven.
Vertel op school dat je met het FNV bezig bent en dat je betaalt zodra je je salaris hebt.
woensdag 3 januari 2018 om 00:37
Heb ik ook geprobeerd , dit is een groot bedrijf en daarbij staan vaste regels je moet het eerst zelf betalen en krijgt het bij je eerste maand salaris terugclosednote schreef: ↑03-01-2018 00:33Ik zou op je werk (je huidige BBL plek dus) een voorschot vragen van 600 euro zodat je schoolgeld kan betalen. Dan is dat alvast opgelost.
woensdag 3 januari 2018 om 00:51
Je kan toevallig niet in min gaan met je bankrekening?
(Vergeet dan wel niet zo snel mogelijk terug boven 0 te raken!)
Of betalen met creditcard?
We zijn begin van de maand ... veel kans dat het pas eind van de maand / begin februari van de rekening af gaat.
Geeft je wat speling.
Of spullen op Marktplaats zetten die je toch niet meer gebruikt?
En eens rondhoren bij collega's? Wie weet is er toch wel iemand die misschien 100 euro tijdelijk kan missen.
6 x 100 euro is ook 600 euro.
(Vergeet dan wel niet zo snel mogelijk terug boven 0 te raken!)
Of betalen met creditcard?
We zijn begin van de maand ... veel kans dat het pas eind van de maand / begin februari van de rekening af gaat.
Geeft je wat speling.
Of spullen op Marktplaats zetten die je toch niet meer gebruikt?
En eens rondhoren bij collega's? Wie weet is er toch wel iemand die misschien 100 euro tijdelijk kan missen.
6 x 100 euro is ook 600 euro.