schoonmaken

vrijdag 11 september 2009 om 09:07
he meiden ik ben op zoek naar een bijbaan in de schoonmaak, het liefst zwart bij iemand thuis.
Ik werk nu 3 dagen maar kan bij mn huidige werkgever niet meer werken dan ik nu doe en wil wat bijverdienen.
Mijn vragen aan jullie zijn: hoe zijn jullie eraan gekomen, aan je schoonmaakjob en wat verdienen jullie per uur? Wil graag een beeld van wat een beetje normaal is om te verdienen.
Ik heb vroeger wel schoongemaakt en natuurlijk mn eigen huishouden, maar verder geen ervaring bij iemand anders schoonmaken.
Ik werk nu 3 dagen maar kan bij mn huidige werkgever niet meer werken dan ik nu doe en wil wat bijverdienen.
Mijn vragen aan jullie zijn: hoe zijn jullie eraan gekomen, aan je schoonmaakjob en wat verdienen jullie per uur? Wil graag een beeld van wat een beetje normaal is om te verdienen.
Ik heb vroeger wel schoongemaakt en natuurlijk mn eigen huishouden, maar verder geen ervaring bij iemand anders schoonmaken.

vrijdag 11 september 2009 om 10:24
he meiden
alvast bedankt voor de snelle reacties.
Thuiszorg had ik nog niet eens aan gedacht, ik heb meteen een informatie email richting de thuiszorg eruit gedaan, bedankt voor de tip.
Ik weeeeet heus wel dat je niet zwart mag werken
Hoe zit het dan met wit werken als bv via de thuiszorg.
Hoe zit je dan met je belastingen enzo? Weet dat je maar bij 1 baan je heffingskorting mag gebruiken, houd je dan van de 2e baan nog wel wat over?
En krijg je dan niet een enorme belastingaanslag aan het einde vh jaar? Of ga je veel belasting betalen zodat je niet zoveel meer overhoud?
Mo, ja die briefjes ken ik. Mijn voordeel is dan wel dat ik gewoon nederlands spreek haha.
Ik ga denk ik ook maar die briefjes verspreiden, en een briefje bij de supermarkt ophangen.
alvast bedankt voor de snelle reacties.
Thuiszorg had ik nog niet eens aan gedacht, ik heb meteen een informatie email richting de thuiszorg eruit gedaan, bedankt voor de tip.
Ik weeeeet heus wel dat je niet zwart mag werken
Hoe zit het dan met wit werken als bv via de thuiszorg.
Hoe zit je dan met je belastingen enzo? Weet dat je maar bij 1 baan je heffingskorting mag gebruiken, houd je dan van de 2e baan nog wel wat over?
En krijg je dan niet een enorme belastingaanslag aan het einde vh jaar? Of ga je veel belasting betalen zodat je niet zoveel meer overhoud?
Mo, ja die briefjes ken ik. Mijn voordeel is dan wel dat ik gewoon nederlands spreek haha.
Ik ga denk ik ook maar die briefjes verspreiden, en een briefje bij de supermarkt ophangen.

vrijdag 11 september 2009 om 10:29
Inderdaad, via marktplaats. Ik heb zelf een advertentie gezet, maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om te reageren op de advertenties die er staan. Zo ben ik aan mijn poetsadressen gekomen. Ik vraag ¤ 10,-- per uur, maar waar ik werk op PGB-basis ¤ 12,50. Ook bij schoonmaakbedrijven zou je het kunnen proberen. Ik vind het in ieder geval goed te doen naast mijn reguliere baan (net als jij drie dagen).
Zwarte Raaf.
Zwarte Raaf.
vrijdag 11 september 2009 om 10:36
Het is een fabeltje dat je maar bij een werkgever heffingskorting mag gebruiken. Het gaat namelijk om het totaal verdiende bedrag waar je heffingskorting over mag hebben.
Ik weet dit bedrag niet uit m'n hoofd, maar denk dat je met 3 dagen werken per week al wel aan het maximum zit. Dan mag je weer geen heffingskorting bij twee werkgevers laten toepassen, maar kun je alles aan het eind van het jaar terugvragen.
Even de belasting telefoon bellen voor de precieze bedragen...
Ik weet dit bedrag niet uit m'n hoofd, maar denk dat je met 3 dagen werken per week al wel aan het maximum zit. Dan mag je weer geen heffingskorting bij twee werkgevers laten toepassen, maar kun je alles aan het eind van het jaar terugvragen.
Even de belasting telefoon bellen voor de precieze bedragen...
vrijdag 11 september 2009 om 10:39
Wat betreft je heffingskortingsvraag; waar je de meeste uren werkt op 1 laten zetten/staan. Waar je het minste uren maakt dan op 0. Dan is er niets aan de hand. Hier houd je netto iets minder per uur over dan bij je 'hoofdbaan'.
Aanslagen krijg je alleen als je ze bij allebei op 1 zet, dan krijg je teveel korting en moet je terugbetalen.
Aanslagen krijg je alleen als je ze bij allebei op 1 zet, dan krijg je teveel korting en moet je terugbetalen.
vrijdag 11 september 2009 om 12:28