Werk & Studie alle pijlers

Schop onder mijn kont

03-10-2011 15:24 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment ben ik vierdejaarsstudent geschiedenis en nog 70 studiepunten verwijderd van een bachelordiploma. Een druk programma, maar dat moet te doen zijn in één jaar, en liever ook wel, anders heb ik de langstudeerregeling aan mijn broek.

Ik doe hetzelfde vakkenpakket (drie vakken) als vorig jaar; vorig jaar haalde ik dit pakket niet omdat ik voor twee vakken een zware onvoldoende had gehaald (voor een vak had ik wel een 6,7).

Het vak waar ik vorig jaar een 6,7 voor had, kreeg ik net het resultaat terug. Een 3,5. Mijn eerste hertentamen staat alweer.

Nu baal ik heel erg en ik vind die andere twee vakken echt heel vreselijk moeilijk en het gaat gewoon niet. Maar ik moet ze halen voor mijn diploma en ik moet echt afstuderen in augustus.

Ik ben 't studeren zat en ook totaal niet meer gemotiveerd om er nog wat van te maken. Geef me een schop onder mijn kont!
Schop!
Welke belofte zou je jezelf kunnen maken? Wat is realistisch? Bijvoorbeeld hoeveel uur zou je willen studeren per dag of per week?
ok komt ie: (hoop dat je tegen sarcasme kan )

joh, kap er lekker mee, wat een onzin die 2 extra vakken.

waarvoor zou je die moeite doen.

alleen maar zodat je (later) werk kan vinden wat je leuk vindt?

waarom al die moeite doen terwijl je ook worsten bij de Hema kan verkopen of plees kan boenen? das veel relaxder, hoef je niet bij na te denken.

zo goed ??

(dit is natuurlijk niet serieus bedoelt he. ik kan door arbeidsongeschiktheid nooit doen wat ik echt zou willen.

mensen die wel die keuze hebben moeten mijns inziens die kans niet laten schieten)
Schop!

Het is lastig en de grootste valkuil van afstuderen, maar echt, echt, het is zó lekker als je dat papiertje hebt.

Succes
Begin alvast met het plannen van je feest, want JIJ BENT BIJNA KLAAR!! Dat heb ik mezelf voorgehouden en geloof me, ik had het moeilijk

Het hielp mij om bezig te zijn met mijn eigen goedkeuring, die van mijn ouders, hoe blij ik zou zijn en hoe mooi het zou worden naderhand. Het was voor mij het enige dat ik nog kon opbrengen.

Denk niet in uren of punten, maar in maanden: oktober - juni is maar 9 maanden! En die maanden vliegen voorbij en zeker als je hard werkt. Eigenlijk heb je heel snel je studie afgerond.

En een onvoldoende is klotig, maar niet het einde van de wereld . Vraag hulp en zorg dat je een 6 haalt. Dat is goed genoeg om af te studeren. Daarna heerlijk werken in je eigen vak.

Zo peptalk achter de rug, en nu; SCHOP!
Heb je dan niet 'n verkeerde studie gekozen als de 3 vakken die je hebt je alledrie blijkbaar niet liggen?
misschien ter motivatie:

Moet je je een gedeelte van je studiebeurs terug betalen als je zakt?

Reken dan eens uit hoeveel geld je terug moet betalen.

En reken dan eens uit hoeveel je per maand "verdiend" door te leren en te slagen...
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Kun je voor jezelf een soort support netwerk opzetten? Studiegenoten die hetzelfde vak doen om je heen verzamelen en dan samen studeren. Overleggen over moeilijkheden en elkaar steunen. Misschien hulples regelen voor die vakken?

Welke vakken heb je het trouwens over? (nieuwsgierig, sorry )
Gebruik niet als motivatie dat je je studie leuk vindt, maar dat je er vanaf wilt zijn. Hoe heeeerlijk zal dat voelen!
For what do we live, but to serve as sport for our neighbours, and laugh at them in our turn?
Wat raar dat je cijfer van vorig jaar niet is blijven staan. Weet je zeker dat dat nu vervangen wordt door die 3.5?

Verder, gewoon blik op oneindig en afmaken, het is het niet waard nu te stoppen. Heb je alles voor niks gedaan.
Bij ons is het zo dat als je een tentamen waar je al een voldoende voor hebt opnieuw maakt, je nieuwe cijfer telt. Is dat een onvoldoende dan heb je gruwelijke pech maar daar wordt niks aan gedaan.
Bedankt voor jullie reacties! Zowel de motivaties als de schoppen zijn goed aangekomen. Ik heb er ook weer een wat positiever gevoel over: ik moet er gewoon nog even helemaal voor gaan.

De drie vakken - die mij dus inderdaad niet zo liggen - zijn de vakken uit mijn minor, en keuzevakken. Ze zijn afkomstig uit de opleiding bestuurskunde, dus niet uit mijn eigen opleiding.

En omdat het om de minor gaat, zijn cijfers maar één collegejaar geldig. Ik heb dus pech.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven