Werk & Studie alle pijlers

schrijnende gevallen in de zorg

29-07-2009 18:28 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie werkt er in de zorg en heeft te maken met personeelstekorten en werkstress?

ik welke vorm uit zich dat?

in de krant is het hot news de laatste tijd. ik ben benieuwd hoe het op de werkvloer gaat.

ikzelf merk er weinig van. we hebben geen pyamadagen (op een zieke na dan) en de mensen zijn allemaal voor de koffie uit bed en gewassen en aangekleed. ook in vakantietijd gaat dat door ondanks personeelskrapte en geen uitzendkrachten. iedereen loopt wel een tantje harder maar dat is een tijdelijk iets.
ik werk oa als flex via uitzendorganisatie in de zorg.

en daar is het ook goed te merken hoe triest alles gaat.gelukkig kan ik zonder enig schuld gevoel een dienst niet aannemen en de verplichtingen van het werken in een team gaan mij ook voorbij.(ik heb het nl ook andere gekend en idd ook in de soep gedraaid hier door)dit geeft mij veel rust.

ik probeer zo veel mogelijk te doen richting de clienten.

hoe het ook loopt er word gewoon goed gewassen/gedouched,medicatie gedeeld,gegeten,gedronken en veel aandacht gegeven.

dan gaan ze maar later naar het dagactiviteitencentrum.
Het is overigens onmogelijk om urineluchten te voorkomen ook al wordt er incontinentiemateriaal gebruikt.
Stoeptegel, stonden jullie dan vroeger gewoon met meer mensen op een afdeling dan nu? Bij ons mag er al geen vervanging bij ziekte of verlof worden geregeld. Soms is het echt idioot hoeveel werk en verantwoordelijkheden de verzorgenden dan hebben (met z'n tweeen op een groep van 30 verpleeghuisbewoners).

En wat de ziekte betreft, word je dan erg door je werkgever tegengewerkt, of hoe bedoel je dat precies?
Ja vroeger meer personeel. En ook : minder kantoorwerkzaamheden. Tegenwoordig heeft het personeel ook een berg meer aan papierwerkzaamheden te doen. Allemaal verplichte taken wat vaak ten koste gaat van de bewoners.