Werk & Studie alle pijlers

Scriptie en baan tegelijk?

03-03-2010 12:36 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al 6 maanden met mn masterscriptie bezig!

Heb mijn TK, methode dataverzameling en verwerking al af. Ik moest mijn eigen analyse-instrument ontewerpen dus daar ben ik veel tijd mee kwijt. Ik moet alleen nog de resultaten, conclusie en discussie schrijven en dan is ie af!. Maar ik zit nu met een dillemma:

Ik heb gisteren een baan aangeboden gekregen! Echt een hele goede baan bij de gemeente! Nu ben ik enorm aan het twijfelen of ik deze moet aannemen of niet. Eigenlijk gaat mijn scriptie voor, maar ik krijg er spijt van als ik deze baan aan me voorbij laat gaan. Is het verstandig om deze baan aan te nemen en mijn scriptie in het weekend te maken? Ik heb op vrijdag ook een halve dag vrij, dus dat kan ik eventueel ook besteden aan mijn scriptie.

Ik ben echt aan het twijfelen, wat moet ik doen?? Help?
Doen! maar val niet in de valkuil waar ik in ben gevallen.

Heb m nu na 4 jaar ein-de-lijk weer eens opgepakt en hoop dat ik dat ding nu echt ga afschrijven. (gelukkig heb ik al een ander diploma in the pocket, maar toch)
Dat is een hele tijd mevrouw75. Gelukkig heb je het hoe dan ook afgerond, dat is het belangrijkste. Had je geen last van dat stemmetje in je achterhoofd wat steeds zegt dat er nog iets te gebeuren staat? Ik vond dat zo vervelend worden dat ik accuut een nieuwe planning gemaakt hem en me er aan gehouden heb. Met een maand was het ingeleverd. En was je onderwerp niet al erg verouderd?
Keiser, t is nog steeds niet af hoor! (het is mijn tweede studie, die trouwens wel heel relevant voor mijn werk nu is).

Ik had, en heb nog steeds natuurlijk, idd dat stemmetje, maar was ook wel heel druk met mijn werk, dus had heel weinig tijd om er überhaupt over na te denken.

Nu gaat het mij uiteindelijk geld kosten als ik mijn bevoegdheid niet heb, dus vind het wel belangrijk dat ie eindelijk af is.

Gelukkig heb ik een niet zo'n hot topic (zoals je bij biologie ofzo kan hebben), dus kan ik gewoon verder werken.
Ik heb door het aannemen van een baan daardoor wel 1,5 jaar langer over mijn studie gedaan...
Doen! Een paar jaar geleden zou ik misschien iets anders roepen, maar nu is het wel echt veel waard om direct in een leuke baan te kunnen beginnen. Ik zou wel proberen of je 4*9 kunt werken of één dag minder kunt werken voor de eerste maanden en met jezelf afspreken dat je die dag echt volledig aan je scriptie besteedt.
Dat zeg ik....
Het kan, hoor! Ik zat in ongeveer dezelfde situatie toen ik voor mijn master scriptie stage ging lopen. De master van mijn studie duurde 2 jaar en ik moest twee scripties schrijven. Ben dus iedere dag van Almere naar Rijswijk met de trein om op kantoor onderzoek te doen, en heb tijdens het weekend de eerste scriptie beëindigd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven