Werk & Studie alle pijlers

scriptie: niet tevreden over begeleider

19-09-2013 14:25 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wegens herkenning een andere nick. Zou graag jullie advies willen over het volgende. Op het moment ben ik bezig met mijn mastertscriptie en ik zit nu in de 4e week. Mijn begeleider kende ik uit werkcolleges waar hij begeleider was en vond altijd dat hij dingen duidelijk uitlegde en had veel positieve verhalen over hem van ouderejaars studenten gehoord, dus ik was ontzettend blij dat hij mijn begeleider zou zijn. Nu ik bezig ben, vind ik dat hij mij anders behandeld dan een andere student die hij ook begeleid (waar ik veel contact mee heb). Ik heb veel minder achtergrondkennis dan haar (ik kom van het hbo) maar zij lijkt veel meer begeleiding en uitleg te krijgen dan ik. Tegelijkertijd vraagt zij ook meer dan ik maar toen ik in het begin dingen vroeg heb ik tot nu toe 2 keer een gemene opmerking van heb gehad, dingen als ja eigenlijk is dat wel logisch dus dat hoeven ze er niet bij te zetten (de vraag was hoe ze op iets in een artikel waren gekomen en nadat hij dat uitgelegd had zei hij dit dus, waarmee ie m.i. indirect zegt van ja het is logisch dus jij zou dat ook moeten kunnen begrijpen). Voor vandaag had ik een gesprek aangevraagd om het labwerk te bespreken, ik wilde een plan opzetten voor mezelf en we zouden mijn ideeen bespreken. Zegt ie dat ie van een masterstudent verwacht dat ik dit zelf op zou moeten kunnen zetten en hij eigenlijk helemaal niet te pas hoeft te komen aan dit soort werk, omdat het ook mijn project is (maar hij wilt deze data later wel zelf gebruiken voor z'n onderzoek, dus ik dacht dan heeft hij vast wel eisen). Dit vind ik zo gemeen, want die andere student vertelde mij dat hij elke keer aangeeft wat haar volgende stap is. En ik mag dat dus helemaal zelf bepalen... Dit komt op mij ontzettend vreemd over. Hij laat me helemaal vrij in mijn opzet voor het labwerk maar wilt wel mijn literatuuronderzoek lezen (wat meer voor mijzelf is om dingen te begrijpen, dit zegt hij zelf ook). Ik zit er over te denken om dit met hem te bespreken maar ik weet niet of dit mijn beoordeling beinvloed (professionele houding, zelfstandigheid en alles telt ook voor een groot deel mee). Een paar studiegenoten vonden dit geen goed idee omdat ik hem in het harnas zou kunnen jagen.

Wat denken jullie? Vind dit zo ongelooflijk k*t!! Ik stel hem ook geen vragen meer omdat hij zo veroordelend overkomt. Ik wil hem ook niet eens mijn literatuurverslag opsturen, helemaal geen behoefte aan. Net hetgene waar ik behoefte aan heb wilt ie mij geen uitleg ingeven.

Sorry voor het lange verhalen... bedankt alvast voor het lezen en hoor graag jullie tips! groetjes
Ik moet zeggen, jouw Nederlands gaat wel heel erg snel met sprongen voor uit ;)
Niet geschoten is altijd mis
Oh en als laatste over dat labwerk. Sorry meid maar als dadelijk afgestudeerd academicus wordt juist verwacht dat je zelfstandig (wetenschappelijk) onderzoek kunt verrichten. Als je nu nog steeds zo veel hulp nodig hebt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven