Werk & Studie alle pijlers

sfeer op werk

04-08-2016 12:44 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
laatste Tijd Merk Ik Wel dat Ik Goed in Mijn vel Zit. Maar sinds deze week meer gespannen wat zich uit in keelpijn, gespannen nek en spieren en lichtelijk hoofdpijn.

Om het verhaal even kort te maken: we hebben sindskort een nieuwe voorvrouw omdat de vorige voorman heel erg ziek is. Ik werk als schoonmaakster in een groot gebouw. We werken met zijn 4en daar. Maar 1 collega heeft vakantie. Ik werk nu samen met die andere mannelijke collega. Hij heeft adhd en pdd nos en als het niet gaat zoals hij wil kan hi n boos worden en ontploffen. Heeft daarom ook een indicatie. Maar hij botst nu al met die nieuwe voorvrouw. Zij heeft nu vakantie en komt maandag weer terug. Maar elke dag heeft hij er over van ik mag haar niet, we moeten er voor zorgen dat ze weggaat en het hier niet leuk vindt. Ze moet mij niet zeggen wat ik moet doen want dat weet ik zelf wel. Heeft ze aan mij de verkeerde. Als het mij niet zint loop ik gewoon weg. We gaan haar gewoon wegpesten etc. Daarop antwoorde ik, wacht nou maar rustig af en misschien valt het ook wel mee maar daar wou hij niks van weten. Elke dag hoor ik het weer en toch merk ik dat ik er mee zit. Omdat ik bang ben dat het volgende week totaal uit de hand loopt en hij niet door het lint gaat.

Mijn leidinggevende heeft volgende week vakantie en die is dan niet aanspreekbaar. Dus kan niet op hem terugvsllen. Misschien maak ik mij ook wel te druk naar merk wel dat hij mij behoorlijk hoog zit en het opkrop. De sfeer is er echt op achteruit gegaan. Waardoor ik het niet kan uiten tegen iemand en daardoor spanning ervaar.

Ik zou er morgen met mijn leidinggevende over kunnen hebben, maar daar zie ik het nut niet van in. Omdat ik zo vaak bij hem kom als k ergens mee zit. Dus niet weer bij hem wol aankloppen.

Iemand tips hoe ik hier mee kan omgaan?
Ga naar de vertrouwenspersoon. Als je niet kan vinden wie dat is neem dan contact op met personeelszaken.

Heb je al eerder met je leidinggevende overlegd hierover?
Wel over andere kwesties maar niet specifiek dit
Dan toch jouw leidinggevende informeren dat jij je slecht voelt door de houding van je collega. Je kunt ook je leidinggevende informeren dat je graag in gesprek wil gaan met de vertrouwenspersoon.
Ik zal hem zo even een berichtje sturen dat ik toch nog ergens mee zit
Wacht even zijn reactie af. Maar hoor je niets mag je zelf contact zoeken met de vertrouwenspersoon.
Ik lees angst in je post. Angst dat je collega ontploft. Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Wordt hij dan een bedreiging voor jou of is het de angst voor die confrontatie?

Jij hoeft er uiteindelijk niks mee natuurlijk. Dit is zijn probleem, niet die van jou
"People, what a bunch of bastards"
Ik heb hem een berichtje gestuurd maar helaas geen reactie terug! Normaal gesproken altijd gelijk een reactie... Hij heeft destijds gezegd als mij iets dwars zit of ergens over wil hebben kon ik altijd bij hem terecht
Kun je niet vragen of je met iemand anders kunt werken? Lijkt me de kortste klap.
quote:Lady_Voldemort schreef op 04 augustus 2016 @ 17:58:

Kun je niet vragen of je met iemand anders kunt werken? Lijkt me de kortste klap.Even off topic, maar wat heb je een prachtige avatar
"People, what a bunch of bastards"
quote:Diddie_Boho schreef op 04 augustus 2016 @ 17:59:

[...]

Even off topic, maar wat heb je een prachtige avatar Dank je
Nou ik kan helaas niet met iemand anders werken.... We zijn onderbezet maar hebben wel ieder een eigen taken
quote:my_little schreef op 04 augustus 2016 @ 18:09:

Nou ik kan helaas niet met iemand anders werken.... We zijn onderbezet maar hebben wel ieder een eigen takenMuziekje opzetten (met oortjes) dat je zijn gesijbel gewoon niet meer hoeft te horen? Of mag dat dan weer niet?
quote:Lady_Voldemort schreef op 04 augustus 2016 @ 18:15:

[...]

Muziekje opzetten (met oortjes) dat je zijn gesijbel gewoon niet meer hoeft te horen? Of mag dat dan weer niet?Nee dat mag helaas ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven