Werk & Studie alle pijlers

sollicitatie callcenter outbound

29-07-2015 15:12 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allen,

Even een account aangemaakt onder een andere nick ivm herkenning.

Nadat ik voor mijn studie een jaar verplicht stage heb gelopen in het buitenland, (In Nederland te weinig plekken dus ik kon kiezen of dit, of vertraging en ik had dus gewoon dikke pech) ben ik sinds twee weken weer terug in Nederland en op zoek naar werk. Vanuit het buitenland ook al sollicitaties gestuurd maar dit werkte niet.

Ik heb nu volgende week een gesprek. Callcenter outbound. Verkopen dus. Ik heb dit werk nog nooit gedaan maar ik moet nog een jaar studie, en icm met mijn leeftijd 23jr. is het lastig wat te vinden dus ik ben al blij dat ik een gesprek heb!

Maar goed wat kan ik precies tijden zo'n gesprek verwachten? Natuurlijk waarom ik daar wil werken wat mn kwaliteiten zijn etc. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat ze testen hoe je omgaat met het verkopen wat iets "raars" kapotte tas ofzo.

Pff geen idee hoe ik hier mee om moet gaan. En ik wil graag weer aan het werk. Dus, hebben jullie tips voor mij hoe dit gesprek aan te pakken??

Alvast bedankt.!
quote:Paekzwart schreef op 29 juli 2015 @ 16:52:

Geachte mevrouw Paekzwart, met Annemiek, ik zou graag Dhr. Puntjepuntje willen spreken. Goedendag Annemiek, waar belt u voor? Ja, voor Dhr. Puntjepuntje. (naam Dhr. Puntjepuntje van een website gehaald maar dat wordt er niet bij vermeld)

Graag zou ik dan van u vernemen m.b.t. welke zaak u belt. Ik heb Dhr. Puntjepuntje onlangs gesproken en ik kon later terugbellen (niet waar).

Zou u dan alsnog mij kunnen vertellen waar het over gaat... Het betreft een privé-aangelegenheid, interessant zakelijk aanbod of ze belt voor BedrijfZusenZo (onverstaanbaar uitgesproken).

Sorry, voor privé-aangelegenheden verbind ik niet door, of je antwoord met de tekst welke interessant zakelijk aanbod, of sorry welke bedrijf zegt u?

Annemiek zet inmiddels haar geïrriteerde stemmetje in of doet alsof mevrouw Paekzwart het allemaal niet snapt, of onbeleefd is dat Paekzwart Annemiek niet meteen doorverbind i.v.m. de zeer dringende (nog steeds onbekende aangelegenheid).

Na nog een paar minuten doorvragen komt er op een bekend bedrijf gelijkende naam uit maar dan iets met een toevoeging alszijnde partner van, verkoper van hun wat zal ik eens noemen energie en daarna gaat Annemiek van bedrijfZusenZO uiteindelijk één of andere klacht indienen omdat ze niet wordt doorverbonden want het was toch echt geen verkoop (maar iemand die langs wil komen voor verkoop), ben je een dief van je portemonnee, niet het beste over voor het bedrijf waarvoor je de telefoon opnam etc. Met inmiddels zeer boze of sarcastisch vriendelijke stem over een product wat je niet wilt hebben, nee ook de informatie, meneer van het bedrijf niet of wat dan ook wat het vooral allemaal niet zou zijn maar uiteindelijk toch echt wel is.

Waarom zou je de hoorn er bij deze mensen niet opgooien?

De week er op bellen ze nog een keer. Ook al heb je duidelijk aangegeven om niet meer te bellen hiervoor (waarvoor vragen ze dan want dat hebben ze na 15 minuten nog steeds niet verteld dus dan kun je ook de hoorn er niet opgooien vinden ze).
Iemand in elkaar slaan voor geld is nog steeds niet geld om te werken. Het is geld om anderen lastig te vallen, over te halen dingen te kopen die ze niet nodig hebben of niet willen hebben (bij wet verboden) en ronduit zeer irritant onnodig gebruik van kostbare tijd.
http://www.belmenietregister.nl/
quote:Paekzwart schreef op 29 juli 2015 @ 17:04:

http://www.belmenietregister.nl/Alleen oud-klanten mogen wel weer gebeld worden, zelfs als je ooit eens een staatslot gekocht hebt voor de verjaardag van de vader van je ex. Ooit eens info op hebt gevraagd bij bijv. Nuon, enz. Dus echt werken doet het niet.
Nee, helaas werkt dat helemaal niet. Voor bedrijven sowieso al niet. En inderdaad ook niet voor particulieren ook als je in heel ver verleden ooit eens een keer iets voor een ander kocht. Verder worden er uiteindelijk alsnog veel mensen gebeld die toch zeker wel in dat register staan. Dus er wordt aan alle kanten aan gewerkt om er vanaf te komen, zoals zo'n register zelfs, maar op deze manier blijft het dweilen met de kraan open.

Vandaar, ik zeg het, verbieden dat beroep. Dat zou een hele hoop irritatie van beide kanten schelen!

Het is vooral het lastigvallen van de medemens die daar niet op zit te wachten. Zo'n gesprek verloopt bijna nooit aangenaam uiteindelijk als je niet doet wat de callcentermedewerker (het bedrijf wat achter de callcentermedewerker zit) wil hoeveel humor je er ook tegenaan gooit. Je zit er gewoon echt nooit op te wachten alsmede dat je er niet vanaf komt ook al wil je dat graag.

Verbieden!
Ben ik met je eens hoor,

het is een onzinnig beroep ook.

Vroeger zal het misschien gewerkt hebben, maar in dit internettijdperk is het eigenlijk, achterhaald lijkt me?
Ik snap dat sommige mensen het willen doen als ze niks anders kunnen vinden. Volgens mij breekt dat de normale types wel op. Een vrouw die ik ken, heeft daar eenmaal een ochtend gewerkt en is toen tijdens de lunch al gestopt omdat ze wist dat het niks werd.

Volgens mij zijn het alleen halve psychopaten die daar lang kunnen aarden.
Waarom zoek je niet naar een echte junior salesfunctie? Dan doe je in ieder geval werk waar niet iedere potentieele klant je haat :-)
ooit eens gedaan, letterlijk 1 half uur volgehouden.. vreselijk werk!! O en tip, niet zeggen dat je graag met mensen werk en collegiaal bent want je hebt totaal geen contact met collegas
quote:Paekzwart schreef op 29 juli :rofl: 2015 @ 17:02:

Iemand in elkaar slaan voor geld is nog steeds niet geld om te werken. Het is geld om anderen lastig te vallen, over te halen dingen te kopen die ze niet nodig hebben of niet willen hebben (bij wet verboden) en ronduit zeer irritant onnodig gebruik van kostbare tijd.
quote:Defietsboer schreef op 29 juli 2015 @ 20:38:

Ik snap dat sommige mensen het willen doen als ze niks anders kunnen vinden. Volgens mij breekt dat de normale types wel op. Een vrouw die ik ken, heeft daar eenmaal een ochtend gewerkt en is toen tijdens de lunch al gestopt omdat ze wist dat het niks werd.

Volgens mij zijn het alleen halve psychopaten die daar lang kunnen aarden.Hahah ik hield het een half uur uit, echt vreselijk! naast dat je mensen lastig valt, oplicht ( dingen mooier verteld dan het is) stress hebt ( target halen, geen contact met collegas, in een hoekje zit... maar goed iedereen die daar werkte was ook niet helemaal jofel
Hmm jammer dat iedereen er zulke negatieve ervaring mee heeft...misschien moet ik er dan nog maar eens even goed over na denken. (Sollicitatie gesprek laat ik sowieso door gaan)

Het is alleen erg lastig werk te vinden voor max 12 uur per week met mijn leeftijd. De meeste vacatures waar ik op solliciteer kiezen ze dan toch liever de 17/18 jarige.
En in een winkel? Bijv op de donderdag avond en een zondag? dat is bij elkaar ook 12 uur, kun je beste bijv bij de wat luxere warenhuizen ( bijenkorf) of winkels solliciteren, of een primark etc
of klantenservice bij een bedrijf /winkel etc?
quote:mwa schreef op 29 juli 2015 @ 21:02:

[...]

Hahah ik hield het een half uur uit, echt vreselijk! naast dat je mensen lastig valt, oplicht ( dingen mooier verteld dan het is) stress hebt ( target halen, geen contact met collegas, in een hoekje zit... maar goed iedereen die daar werkte was ook niet helemaal jofel

Oh, dan had zij (mijn kennis) het nog lang volgehouden

Ik ben blij voor je dat je daar weg gaat. Het lijkt mij helemaal niks.
quote:Defietsboer schreef op 29 juli 2015 @ 21:21:

[...]

Oh, dan had zij (mijn kennis) het nog lang volgehouden

Ik ben blij voor je dat je daar weg gaat. Het lijkt mij helemaal niks.Is lang geleden hoor, maar vond het ZO erg hahaha echt, trok het voor geen meter
Ach ik ben ruim 3 jaar geleden weer voor een callcenter gaan werken, had het 3 jaar eerder ook al gedaan. Ik ben een ochtend gaan meedraaien en heb de volgende ochtend (nog proeftijd) besloten niet verder te gaan. Bellen, bellen, bellen, niemand neemt op. Nouja, dan niet he. Kreeg ik daarna een boze e-mail dat ik een "no show" ben. Tja...
quote:Eend1230 schreef op 29 juli 2015 @ 21:18:

Hmm jammer dat iedereen er zulke negatieve ervaring mee heeft...misschien moet ik er dan nog maar eens even goed over na denken. (Sollicitatie gesprek laat ik sowieso door gaan)

Het is alleen erg lastig werk te vinden voor max 12 uur per week met mijn leeftijd. De meeste vacatures waar ik op solliciteer kiezen ze dan toch liever de 17/18 jarige.Wat voor achtergrond heb je? En zou je evt bereid zijn 16h per week te werken?
quote:matroesjka_ schreef op 29 juli 2015 @ 21:44:

[...]

Wat voor achtergrond heb je? En zou je evt bereid zijn 16h per week te werken?

Vorige opleiding sport en bewegen. Voor dat ik aan mijn stage begon werke ik in een sportschool. Heel leuk werk maar die hebben nu geen mensen nodig. In de omgeving naar alle relevante organisaties sollicitatie gestuurd.

Nu een opleiding in de zorg. (Geen verpleegkunde)

16 uur is denk ik wel veel. Mijn studie heeft elke week een ander rooster en heb voor aankomend jaar geen idee hoe het er uit gaat zien. Over het algemeen heb ik redelijk veel contact uren. En ik moet toch best nog wel wat tijd besteden aan school.
quote:Eend1230 schreef op 29 juli 2015 @ 21:58:

[...]

Vorige opleiding sport en bewegen. Voor dat ik aan mijn stage begon werke ik in een sportschool. Heel leuk werk maar die hebben nu geen mensen nodig. In de omgeving naar alle relevante organisaties sollicitatie gestuurd.

Nu een opleiding in de zorg. (Geen verpleegkunde)

16 uur is denk ik wel veel. Mijn studie heeft elke week een ander rooster en heb voor aankomend jaar geen idee hoe het er uit gaat zien. Over het algemeen heb ik redelijk veel contact uren. En ik moet toch best nog wel wat tijd besteden aan school.Oh jammer. Anders had ik misschien iets voor je geweten maar is voor minimaal 16 uur en ik denk ook niet dat je opleiding aansluit.
Ook leuk om alle verhalen van de andere kant te horen. Het lijkt mij echt een zeer vervelend beroep ook voor degene die moet bellen, alhoewel sommigen er een satanisch plezier in lijken te hebben.

"Maar ik heb ook wel eens gehoord dat ze testen hoe je omgaat met het verkopen wat iets "raars" kapotte tas ofzo. "

Dat is gewoon daadwerkelijk de bedoeling, dat je ook al is het een kapotte tas, je het toch aan de klant verkocht krijgt. Mensen die mensen opleiden om kapotte tassen te verkopen... daar moet je geen groot vertrouwen in hebben.

Succes met het vinden van een (leukere) baan.
De kapotte tas wordt bijv ook in horeca gebruikt: feit is nl: als je goed kunt verkopen, dan hoef je niet achter een product te staan om het verkocht te krijgen: verkopen is een skill. (Nu gebruik ik de kapotte tas nooit, maar wel soortgelijke dingen)
En ik vind dat dus rete-irritant, van die mensen die spullen verkopen waar ze zelf niet achter staan maar waar ik/de klant wel in zou moeten trappen.

Dat heet geen verkopen, dat heet oplichten. Als je een kapotte tas verkoopt ben je een oplichter. Leugenachtig gedrag.

Leuk verpakt weer met mooie worden dat verkopen een skill is waarbij het verkopen van een kapotte tas de skill-vaardigheid van een verkoper zou moeten uitdrukken en de verkoper niet achter het product hoeft te staan om te verkopen.

Een goed product is een goed product. Ondeugdelijke producten waarbij zelfs de verkoper er nog geeneens achter kan staan, die horen gewoon niet verkocht te worden en al zeker niet door die verkoper.

Achterlijk gedoe. Als je als verkoper een product tegenkomt wat kapot is, dan zorg je er voor dat het niet verkocht gaat worden aan mensen die daar de dupe van gaan worden en al helemaal ga je daar niet zelf aan meewerken. Dat is en blijft oplichting. Mensen staan niet voor niets niet achter een bepaald product. Als je niet achter een product kan staan ook niet voor de verkoop aan een ander, is er zeker weten iets mee aan de hand.

Het is geen skill tot verkopen, het is de skill tot oplichten, de skill tot normen en waarden laten vervagen.
Is die markt nog niet verzadigd?

Meer dan half Nederland heeft zich laten registreren bij het recht van verzet en het bel-me-niet-register, heeft geen zin in telemarketeers of een jaar lang meespelen in de postcodeloterij.
Wellicht is de markt zo hard en zijn de verkopers zo agressief of geslepen omdat niemand er in principe op zit te wachten en moeten ze het nog "hebben" van verkopers die zelfs een kapotte tas nog zouden (kunnen) verkopen.

Niet voor niets is er ook nog Radar, nee/nee-stickers, spamverboden, belmenietregisters. Maar zolang mensen gebeld kúnnen worden, blijf je houden dat ze bellen.

Bedrijven mogen verder helaas nog steeds gebeld worden. Het belmenietregister is er alleen voor consumenten.

Erg jammer, je hebt het ook in sommige landen langs boulevards met eetttentjes. Om de paar meter zit een eettentje en om de paar meter staat een man voor dat restaurantje die elke wandelaar aanspreekt en mee naar binnen probeert te lokken. Rustig wandelen, genieten van de zee, zit er zo ook niet in.

Echt zonde die cultuur terwijl je tegenwoordig heerlijk op een moment dat het jou wél uitkomt op internet alles kan vinden wat je maar zoekt, op elke mogelijke manier zelf contact op kan nemen of contact op kan laten nemen als je wél iets wil, je kan abonneren op welke nieuwsbrief dan ook die jij zelf wil, en je toch al op vele plekken advertenties tegenkomt die je bijna niet kan ontwijken.

Waarom er toegestaan wordt dat mensen in deze ernstige mate lastig gevallen mogen worden, overgehaald worden op waardeloze manieren, in deze toch vooral op effectiviteit gerichte samenleving waarbij het hoort te gaan om goede voorlichting, reviews, openheid, werkelijk geen idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven