Werk & Studie alle pijlers

sollicitatie - minder uren dan in vacature staat

07-10-2020 16:17 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke... ik weet even niet wat handig is.
ik heb gesolliciteerd op een vacature voor een fulltime baan, maar wil maximaal 4 dagen werken. Ik ben uitgenodigd voor een gesprek, maar ben nu aan het dubben wanneer ik aan moet geven dat ik max 4 dagen wil werken. ik wil hun tijd niet verdoen met een gesprek dat geen nut heeft, maar ook mijn eigen glazen niet nu al ingooien.

wat zouden jullie doen en waarom?

aanvulling! het gaat om een vacature in het onderwijs. ik wil dus 4 ipv 5 dagen werken. constructies als 4x9 uur gaan dus niet wat worden helaas (dat had ik wel gewild!)

wanneer moet ik aangeven dat ik max 4 dagen wil werken

Totaal aantal stemmen: 137

vooraf telefonisch (25%)
in het gesprek (68%)
op het moment dat ik de baan heb (fingers crossed) (5%)
anders (2%)
hokus_pokus wijzigde dit bericht op 07-10-2020 16:42
17.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh, super mosterd zie ik. Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
23-10-2020 23:07
Top!
Gefeliciteerd! En wanneer ga je beginnen?
Dank je! Zsm, liever gisteren dan vandaag, maar er moet natuurlijk nog iemand gevonden worden voor mn huidige baan. De opzegtermijn is bizar (3mnd) dus ik hoop dat ze eerder iemand vinden.
Alle reacties Link kopieren
hokus_pokus schreef:
23-10-2020 23:26
Dank je! Zsm, liever gisteren dan vandaag, maar er moet natuurlijk nog iemand gevonden worden voor mn huidige baan. De opzegtermijn is bizar (3mnd) dus ik hoop dat ze eerder iemand vinden.
3 maanden? Zeker weten? Dat is echt lang.

Kom je nu ook uit het onderwijs? Dan is je opzegtermijn volgens mij gewoon 2 maanden...
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
23-10-2020 23:33
3 maanden? Zeker weten? Dat is echt lang.

Kom je nu ook uit het onderwijs? Dan is je opzegtermijn volgens mij gewoon 2 maanden...
Nee echt 3. Ik heb mn baan vandaag opgezegd en ‘t uitgezocht. Bizar, 1/4 jaar...
Alle reacties Link kopieren
hokus_pokus schreef:
23-10-2020 23:53
Nee echt 3. Ik heb mn baan vandaag opgezegd en ‘t uitgezocht. Bizar, 1/4 jaar...
Okay, jammer. Balen, als je er eenmaal aan toe bent om te vertrekken, is drie maanden écht lang!

Heb al eens eerder de cao erbij gepakt. Diegene dacht ook opzegtermijn van drie maanden. In haar geval klopte het niet. Bij een contract langer dan 5 jaar heeft de werkgever een opzegtermijn van drie maanden, maar de werknemer maar twee maanden.

Mag ik vragen waarom jij dan drie maanden opzegtermijn heb? Voor in de toekomst:)
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
24-10-2020 07:14
Okay, jammer. Balen, als je er eenmaal aan toe bent om te vertrekken, is drie maanden écht lang!

Heb al eens eerder de cao erbij gepakt. Diegene dacht ook opzegtermijn van drie maanden. In haar geval klopte het niet. Bij een contract langer dan 5 jaar heeft de werkgever een opzegtermijn van drie maanden, maar de werknemer maar twee maanden.

Mag ik vragen waarom jij dan drie maanden opzegtermijn heb? Voor in de toekomst:)
Is dat de Cao vo of po? Ik zit nu namelijk in het vo en daar is het echt 3 maand, als je er langer dan 12 maanden heb gewerkt. Ik kan ‘t niet plakken vanuit het pdf document maar het is punt 10.5.1

https://www.vo-raad.nl/system/downloads ... O_2020.pdf
Alle reacties Link kopieren
hokus_pokus schreef:
24-10-2020 08:29
Is dat de Cao vo of po? Ik zit nu namelijk in het vo en daar is het echt 3 maand, als je er langer dan 12 maanden heb gewerkt. Ik kan ‘t niet plakken vanuit het pdf document maar het is punt 10.5.1

https://www.vo-raad.nl/system/downloads ... O_2020.pdf
Oh, vo, vandaar. Ik heb het inderdaad over po.
Maar zat even te lezen, wat een enorm verschil dan, joh! Al bij een arbeidsovereenkomst van een jaar zelfs drie maanden o_o
Niet cool... nog even doorbikkelen...
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
24-10-2020 11:25
Oh, vo, vandaar. Ik heb het inderdaad over po.
Maar zat even te lezen, wat een enorm verschil dan, joh! Al bij een arbeidsovereenkomst van een jaar zelfs drie maanden o_o
Niet cool... nog even doorbikkelen...

Ja heel lang inderdaad... maar goed, ik gok dat ze wel eerder een vervanger hebben en dan kan ik gaan. Spannend, maar ik heb er wel
Zin in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven