Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie motivatie topic

26-06-2019 13:52 909 berichten
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren is stom. Werkloos thuis zitten nog stommer.

In overleg met mijn werkgever heb ik een vaststellingsovereenkomst getekend. Nu zit ik al een paar weken thuis, maar ik vind solliciteren echt heel moeilijk. Ik ben op zoek naar iemand die ook in dit schuitje zit om elkaar te motiveren en uit te dagen om zo de komende (hopelijk korte) periode door te komen.

Wie schrijft mee?
kaaaaaaaatje wijzigde dit bericht op 26-06-2019 13:59
Reden: spellingsfout
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
13-02-2020 18:28
Door naar een 2e gesprek (voor het leerwerk traject) en ze hebben aangegeven dat we er wel uit kunnen komen omtrent salaris. Spannend...
Wat leuk! En spannend!
Wanneer is je 2e gesprek?
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
13-02-2020 10:12
:hug: dankje wel,

het viel inderdaad wel mee, ze was heel aardig en grappig (had een beetje een chaotische ochtend) en ja wat ik al had verwacht...., ik moet wat breder gaan solliciteren enz.
en ik ga meedoen met een cursus solliciteren van A tot Z (haar woorden) dan wordt er gekeken naar mijn CV en krijg ik tips qua solliciteren dus benieuwd.

heb ook een reactie terug had van sollicitatie A, ben het niet geworden had het al verwacht en vond het eigenlijk niet eens zo erg :roll: wacht op nog op B :lol:
Fijn om te horen dat het meegevallen is! Uiteindelijk zijn het ook maar mensen he ;-)
Had ze nog tips waar je dan op zou kunnen solliciteren, aangezien je breder moet gaan solliciteren?
Dacht ze dat het aan je manier van solliciteren ligt, aangezien je die cursus gaat doen?

Jammer dat je het bij A niet geworden bent! Ik herken het wel, dat je het dan toch niet erg vindt als iets het niet geworden is ;-)
Wanneer hoor je iets van B? :rose:
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen een afwijzing ontvangen, de vacature is al vervuld. Hoezo dan?! Ik was ruim voor de deadline. Ik baal er ontzettend van, het raakt me meer dan ik dacht. Ik ben nog niet zo heel druk met solliciteren, maar ik wil toch op z'n minst een keer op gesprek komen, ik had hier echt een goed gevoel bij.
Nou ja, even balen en weer door.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
13-02-2020 22:58
Wat leuk! En spannend!
Wanneer is je 2e gesprek?
Plannen ze maandag in, dan was iedereen weer op kantoor.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Oplader schreef:
14-02-2020 12:21
Vanmorgen een afwijzing ontvangen, de vacature is al vervuld. Hoezo dan?! Ik was ruim voor de deadline. Ik baal er ontzettend van, het raakt me meer dan ik dacht. Ik ben nog niet zo heel druk met solliciteren, maar ik wil toch op z'n minst een keer op gesprek komen, ik had hier echt een goed gevoel bij.
Nou ja, even balen en weer door.
:hug: die zijn het vervelendste, als je een goed gevoel hebt en dat het dan toch niks wordt... wat betreft al vervuld: Of een passend iemand was nog eerder of intern of eigenlijk bedoelen ze "we hebben sollicitanten die beter in het profiel passen".
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik lees al een tijdje mee maar vind het toch leuk om even mee te praten. Ik heb vorige week donderdag gesolliciteerd en dezelfde avond nog gebeld of ik een assessment in wilde vullen. Dat heb ik gedaan en lig nog vol in de race maar helaas gaat de eindverantwoordelijke nu een week met vakantie en hoor ik pas na deze vakantieweek of ik door ben naar ronde 2. Maar man, wat is dat wachten killing zeg. Volgens de recruiter heb ik de beste ervaring, papieren en het assessment sluit ook precies aan bij het functieprofiel, en gaat het tussen mij en nog een andere kandidaat.
Hoe houden jullie het wachten vol?
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
13-02-2020 23:00
Fijn om te horen dat het meegevallen is! Uiteindelijk zijn het ook maar mensen he ;-)
Had ze nog tips waar je dan op zou kunnen solliciteren, aangezien je breder moet gaan solliciteren?
Dacht ze dat het aan je manier van solliciteren ligt, aangezien je die cursus gaat doen?

Jammer dat je het bij A niet geworden bent! Ik herken het wel, dat je het dan toch niet erg vindt als iets het niet geworden is ;-)
Wanneer hoor je iets van B? :rose:
zeker, haha.
ja we hebben een sollicitatie plan afgesproken waar ik even naar kan kijken.
ook maar ook mijn CV is een beetje verouderd.
inderdaad, kreeg vandaag wel een berichtje van A voor een andere functie, maar wacht nog even af .
van B kreeg ik gister een uitnodiging voor een 2de gesprek :cheer:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
14-02-2020 16:24
:hug: die zijn het vervelendste, als je een goed gevoel hebt en dat het dan toch niks wordt... wat betreft al vervuld: Of een passend iemand was nog eerder of intern of eigenlijk bedoelen ze "we hebben sollicitanten die beter in het profiel passen".
Voor m'n eigen ego en zelfvertrouwen ga ik maar even niet uit van het laatste 😉.
Ik wilde net weer sollicitaties doorgeven bij het UWV maar dat kan niet meer. M'n ww is deze maand afgelopen maar ik had nog de tijd om 4 sollicitaties door te geven tot eind volgende week. Nu wilde ik dat doen en ineens staan de lopende taken die ik nog had ineens bij verlopen. Ik ga er maandag even over bellen, niet dat ik dadelijk gezeur krijg dat ik mij in de laatste maand niet aan mijn verplichtingen heb gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Weet je al meer TsumTsum?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het hier?
Ik heb een 1.5 week vol leuke (sollicitatie en netwerk) gesprekken gehad.
En ik werd gebeld door de recruiter van de functie waar ik op reserve stond. Ze hadden me blijkbaar op reserve gezet omdat ze vonden dat er een functie was die nog beter bij mij paste. Of ik daarop wilde solliciteren.

Vanmiddag even niks doen, mijn hoofd zit vol. En dan morgen 2 brieven schrijven...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vandaag het 2de gesprek bij B, ging best goed waren heel positief enige wat me een beetje dwars zat.
Was dat hij op een geven moment een opmerking maakte waar ik nog steeds mee zit, dat ik al 32 ben en of het niet misschien tijd is om even na te denken over wat ik echt wil qua werk.

Ik heb serieus geen idee, ik wil gewoon weer een baan en daarna zie ik wel verder al blijft het idee van mijn hobby werk maken ook door mijn hoofd spoken :facepalm: ik word gek :bonk:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
19-02-2020 19:59
Ik had vandaag het 2de gesprek bij B, ging best goed waren heel positief enige wat me een beetje dwars zat.
Was dat hij op een geven moment een opmerking maakte waar ik nog steeds mee zit, dat ik al 32 ben en of het niet misschien tijd is om even na te denken over wat ik echt wil qua werk.

Ik heb serieus geen idee, ik wil gewoon weer een baan en daarna zie ik wel verder al blijft het idee van mijn hobby werk maken ook door mijn hoofd spoken :facepalm: ik word gek :bonk:
Wie maakte die opmerking?
Vind het een bijzondere opmerking als het bedrijf die opmerking gemaakt heeft.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
20-02-2020 08:57
Wie maakte die opmerking?
Vind het een bijzondere opmerking als het bedrijf die opmerking gemaakt heeft.
de manager met wie in gesprek was.. :roll: maar goed ik heb vandaag weer 2 telefoontjes,
met C heb ik maandag een gesprek :lol: en de andere voelt de heat wilt ook z.s.m een gesprek :hihi:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Hmzz , daar was een leuke baan. Parttime, in de buurt, mogelijkheid om te groeien, MAAR ze werken met een
Roulerend rooster en ik wil vaste dagen ivm opvang en mijn gezin draaiende te houden. Zet dat dan in de vacature?!

Zelfs voor het lage(re) salaris had ik het gedaan, omdat het zo leuk is. Maar het schuiven met de dagen en voor duurdere flexopvang betalen terwijl ik ook deels steeds dagen dan thuis Zit gaat hem op die manier niet worden. Helaas, het leek mij heel leuk werk.

Deze hakt er best in! Even balen en weer de stap zetten om verder te solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
@monstrea: Lastig! Heb je gevraagd of het mogelijk was om toch vaste dagen wel/niet te werken? (kan me voorstellen dat als je bijvoorbeeld 3 dagen werkt en het is alleen verdeeld over maandag-donderdag dat dat nog wel te regelen is met opvang maar 3 dagen random verdeeld over 7 is wel mega onhandig).
Succes met verder solliciteren.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag af en toe meeschrijven.

Eigenlijk wil ik graag weer solliciteren maar ben net geopereerd en kan nog heel veel niet. Sowieso 6 weken niet tillen maar herstel duurt naar verwachting wel langer volgens chirurg. Zouden jullie bij een geschikte vacature in mijn plaats toch solliciteren? Lichte kantoorwerkzaamheden kan ik denk ik wel weer doen tegen die tijd (al is dat niet helemaal wat ik zoek, maar dan heb ik iig iets).
Alle reacties Link kopieren
5x5 heb je nu WW? Ben je daar ziek gemeld? Of?

Enb wat voor werk zoek je? Als je als bezorger van boodschappen werk zoekt zou ik nog even wachten, anders zou ik in elk geval om me heen kijken en op de echt leuke dingen reageren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens een totale off week. Echt er komt niets uit mijn handen. Gelukkig had ik vorige week al genoeg sollicitatie activiteiten. En volgende week weer een gesprek, dus het gaat toch allemaal door.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kleine ziektewet uitkering die over een paar maanden afloopt. Nu zou ik alleen op kantoordingen reageren. Als ik helemaal hersteld ben ook op andere dingen.
Wat zijn goede slotzinnen voor je open sollicitatiebrief?
Alle reacties Link kopieren
vandaag gesprek met C, woensdag vervolg gesprek :-o :hyper:

al was ik even bang dat ik het verprutst had, zat ook niet zo goed in mijn vel vanmorgen. mijn haar zat niet, ik had de verkeerde jas aan was bijna te laat van huis gegaan :facepalm:

denk dat ik een beetje sollicitatie moe ben O_o , weet soms ook niet meer zo goed hoe ik moet beginnen als ik mijzelf moet voorstellen of vertellen over mijzelf.
juist nu ik 3 goede aanbiedingen binnen heb :-o :nope: of eigenlijk 2 heb nog niks van D gehoord :-[ o_o
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Hoe zijn je gesprekken gegaan rouge? En nog iets van D gehoord.

@yasmin ik stuur geen open sollicitaties meer, merk dat ik veel meer heb gehad aan contact zoeken met een specifiek persoon en daarmee een open oriënterend gesprek aangaan.

Ik heb volgende week 2 gesprekken. Tweede gesprek bij A, en daar twijfel ik dus mijn plan is wat dieper doorvragen op de projecten en eerste gesprek bij B. Daar ben ik best zenuwachtig voor, ik ben enorm enthousiast over het bedrijf en de locatie (op het fiets naar werk!).

Verder ook een broer gestuurd naar C en D, bij beide sluit de vacature maandag en zijn de gesprekken in de 2e week van maart.

Ik hoop echt enorm dat een band ze 4 iets wordt... Moet toch haast wel?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
gister belde D, ben het niet geworden maaar dat geeft niks. want ....

ik heb weer een baan, begin a.s maandag bij C :cheer:

gesprek ging super goed, was heel ontspannen en gezellig. had al een voorgevoel omdat ze beide erg positief waren en toen ik weg ging zei een van de dames mijn stem heb je hoor ;-)

en na een uurtje werd ik gebeld, dat ik was aangenomen ik was echt sprakeloos :facepalm: :$.

alleen sloeg na uur wel de realiteit toe, ben 6 maanden werkeloos geweest en heb toen van alles en nog wat kunnen doen.
en nu ga ik weer aan het werk dus, ja soms maak ik me een beetje druk over hoe ik dat allemaal moet gaan indelen.
Relax we're all crazy, it's not a competition
@ Rouge__ Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven