Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie motivatie topic

26-06-2019 13:52 909 berichten
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren is stom. Werkloos thuis zitten nog stommer.

In overleg met mijn werkgever heb ik een vaststellingsovereenkomst getekend. Nu zit ik al een paar weken thuis, maar ik vind solliciteren echt heel moeilijk. Ik ben op zoek naar iemand die ook in dit schuitje zit om elkaar te motiveren en uit te dagen om zo de komende (hopelijk korte) periode door te komen.

Wie schrijft mee?
kaaaaaaaatje wijzigde dit bericht op 26-06-2019 13:59
Reden: spellingsfout
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een baan maar ben er zo verschrikkelijk op uitgekeken en zit er niet meer op mijn plek, il.dus solliciteren aantal niet gelukte sollicitaties, eindelijk ergens op gesprek geweest voor een functie die enorm aansluit bij mijn studie ik een dagje mee lopen op een maandag en zou uiterlijk die vrijdag bericht krijgen we zijn bijna 2 weken verder baal er van....
Jeetje was aso om niets te laten horen nadat je een dag hebt meegelopen! (Was het trouwens een functie in Utrecht bij een bedrijf beginnend met een M.? Volgens mij heb ik die langs zien komen. ;) )

Ik ben ook aan het rondkijken en ik ben verbaasd hoe snel banen weer 'verdwenen' zijn. Had een paar functies opgeslagen met een reactietermijn tot medio augustus: staan een paar dagen later niet meer online. Eén functie was zelfs binnen een uur weg???
Alle reacties Link kopieren
Bospaddestoeltje schreef:
24-07-2019 12:33
Jeetje was aso om niets te laten horen nadat je een dag hebt meegelopen! (Was het trouwens een functie in Utrecht bij een bedrijf beginnend met een M.? Volgens mij heb ik die langs zien komen. ;) )

Ik ben ook aan het rondkijken en ik ben verbaasd hoe snel banen weer 'verdwenen' zijn. Had een paar functies opgeslagen met een reactietermijn tot medio augustus: staan een paar dagen later niet meer online. Eén functie was zelfs binnen een uur weg???
Nee zeker niet niet daar hahaha niet in Utrecht.
Bizar hè bospaddestoel. Voor mij is dat soort fratsen wel reden om niet lang over een brief te doen. Heb ook al een keer gebeld met alleen de vraag of de vacature nog open stond. En dat ze dan net doen of dat een rare vraag is.

Ik had vandaag een zeer verveelde recruiter aan de telefoon en ik weet dat het me niks moet uitmaken maar ik vind zo’n baan dan dus al meteen minder leuk ...
Alle reacties Link kopieren
Ik had gemaild dat vacature vast vervuld zou zijn aangezien ik niks. Meer gehoord had. Kreeg toen wel reactie maar denk dat ik dat zonder mail niet gehad had.
ik heb gesolliciteerd bij mijn oud-werkgever nadat ik hoorde dat ie heel veel mensen nodig heeft. Het is niet al te inspirerend werk, maar ik hoop eigenlijk toch dat ik word aangenomen...
Alle reacties Link kopieren
Graag meld ik me aan bij het sollicitatiemoivatie topic :) over een maand mag ik mijn diploma in ontvangst nemen en bijna iedereen uit mijn afstudeerjaar heeft al een baan. Ik heb op vakantie een ongeluk gehad en zit sowieso nog 1.5 maand thuis met een kapotte voet.

Nu had ik al iets lopen bij een instelling waar ik een meeloopdag aangeboden heb gekregen. Toen ik afbelde ivm mijn ongeluk, zeiden ze dat ik ook zeker in een rolstoel zeer welkom ben om eens mee te kijken, echt super netjes en fijn! Over enkele weken zal ik dit ook wel doen.

Ik ga dus voor het eerst sollicteren voor een 'echte' baan, ben nu 23 jaar en de banenmarkt in mijn branche is ontzettend luxe (HBO-v gestudeerd). Toch zie ik er tegenop en heb ik motivatie nodig. Dus bij deze! Ik zal zo wat bijlezen!
Hangtiet schreef:
30-07-2019 15:13
ik heb gesolliciteerd bij mijn oud-werkgever nadat ik hoorde dat ie heel veel mensen nodig heeft. Het is niet al te inspirerend werk, maar ik hoop eigenlijk toch dat ik word aangenomen...
Ik hoorde een tijdje geleden dat bij een oud werkgever van mij de helft van het personeel van de afdeling waar ik toen werkte zijn baan heeft opgezegd. Ik zou zelf ook niet teruggaan naar die afdeling. Werk was saai en de algemene sfeer binnen het bedrijf slecht.

Hopelijk wordt je aangenomen en vind je het leuk.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het dames?

Mijn vakantie is weer voorbij dus weer tijd om te solliciteren. Vanmiddag gesprek bij detacheerder en donderdag bij Recruiter, uitzendbureau en verzekeraar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nog wel aan het solliciteren. Ik ben alleen zo slecht gemotiveerd dat ik me zelfs hier niet durf te laten zien.

Vandaag gaat het weer wat beter, ik heb zojuist de training solliciteren en de trainingen social media afgerond die ik van het UWV moest afronden en ik heb me ingeschreven bij een recruitmentbureau, dus dat is ook weer een goede stap.

Nu nog even een netwerkgesprek voorbereiden wat ik donderdag heb.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Kaaatje.

Wat voor netwerkgesprek heb je? Specifiek voor een bedrijf of meer voor de branch zeg maar
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren een afspraak met een oud collega, gewoon om even te kletsen over werk en dan weer positieve gevoelens te krijgen. Dat was erg leuk.

Zojuist heb ik nog met iemand gebeld van een heel groot bedrijf over een rol die ik ambieer. Ik weet nog steeds niet of ik er nou zo graag wil werken, maar ik denk dat het wel een hele goede stap kan zijn om er in te rollen (en dan daarna in een leuker bedrijf hetzelfde soort werk te gaan doen ;))
Heb je al iets van die recruiter(s) gehoord kaatje?

Zelf was bij mij ook even de motivatie tot ver onder het nulpunt gedaald. Gelukkig nu weer terug. Ik heb vanmorgen gesolliciteerd op een functie die me echt op het lijf geschreven is en ook precies in mijn leven zou passen. Ik heb helemaal een positief gevoel! Hoop dus heel erg dat ik op gesprek mag komen, en daarna verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop met je mee hobbelster!

Hier vanmiddag gesprek gehad maar heb er geen lekker gevoel bij. Kan vinger er niet opleggen maar is denk ik niet wat ik wil. Gelukkig lopen er nog 2 leukere sollicitaties.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het dames?

Ik ben aangenomen bij gesprek van vorige week. Niet mijn droombaan maar dan ben ik wel aan het werk.
Van de 2 dingen die ik nog had lopen is er 1 afgevallen omdat het via uitzendbureau was maar bedrijf zelf al kandidaten had gevonden. Andere is nog afwachten.

De kinderen moeten waarschijnlijk wel nog iets langere dagen naar kdv en dat vind ik vervelend. Maarja als ik minder uren werk, krijgen we geen hypotheek rond in deze regio :-(. Dus dan maar even lange dagen tot hypotheek rond is en dan ouderschapsverlof inzetten voor een halve dag:-$
Ik ben intussen aangenomen bij m'n oud-werkgever onder zeer prettige voorwaarden! Dus daar ben ik heel, HEEL erg blij mee! Over een paar weken begin ik, dus ik mag nog even vakantie vieren.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Hangtiet!
Gefeliciteerd Due Scimmie en Hangtiet! Wat fijn!
Ikben ook aangenomen maar moet eerst nog een assessment doen dus klein voorbehoud. Al heb ik er alle vertrouwen in. Duurt nog tijdje voor ik ga starten en das maar goed ook want moet extra opvang regelen enzo.
Alle reacties Link kopieren
@Due-scimmie. Mijn kinderen vinden het dus stom als ze niet naar het KDV mogen. Daarom ook snel een baan vinden zodat ze gewoon mogen blijven gaan.

Ik moet deze week een assesment maken, iemand een tip waar ik intelligentietesten kan oefenen?
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
02-09-2019 09:30
@Due-scimmie. Mijn kinderen vinden het dus stom als ze niet naar het KDV mogen. Daarom ook snel een baan vinden zodat ze gewoon mogen blijven gaan.
Mijn kinderen gaan al 4 dagen waarvan 3 half 8 tot 17 en dat wordt misschien 7 tot 18 :-(.
Alle reacties Link kopieren
Owh dat is wel pittig inderdaad Due-scimmie.... dat kan ik me wel voorstellen.

Mijn kinderen gaan nu 3 dagen van 9 tot 18 en als ik straks weer een baan heb wordt dat denk ik 8 tot 18 en wij vinden dag eigenlijk wel prima
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het vooral voor jongste lang is. Maar hoop kolfrecht ook nog even zo in te zetten dat ik 2 keer kolf en half uur eerder naar huis ga. Dat maakt dag net wat korter en zorgt ervoor dat ik keer minder hoef te kolven.
Ik heb stiekem ook gewoon nog geen zin om weer te gaan werken. Ook omdat het op papier niet mijn droombaan is en vooral voor het geld.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
26-06-2019 13:52
Solliciteren is stom. Werkloos thuis zitten nog stommer.

In overleg met mijn werkgever heb ik een vaststellingsovereenkomst getekend. Nu zit ik al een paar weken thuis, maar ik vind solliciteren echt heel moeilijk. Ik ben op zoek naar iemand die ook in dit schuitje zit om elkaar te motiveren en uit te dagen om zo de komende (hopelijk korte) periode door te komen.

Wie schrijft mee?
Ik ook hier in hetzelfde schuitje, 1x ontslagen wegen herorganisatie en dan nu wegens mismatch volgens mij werkgever. Ik werkte in klein bedrijf, geen team en ik pas volgens hem meer in een groter bedrijf waar er structuur en team is. Pff rottijd en lastig ben bang dat geen 1 werkgever iemand wilt die ontslagen is:(. Hoe gaan jullie hiermee om?
Alle reacties Link kopieren
@Solliciteren, ik heb nu een paar keer een netwerk gesprek gevoerd en ik merk dat ik best goed in de markt lig. Ik merk dus dat ik te streng ben voor mezelf en dat mensen het helemaal geen probleem vinden dat ik aangeef dat er geen match was bij mijn vorige werkgever. Als ik zelf maar weet waarom het zo is en dat ik kan aaangeven dat dit echt anders is.

Vandaag oefenen vor het assesment en een eerste versie schrijven van een brief. Als dat gelukt is ga ik kijken of ik gewoon lekker mag chillen van mezelf...
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
03-09-2019 09:09
@Solliciteren, ik heb nu een paar keer een netwerk gesprek gevoerd en ik merk dat ik best goed in de markt lig. Ik merk dus dat ik te streng ben voor mezelf en dat mensen het helemaal geen probleem vinden dat ik aangeef dat er geen match was bij mijn vorige werkgever. Als ik zelf maar weet waarom het zo is en dat ik kan aaangeven dat dit echt anders is.

Vandaag oefenen vor het assesment en een eerste versie schrijven van een brief. Als dat gelukt is ga ik kijken of ik gewoon lekker mag chillen van mezelf...
Wat bedoel je met een netwerk gesprek?
Nu ik zo nadenk klopt het idd, het moet altijd matchen tussen 2 kanten (zowel werkgever als werknemer).
Heb jij ook gaten in je cv?
Ik heb nu zoiets van dat ik nu de juiste keuze moet maken voor een bedrijf waar ik nog de 1e 100 jaar blijf:).

Groeten,
Solliciteren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven