Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie motivatie topic

26-06-2019 13:52 909 berichten
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren is stom. Werkloos thuis zitten nog stommer.

In overleg met mijn werkgever heb ik een vaststellingsovereenkomst getekend. Nu zit ik al een paar weken thuis, maar ik vind solliciteren echt heel moeilijk. Ik ben op zoek naar iemand die ook in dit schuitje zit om elkaar te motiveren en uit te dagen om zo de komende (hopelijk korte) periode door te komen.

Wie schrijft mee?
kaaaaaaaatje wijzigde dit bericht op 26-06-2019 13:59
Reden: spellingsfout
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi Kaatje, ik zit in dezelfde situatie als jij. Of nouja niet helamaal, ik heb zelf ontslag genomen en zit inmiddels een maand thuis. Er zijn genoeg vacatures maar niks waar ik warm voor loop. Ik weet echt niet wat ik nou eigenlijk wil en waar ik goed in ben. Ik vind het zo onzettend lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook even mee in dit topic. Ben sinds april aan het solliciteren, maar verlies mijn motivatie steeds meer. Heb al een aantal gesprekken gehad, maar vind het zo moeizaam gaan. Zoals vandaag heb ik alle nieuwe vacatures op Indeed voorbij zien komen..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend eerst weer de hele ochtend zitten uitstellen. Tot ik besloot dat het een nieuwe maand, nieuwe kansen zijn. Vandaag gaat mijn ww echt in en nu is het dus tijd om echt een brave werkloze te zijn en te doen wat er gevraagd wordt.

Ik heb dus werk.nl geopend. Ik heb voor mezelf bedacht dat ik 4 dagen in de week een sollicitatieactiviteit wil doorgeven (maandag tot en met donderdag), op vrijdag werkte ik niet, dus hoef ik nu ook niet te solliciteren van mezelf.

Verder heb ik de tips doorgelezen die daar staan, de meeste vond ik vrij voor de hand liggend (sommige zelfs verschrikkelijk), maar ik heb naar aanleiding van een paar van de tips wel wat acties voor mezelf op gesteld. Zo wil ik voor mezelf een lijst gaan maken van mensen met wie ik een netwerkgesprek wil voeren. Ik wil beginnen met oud collega's gewoon om het lekker laagdrempelig te houden. Daarnaast wil ik ook een aantal mensen benaderen die ik vorige week op een netwerkevenement heb besproken. Die gaan dus ook op het lijstje. Verder zag ik dat ze webinairs hebben en heb ik me ingeschreven voor het grootste gedeelte van die webinairs.

Verder kwam ik langs een soort c.v. check op werk.nl. Die was echt hilarisch (hij controleerde eigenlijk alleen maar of je alle onderdelen wel op je c.v. had staan.....), maar ze verwezen daarin ook naar een aantal vacatures op werk.nl in het werkgebied wat in ik interessant vond. Die gingen allemaal via hetzelfde recruitment bureau. Dus toen heb ik dat recruitmentbureau gebeld en gevraagd of we een keer kunnen praten. Dat doen ze niet zomaar dus nu moet ik een c.v. opsturen met alles wat ik ooit gedaan heb. Dus nu ben ik een soort basis c.v. aan het maken waarin ik alle projecten die ik ooit heb gedaan voor mijn werkgevers genoemd staan zodat ik vanaf nu hopelijk vanuit daar kan selecteren welke belangrijk voor me zijn.

Doel voor vandaag is versie 0.1. van dat c.v. op te stellen in het Nederlands, zodat mijn vriend vanavond even feedback kan geven en ik hem morgen op kan sturen.

Als dat lukt is dit de productiefste dag in 5 weken ofzo....
Alle reacties Link kopieren
Foodisgood schreef:
01-07-2019 14:47
Hi Kaatje, ik zit in dezelfde situatie als jij. Of nouja niet helamaal, ik heb zelf ontslag genomen en zit inmiddels een maand thuis. Er zijn genoeg vacatures maar niks waar ik warm voor loop. Ik weet echt niet wat ik nou eigenlijk wil en waar ik goed in ben. Ik vind het zo onzettend lastig.
Wat dapper dat je zelf ontslag hebt genomen. Stoer hoor.

Je loopt er dus tegenaan dat je niet goed weet wat je wilt en waar je goed in bent. Dat lijkt me ook heftig. Heb je je ingeschreven bij werk.nl, volgens mij kan dat altijd, daar staan in elk geval wel wat testjes. En bij 123test kun je ook allerlei testjes doen.

ik heb toen ik weg wilde bij mijn vorige baan eens 10 mensen (een van mijn broers, iemand uit mijn sportteam, iemand die ik training heb gegeven, 3 collega's, een oud collega, een vriend van mijn vriend) gevraagd of ze me konden vertellen welke 3 dingen zij vonden dat ik goed in was, wat voor baan zei dachten dat interessant voor me zou zijn en of ze iemand kenden met wie ik eens zou moeten praten over werk om me te inspireren. Daar heb ik toen best wel veel uitgehaald. Misschien kun je zo iets doen.
Alle reacties Link kopieren
Rosee284 schreef:
01-07-2019 15:09
Ik lees ook even mee in dit topic. Ben sinds april aan het solliciteren, maar verlies mijn motivatie steeds meer. Heb al een aantal gesprekken gehad, maar vind het zo moeizaam gaan. Zoals vandaag heb ik alle nieuwe vacatures op Indeed voorbij zien komen..
Wat voor baan zoek je? en hoe lang werkte je in je vorige baan?
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
26-06-2019 20:57
@Due-scimmie. Ondertussen al bevallen?

Lukt het een beetje om te solliciteren?
Ja 18 weken geleden inmiddels.

Ik heb een paar lijntjes uitstaan nu.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
01-07-2019 16:39
Ja 18 weken geleden inmiddels.

Ik heb een paar lijntjes uitstaan nu.
Owh spannend! Dus ook echt al op gesprek geweest.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
01-07-2019 17:31
Owh spannend! Dus ook echt al op gesprek geweest.
Ja bij uitzendbureau daar hoor ik morgen meer van. En heb aantal recruiters gesproken en ook daar hoor ik. Morgen meer van :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoe ben je met die recruiters in contact gekomen? En hoe concreet wordt dat?

Ik heb zojuist ook een recruiter gesproken. Gewoon een oriënterend gesprek, ik ga haar mijn c.v. op sturen, maar of er echt wat uit gaat komen, ik vraag het me af.....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben door een aantal recruiters aangesproken via LinkedIn. Helaas is de functie die ze boden totaal niet wat we besproken hebben mbt uren en salaris.

Uitzendbureau belde dat bedrijf me had afgewezen omdat er geschikter kandidaten waren terwijl ze week ervoor juist zeiden niet genoeg kandidaten te kunnen vinden.

Lijntjes zijn nu dus bijna allemaal even doodgelopen. Er loopt er nog 1 maar persoonlijk denk ik dat Recruiter me daar te hoog inschat.
Alle reacties Link kopieren
Heb jij zelf ook recruiters benadert? Hoe heb je interessante recruiters gevonden?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er niet te diep op ingaan, maar bij mij ziet het er allemaal ineens een stuk rooskleuriger uit dan vorige week. Heb sowieso een gesprek gepland staan, maar het lijkt erop dat ik eigenlijk zeker op korte termijn werk heb.

@kaatje: ben je niet te streng voor jezelf als je zoveel moet doen?

@due: jammer dat het niets is geworden zeg!
Seriously?
Ik zit sinds gisteren in de WW, dus hoi
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
02-07-2019 17:27
Heb jij zelf ook recruiters benadert? Hoe heb je interessante recruiters gevonden?
Nee in principe ben ik wel echt door recruiters zelf benaderd deze keer. Mijn laatste functie was in gewilde branch.

Maar toen mijn man 2 jaar geleden in ww zat hebben we zelf recruiters benaderd en die heeft hem zijn huidige baan bezorgd. We hebben gezocht op Recruiter + sector + regio volgens mij.

Recruiter van de tegenvallende vacature stuurt me morgen nieuwe opties.

Hoeveel jaar werkervaring heb je kaaaaatje? Ik ben zelf nog behoorlijk starter dus sta bij soortgelijke bureaus ingeschreven.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
26-06-2019 16:34
Ik schrijf graag mee. In mijn zwangerschapsverlof is contract niet verlengd dus moet ook solliciteren.
Toevallig, bij mij ook niet! Op zich wel fijn om wat extra thuis te zijn. Al merk ik wel dat mijn wereld wel echt klein is nu. En inmiddels gaat mn kindje naar het kdv en zit ik idd thuis..
Alle reacties Link kopieren
sneeuwvrouw schreef:
02-07-2019 20:07
Toevallig, bij mij ook niet! Op zich wel fijn om wat extra thuis te zijn. Al merk ik wel dat mijn wereld wel echt klein is nu. En inmiddels gaat mn kindje naar het kdv en zit ik idd thuis..
Hier het 'geluk' dat er pas in september volledig plek is op kdv. Dus 1 dag beiden kdv, baby is 2 dagen alleen thuis, peuter 1 en de andere dagen samen. Al heeft dat gebrek aan opvang ook gezorgd voor afwijzingen.
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
02-07-2019 17:46
@kaatje: ben je niet te streng voor jezelf als je zoveel moet doen?
Ja, dat is wel hetgeen waar ik mee worstel ja. Dat ik vind dat ik eigenlijk wel even van alles kan doen, dat ik weet dat ik blijer wordt als ik ook daadwerkelijk wat doe, maar dat er in de praktijk extreem weinig uit mijn handen komt. Volgens mij ervaren heel veel mensen die worsteling als ze werkloos zijn. Vandaag gelukkig wel weer een redelijke dag.
Hangtiet schreef:
02-07-2019 17:56
Ik zit sinds gisteren in de WW, dus hoi
Hoi, ben je ook sinds gisteren thuis? of was je al eerder vrijgesteld van werk?

Due-scimmie schreef:
02-07-2019 19:57
Nee in principe ben ik wel echt door recruiters zelf benaderd deze keer. Mijn laatste functie was in gewilde branch.

Maar toen mijn man 2 jaar geleden in ww zat hebben we zelf recruiters benaderd en die heeft hem zijn huidige baan bezorgd. We hebben gezocht op Recruiter + sector + regio volgens mij.

Recruiter van de tegenvallende vacature stuurt me morgen nieuwe opties.

Hoeveel jaar werkervaring heb je kaaaaatje? Ik ben zelf nog behoorlijk starter dus sta bij soortgelijke bureaus ingeschreven.
Ik ben in 2018 afgestudeerd, dus ik ben officieel al best wel een tijd aan het werk, ben er nu al wel een tijdje uit voor mijn gevoel omdat ik 2 zwangerschapsdepressies heb gehad en ik na elke zwangerschap mijn baan kwijt ben geraakt. Merk dat het ook even wennen is om weer over werk te praten met die recruiter vandaag.
sneeuwvrouw schreef:
02-07-2019 20:07
Toevallig, bij mij ook niet! Op zich wel fijn om wat extra thuis te zijn. Al merk ik wel dat mijn wereld wel echt klein is nu. En inmiddels gaat mn kindje naar het kdv en zit ik idd thuis..
Ik vind het inderdaad ook niet zo leuk dat je zo'n kleine wereld krijgt. Ik mis heel erg de voldoening van werk en het volwassen contact. Daarom ga ik morgen ook naar een goede vriendin van me die 2 uur verderop woont. Ik heb er nu een keer tijd voor en ik mag met een volwassene praten met wie ik ook graag wil praten (dus juffen op het KDV zijn echt heel vriendelijk, maar ik ben toe aan afwisseling).
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
02-07-2019 22:02




Ik ben in 2018 afgestudeerd, dus ik ben officieel al best wel een tijd aan het werk, ben er nu al wel een tijdje uit voor mijn gevoel omdat ik 2 zwangerschapsdepressies heb gehad en ik na elke zwangerschap mijn baan kwijt ben geraakt. Merk dat het ook even wennen is om weer over werk te praten met die recruiter vandaag.
Bedoel je misschien 2008? Anders valt lang best mee ;-). Ik in 2012 trouwens. Ik sta oa ingeschreven bij:

LoyalInterim
Maandag
YoungCapital
McMillen & Jones
4-finance
Randstad
Tempo-Team
Youbahn
Adecco

Ik volg ook veel lokale bedrijven op LinkedIn als ze me enigszins interesseren.
Ook in een ander topic gepost.

Ik heb een baan en ben op zoek naar iets nieuws.

Zojuist belde de personeelsconsulent.
Ik ben niet door naar de volgende ronde.
De reden: het is een nieuw team, met relatief nieuwe werkzaamheden. Ze zoeken iemand met een pioniersmentaliteit. Dat heb ik te weinig. (Klopt.)
De personeelsconsulent heeft verder nog positieve feedback gegeven en een verbeterpunt genoemd.

Hoewel het natuurlijk even slikken was dat ik ben afgewezen,
vond ik de afhandeling heel netjes en persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat ik hierin had gepost maar misschien was het een ander topic of heb ik het gedroomd.

Ik zit in de eindfase van een sollicitatieprocedure. Mocht ik het worden dan moet ik daar minimaal 2 jaar blijven. In principe lijkt de baan mij heel interessant en het bedrijf is tot nu toe erg leuk op mij over gekomen. Zelfde type mensen, ze hebben veel feestjes (ik ben nog jong dus dat vind ik leuk).

Mijn probleem is dat ik ontzettend twijfel of ik wel gelukkig ben in NL. Ik heb 2 jaar in het buitenland gewoond en ben terug gegaan voor familie en vrienden. Met Nederland zelf heb ik niet zoveel. Ik weet momenteel niet zo goed wat ik moet doen..
Alle reacties Link kopieren
Foodisgood schreef:
03-07-2019 13:31
Ik dacht dat ik hierin had gepost maar misschien was het een ander topic of heb ik het gedroomd.

Ik zit in de eindfase van een sollicitatieprocedure. Mocht ik het worden dan moet ik daar minimaal 2 jaar blijven. In principe lijkt de baan mij heel interessant en het bedrijf is tot nu toe erg leuk op mij over gekomen. Zelfde type mensen, ze hebben veel feestjes (ik ben nog jong dus dat vind ik leuk).

Mijn probleem is dat ik ontzettend twijfel of ik wel gelukkig ben in NL. Ik heb 2 jaar in het buitenland gewoond en ben terug gegaan voor familie en vrienden. Met Nederland zelf heb ik niet zoveel. Ik weet momenteel niet zo goed wat ik moet doen..
Ik zou die baan aannemen. Twee jaar is te overzien, het is geen leven lang he. Zeker nu je nog twijfelt zou ik even gaan voor zekerheid, dan heb je een mooie tijd om alles goed op een rij te krijgen en je hebt inkomsten natuurlijk. Misschien leer je hele leuke mensen kennen en besluit je om te blijven, misschien kom je tot de conclusie dat je weggaat, dan heb je twee jaar om er naar toe te werken.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
@MeredithGrey, klopt heb je helemaal gelijk in. Mijn gevoel zit alleen al zo graag nu in het buitenland maargoed. Hopelijk krijg ik die baan :)
Alle reacties Link kopieren
Foodisgood schreef:
03-07-2019 15:52
@MeredithGrey, klopt heb je helemaal gelijk in. Mijn gevoel zit alleen al zo graag nu in het buitenland maargoed. Hopelijk krijg ik die baan :)
Ik snap je wel een beetje hoor, ik zit op dit moment ook in een soortgelijke situatie. Ik was er eigenlijk zeker van dat ik zou verhuizen naar de Randstad, echter ben ik nu benaderd voor een baan in een totaal andere regio. Daarnaast ben ik benaderd of ik in mijn huidige woonplaats wil werken, maar dan moet ik wel zzp-er worden. Dus mijn hele gevoel en fantasie (ik zag me al wonen in de Randstad etc.) is nu compleet weg.

Toch heb ik besloten om het wel te gaan doen. Ik ga eerst het gesprek aan en mocht dat een leuke baan zijn en het wordt wat, dan ga ik daar voor. Mocht niet wat worden, dan ga ik toch het zzp-avontuur aan, in ieder geval zolang ik niets anders heb. Het is toch beter dan thuiszitten en ontzettend leuk werk.
Seriously?
Kaaaaaaaatje schreef:
02-07-2019 22:02
Hoi, ben je ook sinds gisteren thuis? of was je al eerder vrijgesteld van werk?
Nee ik ben sinds vorige week woensdag thuis omdat ik m'n laatste vakantiedagen heb opgenomen :) Had toch ook niet echt werkzaamheden meer dus had weinig zin om nog naar kantoor te gaan ook.

Ik ben heel erg onwennig thuis. Heel onrustig en paniekerig. Snap nog niet helemaal hoe ik een dag moet vullen en loop een beetje met m'n ziel onder m'n arm. Ik studeer wel weer (maar daar kan ik geen hele week mee vullen...)
Alle reacties Link kopieren
Hangtiet schreef:
03-07-2019 19:16
Nee ik ben sinds vorige week woensdag thuis omdat ik m'n laatste vakantiedagen heb opgenomen :) Had toch ook niet echt werkzaamheden meer dus had weinig zin om nog naar kantoor te gaan ook.

Ik ben heel erg onwennig thuis. Heel onrustig en paniekerig. Snap nog niet helemaal hoe ik een dag moet vullen en loop een beetje met m'n ziel onder m'n arm. Ik studeer wel weer (maar daar kan ik geen hele week mee vullen...)
Laat het even over je heenkomen, het is ook best wennen. Ik had een maand vakantie en heb die maand ook niet veel meer gedaan dan tv kijken, lezen, leuke dingen doen en mn draai vinden. Na die maand ging bij mij automatisch de knop om en werd ik weer actief.
Seriously?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven