Sollicitatie opleidingsplek verzorgende ig BBl

woensdag 6 maart 2019 om 12:06
Vanochtend mijn sollicitatiegesprek gehad. Was behoorlijk zenuwachtig. Bleek een uur te vroeg, na foutje van de organisatie. Hadden mij een verkeerde tijd in de mail gezet en er was nog een andere sollicitant voor me. Dat begon dus al goed en werkt ook niet mee met je zenuwen. Op zich leuk gesprek, vroegen veel over hoe ik in bepaalde situaties zou handelen, of ik de combi werken/leren aan zou kunnen, of ik een doorpakker of een volger was. Of ik evt afstand woon-werkverkeer niet te ver vondt als ik om 7:00 uur ‘s ochtends moest beginnen. Waarom ik de ouderenzorg juist in wil en waarom men mij moet kiezen. En ik kan zo nog wel even doorgaan qua vragen. Zou niet weten welke kant het opgaat. Maandag bellen ze mij of ik door ben naar de AMN test. We gaan het zien, kan er nu niks meer aan veranderen.
woensdag 6 maart 2019 om 20:05
Cinderella, je hebt het achter de rug! Ik ga nog een slapeloze nacht tegemoet. Wat is een AMN test?
Wat veel vragen heb je gekregen! Ik ben wel benieuwd wat ik voor mijn kiezen krijg...in mijn hoofd heb ik allerlei mogelijke vragen al beantwoord, zul je net zien dat ze iets vragen waar ik niet over heb nagedacht, hahaha.
Op mijn werk staan ze er helemaal achter om het mogelijk te maken dat ik soepeltjes ingepland kan worden om de orientatiebaan mogelijk te maken naast mijn werk, als ik er daadwerkelijk aan mag beginnen, that is!
Ik vind het superspannend. Dit weekend kan ik even mijn hoofd leegmaken, want ik ga met mijn oudste zoon naar Sevilla. Even genieten van de zon en een mooie oude stad, lekker eten en een wijntje. Als het goed is, krijg ik volgende week te horen of ze met me door willen, en ik ben blij dat ik niet thuis hoef te zitten kniezen!
Ik hoop dat we allebei geluk hebben deze keer en vanaf september kunnen starten met de opleiding!
Wat veel vragen heb je gekregen! Ik ben wel benieuwd wat ik voor mijn kiezen krijg...in mijn hoofd heb ik allerlei mogelijke vragen al beantwoord, zul je net zien dat ze iets vragen waar ik niet over heb nagedacht, hahaha.
Op mijn werk staan ze er helemaal achter om het mogelijk te maken dat ik soepeltjes ingepland kan worden om de orientatiebaan mogelijk te maken naast mijn werk, als ik er daadwerkelijk aan mag beginnen, that is!
Ik vind het superspannend. Dit weekend kan ik even mijn hoofd leegmaken, want ik ga met mijn oudste zoon naar Sevilla. Even genieten van de zon en een mooie oude stad, lekker eten en een wijntje. Als het goed is, krijg ik volgende week te horen of ze met me door willen, en ik ben blij dat ik niet thuis hoef te zitten kniezen!
Ik hoop dat we allebei geluk hebben deze keer en vanaf september kunnen starten met de opleiding!

woensdag 6 maart 2019 om 21:30
Na aanleiding vanzo’n AMN test kunnen ze kijken of ze denken dat je de opleiding aankunt. Je krijgt dan vragen over rekenen, Nederlands, inzicht vragen, vragen over jezelf (stellingen bijv ik ben stressbestendig en dan veel/ neutraal/ niet ) ect. Is tegenwoordig verplicht om te worden aangenomen op een school. Dat is voor mij van latere zorg hahahaha, eerst eens zien of ik überhaupt verder ben. Tuingravin ik wens je heel veel succes. Toi toi toi, zet ‘m op. Ik hoor graag hoe het je vergaan is.Tuingravin schreef: ↑06-03-2019 20:15Ik heb die test al even gegooglet... Misschien moet ik dat ook nog doen. Even afwachten maar!

donderdag 7 maart 2019 om 09:06
Cinderella, wat fijn dat het achter de rug is! Ik duim voor je dat je door mag voor de test.
Tuingravin, veel succes vandaag!
Ik mag morgen. Pfff, ben mij een partij zenuwachtig, haha. Hier ook volledige medewerking van mijn werk. Morgen vrijgekregen en als ik aangenomen wordt, dan begint mijn opleiding 8 april al! Ook daar heb ik volledige medewerking van mijn werk voor om per direct te stoppen.
Tuingravin, veel succes vandaag!
Ik mag morgen. Pfff, ben mij een partij zenuwachtig, haha. Hier ook volledige medewerking van mijn werk. Morgen vrijgekregen en als ik aangenomen wordt, dan begint mijn opleiding 8 april al! Ook daar heb ik volledige medewerking van mijn werk voor om per direct te stoppen.
donderdag 7 maart 2019 om 11:10
Ekenootje, fijn dat je huidige werkgever meewerkt. Wanneer het vandaag goed gaat en ik word geselecteerd, dan mag ik ook per april starten, met 12 tot 24 uur per week meelopen. Daar blijf ik nog wel naast werken in mijn huidige baan.
Maangoed, eerst dat gesprek goed door zien te komen! De zenuwen gieren me door het lijf, ik ben al tig keer naar de wc geweest. Ik sta normaal best m'n mannetje ( of vrouwtje eigenlijk) maar sollicitatiegesprekken vind ik zooooo spannend!
Ik ben altijd bang dat ik te veel ga praten als ik lastige vragen krijg. Het is ook zo'n momentopname, en je moet altijd afwachten of het een beetje klikt met de personen met wie je het gesprek hebt!
Gelukkig heb ik redelijk geslapen vannacht. Ik ga d'r voor!
Maangoed, eerst dat gesprek goed door zien te komen! De zenuwen gieren me door het lijf, ik ben al tig keer naar de wc geweest. Ik sta normaal best m'n mannetje ( of vrouwtje eigenlijk) maar sollicitatiegesprekken vind ik zooooo spannend!
Ik ben altijd bang dat ik te veel ga praten als ik lastige vragen krijg. Het is ook zo'n momentopname, en je moet altijd afwachten of het een beetje klikt met de personen met wie je het gesprek hebt!
Gelukkig heb ik redelijk geslapen vannacht. Ik ga d'r voor!
donderdag 7 maart 2019 om 14:20
Gesprek ging heel goed! Ze waren erg vriendelijk en enthousiast, waardoor ik mijn zenuwen snel vergat.
Ze hebben me ook nog een andere vacature voorgelegd, die van helpende plus voor de wijkverpleging. Ze hebben me uitgelegd dat ze niet alle mensen die meegaan in het orientatietraject, ook een opleidingsplek kunnen bieden in september.
Als ik die andere vacature interessant vind, zou ik in april al kunnen beginnen en vanaf 7 mei aan de opleiding. Duurt anderhalf jaar, daarna een vaste baan. Ik kan er nog even over nadenken. Na 12 maart krijg ik de uitslag.
Ze hebben me ook nog een andere vacature voorgelegd, die van helpende plus voor de wijkverpleging. Ze hebben me uitgelegd dat ze niet alle mensen die meegaan in het orientatietraject, ook een opleidingsplek kunnen bieden in september.
Als ik die andere vacature interessant vind, zou ik in april al kunnen beginnen en vanaf 7 mei aan de opleiding. Duurt anderhalf jaar, daarna een vaste baan. Ik kan er nog even over nadenken. Na 12 maart krijg ik de uitslag.
donderdag 7 maart 2019 om 17:12
Fijn dat je gesprek zo lekker ging Tuingravin! Ik zou wel voor de VIG gaan als dit kan, zoveel meer mogelijkheden en ook meer taken die je werk veel interessanter maken. Ik zou bang zijn als je aangeeft dat je helpende+ ook wel ziet zitten je meteen op dát lijstje komt... Omdat anderen wel brutaler durfden te zijn. Tenminste zo zou het binnen mijn organisatie gaan.
donderdag 7 maart 2019 om 23:26
Hangmat, ik ben het met je eens dat VIG interessanter is. Ik ben dus ook niet ingegaan op die andere vacature. Ik heb aangegeven dat ik eerst de uitslag van deze gespreksronde af wil wachten en dat ik over de andere vacature na zou denken.
Ik heb ze ook verteld dat ik belangstelling heb om intern door te groeien naar verpleegkunde niveau 4.
Maar we gaan het zien, eerst afwachten of ze met me door willen.
Ik heb ze ook verteld dat ik belangstelling heb om intern door te groeien naar verpleegkunde niveau 4.
Maar we gaan het zien, eerst afwachten of ze met me door willen.

vrijdag 8 maart 2019 om 21:24
Hier vandaag de selectie ochtend gehad en het viel mij heel erg mee! Het liep natuurlijk compleet anders dan ik voorbereid had, haha. Informatie gehad over de zorginstelling en de opleiding. Ik vond het persoonlijk erg fijn dat je direct start met een salaris. Wel minimum loon, maar gelukkig niet eerst een stagevergoeding. En het gesprek ging goed! Tijd tekort eigenlijk.
Maar zojuist ook een mail gehad dat ik door ben naar de volgende ronde! En dat is dan ook een Takentscan. Ik denk dat dat hetzelfde is als een AMN scan?
Tuingravin, wat moet je nog lang wachten! Ik duim voor je!
Maar zojuist ook een mail gehad dat ik door ben naar de volgende ronde! En dat is dan ook een Takentscan. Ik denk dat dat hetzelfde is als een AMN scan?
Tuingravin, wat moet je nog lang wachten! Ik duim voor je!

maandag 11 maart 2019 om 13:15
Tuingravin helaas geen goed nieuws. Vanmorgen werd ik gebeld met iemand van de zorginstelling. Ze hadden een heel leuk gesprek gehad en zagen mij ook zeker in een verzorgende beroep, maar hun advies was gezien mijn vooropleiding om toch eerst helpende te gaan doen. Dan was volgens hun de overgang naar VIG niet zo groot. En dan in een BBL of bol vorm. Ik was teleurgesteld, maar toch ook wel opgelucht. Ik heb hier zelf ook zeker al wel eens aan zitten denken, maar gezien het feit dat de helpenden een aantal jaren geleden allemaal werden weg bezuinigd toch twijfel. Wat zou wijsheid zijn? Heb nog wel een sollicitatie lopen, wil deze ook zeker even afwachten. Maar misschien eerst helpende te gaan doen is denk ik toch niet zo gek. Ik wil as zaterdag nog wel naar de opendag bij ROC om eens concreetste vragen wat wijsheid is. Het zou in de praktijk maar 1 jaartje langer duren allemaal. Wat is een jaar tegenwoordig. Ik wil zeker niet bij 16 jarigen in de klas komen. En dan ook wel de BBL variant gaan volgen, maar goed dan moet je wel weer een opleidingsplek vinden. Dilemma, dilemma, dilemma. Wat is wijsheid? Ik weet het even niet meer.

maandag 11 maart 2019 om 13:16
En opgeven is geen optie!Cinderella76 schreef: ↑11-03-2019 13:15Tuingravin helaas geen goed nieuws. Vanmorgen werd ik gebeld met iemand van de zorginstelling. Ze hadden een heel leuk gesprek gehad en zagen mij ook zeker in een verzorgende beroep, maar hun advies was gezien mijn vooropleiding om toch eerst helpende te gaan doen. Dan was volgens hun de overgang naar VIG niet zo groot. En dan in een BBL of bol vorm. Ik was teleurgesteld, maar toch ook wel opgelucht. Ik heb hier zelf ook zeker al wel eens aan zitten denken, maar gezien het feit dat de helpenden een aantal jaren geleden allemaal werden weg bezuinigd toch twijfel. Wat zou wijsheid zijn? Heb nog wel een sollicitatie lopen, wil deze ook zeker even afwachten. Maar misschien eerst helpende te gaan doen is denk ik toch niet zo gek. Ik wil as zaterdag nog wel naar de opendag bij ROC om eens concreetste vragen wat wijsheid is. Het zou in de praktijk maar 1 jaartje langer duren allemaal. Wat is een jaar tegenwoordig. Ik wil zeker niet bij 16 jarigen in de klas komen. En dan ook wel de BBL variant gaan volgen, maar goed dan moet je wel weer een opleidingsplek vinden. Dilemma, dilemma, dilemma. Wat is wijsheid? Ik weet het even niet meer.

maandag 11 maart 2019 om 16:13
Of toch een thuisstudie NTI, LOI ect doen en dan stage doen en huidige baan erbij houden? Wie heeft hier evt ervaring mee? BOl is gewoon geen optie, ben alleenstaand en dus kostwinner.
dinsdag 12 maart 2019 om 00:33
Hoi Cinderella, wat jammer dat je geen goed nieuws hebt gehad. Ik verwacht morgen een telefoontje. Ik weet nog niet wat ik eventueel wil met het helpende plus verhaal. Ik wil eerst afwachten of ik in aanmerking kom voor de orientatiebaan. Ik wijs op voorhand niets af, maar zou het wel jammer vinden om nog een niveau lager te moeten starten. Ik vind het net als jij ook een dilemma. Wat is wijs? Ik ben er ook nog niet uit.
dinsdag 12 maart 2019 om 07:43
Cinderella, wat jammer dat het geen goed nieuws is. Volgens mij is het via een thuisstudie wel ontzettend moeilijk om een stageplek te kunnen vinden. Je moet een bepaald aantal uur stage hebben gelopen, dacht 640u. Veel lopen hierop vast en moeten stoppen met de opleiding. Overigens is NCOI veel beter aan te raden dan LOI of NTI. Bij NCIO heb je ook praktijk momenten als ik het goed heb. Het is alleen een stukje duuder.
Tuingravin, ik hoop dat je vandaag goed nieuws te horen krijgt!
Ik heb gisteren een mail gehad dat ik donderdag langs moet komen voor mijn AMN Talentscan en Beroepsbeeldtest. Ik ben benieuwd!
Ik heb gisteren een mail gehad dat ik donderdag langs moet komen voor mijn AMN Talentscan en Beroepsbeeldtest. Ik ben benieuwd!

dinsdag 12 maart 2019 om 09:08
Ekennootje succes alvast voor as donderdag! Zet ‘m op! Ben benieuwd hoe het je vergaat. Tuingravin hoop zo dat je groen licht krijgt voor je oriëntatiebaan. Ik ben echt in dubio wat ik nou moet gaan doen. Het advies van deze mevr opvolgen en toch eerst een helpende opleiding gaan volgen of meteen verder zoeken naar een VIG opleidingsplek. Ik had wel gezien dat de prijsverschillen tussen een NTI, LOI en NCIO enorm zijn. Heb mijn vraag ook al voorgelegd bij UWV, omdat ik nog een gedeeltelijke ww ontvang naast mijn huidige baan, of zij misschien iets kunnen betekenen. Wil as zaterdag nog wel naar de opendag van het ROC om te zien hoe zij hier tegenoverstaan. Ik vindt het heel EEG lastig, wat nou te doen.Ekenootje schreef: ↑12-03-2019 07:43Cinderella, wat jammer dat het geen goed nieuws is. Volgens mij is het via een thuisstudie wel ontzettend moeilijk om een stageplek te kunnen vinden. Je moet een bepaald aantal uur stage hebben gelopen, dacht 640u. Veel lopen hierop vast en moeten stoppen met de opleiding. Overigens is NCOI veel beter aan te raden dan LOI of NTI. Bij NCIO heb je ook praktijk momenten als ik het goed heb. Het is alleen een stukje duuder.

dinsdag 12 maart 2019 om 15:41
Dit klinkt misschien onaardig, maar zo bedoel ik het echt niet: zou het kunnen dat die mevrouw gelijk heeft? Ik lees al een tijdje mee, en volgens mij word jij het steeds net niet. Krijgt wel een gesprek etc, werkt wel al soort van in de zorg, dus het is niet zo dat ze echt helemaal niks in je zien. Dat is dus goed nieuws. Maar blijkbaar hebben meerdere mensen eigenlijk net nog te veel twijfel. Dat zou dan heel goed op te lossen zijn door eerst die andere opleiding te doen. Want nog eeuwen zo door solliciteren duurt nog veel langer dan een jaar extra natuurlijk, en is heel frustrerend.Cinderella76 schreef: ↑12-03-2019 09:08Ekennootje succes alvast voor as donderdag! Zet ‘m op! Ben benieuwd hoe het je vergaat. Tuingravin hoop zo dat je groen licht krijgt voor je oriëntatiebaan. Ik ben echt in dubio wat ik nou moet gaan doen. Het advies van deze mevr opvolgen en toch eerst een helpende opleiding gaan volgen of meteen verder zoeken naar een VIG opleidingsplek. Ik had wel gezien dat de prijsverschillen tussen een NTI, LOI en NCIO enorm zijn. Heb mijn vraag ook al voorgelegd bij UWV, omdat ik nog een gedeeltelijke ww ontvang naast mijn huidige baan, of zij misschien iets kunnen betekenen. Wil as zaterdag nog wel naar de opendag van het ROC om te zien hoe zij hier tegenoverstaan. Ik vindt het heel EEG lastig, wat nou te doen.
Ik zou dergelijke opleidingen overigens niet aanraden via thuis studie. De meeste instellingen hebben stage overeenkomsten met bepaalde opleidingen, en het kan dan vreselijk moeilijk zijn om zelf een stage te vinden.
dinsdag 12 maart 2019 om 16:38
Nausicaa, het punt is hier in Twente ook wel dat er hier zo enorm veel sollicitanten zijn voor enkele plekken dat het ook echt lastig is om iets te vinden, zelfs als je aan alle kanten voldoet aan het profiel. Die HR mensen hebben een enorme keus uit kandidaten, en probeer er dan maar eens tussen te komen.
Ik heb nog niks gehoord, heb de telefoon continu bij me, bang om een oproep te missen
Ben echt heel benieuwd en ik hoop ook dat ze vandaag bellen, en niet morgen op mijn werk.
Nouja, ik kan er nu toch niets meer aan doen behalve geduldig wachten, wat niet zo'n sterke kant van me is. Ik wil actie, hahaha.
Ze hebben 100 mensen uitgenodigd voor 37 plekken. Het is dus helemaal niet kat in het bakkie hier... Ik hou maar rekening met een negatieve uitslag, dan kan het alleen maar meevallen.
Ik heb nog niks gehoord, heb de telefoon continu bij me, bang om een oproep te missen

Ben echt heel benieuwd en ik hoop ook dat ze vandaag bellen, en niet morgen op mijn werk.
Nouja, ik kan er nu toch niets meer aan doen behalve geduldig wachten, wat niet zo'n sterke kant van me is. Ik wil actie, hahaha.
Ze hebben 100 mensen uitgenodigd voor 37 plekken. Het is dus helemaal niet kat in het bakkie hier... Ik hou maar rekening met een negatieve uitslag, dan kan het alleen maar meevallen.