Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie opleidingsplek verzorgende ig BBl

04-11-2018 18:18 546 berichten
As dinsdag heb ik een sollicitatie gesprek voor de opleiding verzorgende ig BBL bij een organisatie waar ik super graag aan de slag zou willen. Heeft iemand tips om deze sollicitatie tot een succesvol te maken?
Tuingravin schreef:
06-01-2019 08:09
Nou, derde keer een reactie schrijven.... Forum doet niet wat ik wil. Mari86, bedankt voor de tip van Randstad, daar ga ik mee aan de slag.
Ik heb de laatste weken even een sollicitatiepauze genomen, ik had vakantie en was het even helemaal beu.
Ook van het Roc nog niets gehoord, terwijl zij hadden aangegeven dat er in december een kennismaking georganiseerd zou worden.
Cinderella, ik hoop dat 2019 voor ons het jaar gaat worden dat we allebei een opleidingsplek mogen vinden. De beste wensen, we gaan weer doorrrrr!
Gisteren ook weer een mail naar ROC gestuurd. Heb al meerdere malen contact gezocht met vragen, krijg dan als antwoord dat ze contact opnemen, maar dan blijft het stil vanuit hun kant. Heel frustrerend. Dus vanuit het ROC ben ik ook nog geen stap verder. Drente is mij ook gewoon te ver. Zoek echt iets binnen Twente en wil max 30 km rijden buiten mijn woonplaats. Ook voor jounde alllerbeste wensen. Ik hoop ook tuingravin dat 2019 ons jaar wordt en dat we beiden maar een leuke opleidingsplek mogen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Cinderella, ik kreeg via Indeed een vacature binnen die misschien voor jou ook interessant is. Carint Reggeland gaat van april tot en met juni betaalde orientatiebanen organiseren bij hen in de instellingen in Hengelo. Als dat van beide kanten bevalt, kun je doorstromen naar een opleidingsplek IG. Op 24 januar hebben ze een kennismakingsmiddag in Hengelo. Ik heb al even gebeld voor meer informatie, oa over doorgroeimogelijkheden, en die zijn er, tot en met niveau 5. Ze hebben veel mensen nodig. Ik ga proberen om vrij te krijgen voor de voorlichtingsbijeenkomst. Misschien kun jij ook? Kunnen we meteen kennismaken in levenden lijve..
Heej! Positieve ontwikkelingen! Succes allebei.

ROC's blinken nooit uit in daadkracht, noch organisatievermogen. Bereid je er op voor dat je altijd overal zelf achteraan zal moeten.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam, we waren er al achter dat je het van het ROC alleen zeker niet moet hebben, hahaha. Maarja, de instellingen werken wel met de ROC's samen voor de opleiding. Ik wou dat het anders kon, maar wil je de BBL route, zit je eraan vast. Gelukkig maar een dag in de week, dat moet lukken toch?

Ik ben overigens wel benieuwd of er nog meer zorginstellingen hier in de buurt zoiets als bovenstaande orientatiebanen gaan organiseren.
Tuingravin schreef:
11-01-2019 16:23
Hoi Cinderella, ik kreeg via Indeed een vacature binnen die misschien voor jou ook interessant is. Carint Reggeland gaat van april tot en met juni betaalde orientatiebanen organiseren bij hen in de instellingen in Hengelo. Als dat van beide kanten bevalt, kun je doorstromen naar een opleidingsplek IG. Op 24 januar hebben ze een kennismakingsmiddag in Hengelo. Ik heb al even gebeld voor meer informatie, oa over doorgroeimogelijkheden, en die zijn er, tot en met niveau 5. Ze hebben veel mensen nodig. Ik ga proberen om vrij te krijgen voor de voorlichtingsbijeenkomst. Misschien kun jij ook? Kunnen we meteen kennismaken in levenden lijve..
Ik heb het gezien en mijn sollicitatie is al onderweg. Lijkt mij zeer interessant😀.
Cinderella76 schreef:
12-01-2019 12:13
Ik heb het gezien en mijn sollicitatie is al onderweg. Lijkt mij zeer interessant😀.
Wanneer is deze informatiebijeenkomst?
Dymphnatam schreef:
11-01-2019 16:36
Heej! Positieve ontwikkelingen! Succes allebei.

ROC's blinken nooit uit in daadkracht, noch organisatievermogen. Bereid je er op voor dat je altijd overal zelf achteraan zal moeten.
Heb inmiddels contact gehad en me inschreven voor de opendag op 26 januari. Wie weet wat daar van komt.
Cinderella76 schreef:
12-01-2019 12:14
Wanneer is deze informatiebijeenkomst?
Ik heb het gevonden. Ik moet inprincipe werken, maar ga ook proberen om deze dienst te ruilen. En wie weet gaan we mekaar dan treffen in levende lijve.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook vrij kunnen regelen, en ga er dus naar toe. Er gaat ook een collega met mij mee die belangstelling heeft. Binnenkort is er ook nog iets van de Twentse Zorginstellingen gezamenlijk. Daar had mijn collega info over, die zet ze nog op de app. Zodra ik daar meer over weet, zal ik dat hier ook plaatsen.

Ben benieuwd of er nu wat beweging in gaat komen. Het zal alsnog niet makkelijk worden, het regent hier geen BBL plekken en het aantal aanmeldingen is enorm. Ik weet ook dat er veel jonkies zijn die het allemaal te zwaar vinden en dan afhaken. Ik heb een paar van die mensen nu bij mij op het werk. Zaten in een BBL traject, maar vonden het helemaal niks. Van die ongemotiveerde grieten, en daar zit ik nu mooi mee. Die denken dat een baan in een callcenter lekker relaxed is. Nou, je zit dan wel op je krent, maar relaxed is het zeker niet! Daar komen ze nog wel achter. Ik denk dat ze na een aantal weken spijt als haren op hun hoofd hebben. Zulke lui worden wel aangenomen in de zorg, ongemotiveerd en al. Daar word ik best verdrietig van. Maarja, jong he? Ik kan een hoop, behalve mijn geboortedatum veranderen. Nou, klaar met het gemekker, we houden de moed er in!
Alle reacties Link kopieren
Oh, en ik heb nu wel de formulieren ontvangen van het ROC, met de bevestiging van mijn inschrijving enzo. Heb jij ook al iets ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop toch zó dat het jullie gaat lukken! De opleidingen zouden eens moeten weten hoe gemotiveerd jullie zijn.
En erg.....de thuiszorgorganisatie die mijn moeder ondersteunt is failliet. We hebben al 5 organisaties gebeld, op zoek naar nieuwe zorg, maar allemaal zitten ze vol, ze zoeken personeel. Nu ben ik aan het bemiddelen gegaan: ik weet personeel, als ik die inbreng, mag mijn moeder dan mee? Dat kunnen ze niet toezeggen, maar ik heb hopelijk wél zeker 3 mensen aan een werkplek kunnen helpen, en een organisatie aan goede verzorgers.
Alle reacties Link kopieren
NOOr, wat rot dat het zo lastig is om goede zorg te vinden voor je moeder. Mijn ervaring is ook dat je aan alle kanten hoort dat ze zitten te springen om zorgpersoneel, en dat ze te weinig kandidaten hebben. Ik vraag me dan ook heel erg af wat er dan misgaat, omdat ik meer mensen ken die de zorg in willen, maar die het domweg niet voor elkaar krijgen. En niet omdat ze incompetent zijn, maar omdat er zo weinig opleidingsplaatsen zijn. Ik mag het niet hardop zeggen, maar mijn indruk is dat al dat extra geld dat er voor de zorg uitgetrokken wordt, maar heel mondjesmaat in opleidingsplaatsen wordt gestoken. Waar het dan wel,aan uitgegeven wordt laat ik maar in het midden. Ook kijken de zorginstellingen naar mijn bescheiden mening te weinig vooruit. Ze zitten te springen om HBO verpleegkundigen, en dat is waar ik uiteindelijk naar toe wil. Maar omdat ze alleen mensen toelaten in het duale traject die al ervaring hebben, moet ik eerst IG doen, daarna verpleegkunde niveau 4. Maar nu wordt er ook al gepiept omdat ik niveau 2 (helpende) niet heb. Nergens om hoor, maar ik ben qua niveau direct toelaatbaar op het HBO. Ik heb het idee dat dit 'doorschuiftraject' op korte termijn dan wel lager opgeleid personeel oplevert, maar op de langere termijn niet per definitie meer HBO verpleegkundigen oplevert. Ik begrijp best dat een leerling verpleegkundige begeleid moet worden, en dat daar tijd voor vrijgemaakt moet worden. Daar wordt naar mijn mening niet voldoende in geinvesteerd, maar wie ben ik?
Alle reacties Link kopieren
Het hele systeem zit maar vreemd / slecht in elkaar.
Nu is het over het land ook nog wel verschillend verdeeld. Je zou toch hopen dat er mensen zijn die eens logisch gaan nadenken. En dat kan dan wel regionaal verschillend zijn.
Uiteindelijk gaat het er wel om dat mensen die zorg nodig hebben dit moeten kunnen krijgen, en mensen die de zorg willen geven, dit moeten kunnen geven.
En ondertussen hopen we dat we binnen twee weken iemand vinden voor mijn moeder. Want een uur rijden, mijn moeder helpen weer een uur terug rijden en dan om 8.00 op mijn werk verschijnen zal wel heel lastig worden.
Tuingravin schreef:
19-01-2019 09:39
Oh, en ik heb nu wel de formulieren ontvangen van het ROC, met de bevestiging van mijn inschrijving enzo. Heb jij ook al iets ontvangen?
Nee ik heb .,l.telefonisch contact gehad na mijn mail. Ik kreeg te horen dat ik eerst een werkplek moet hebben, willen ze me aannemen. Heb me nu op gegeven voor de opendag op vrijdag 25 januari as. Ik heb mijn dienst kunnenruilen as donderdag, dus kom omkoping de informatiebijeenkomst. Misschien tot dan.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella, wat raar weer van het ROC. Ik heb immers ook nog geen werkplek, maar ben wel ingeschreven. Ik ga donderdag zeker, en ik kom samen met een collega die ook belangstelling heeft. Ben benieuwd of we elkaar treffen, ik zal woensdagavond even melden hoe ik er uit zie en wat ik aan heb, dan kun je me daar aan herkennen. :-]
Alle reacties Link kopieren
Hoi Cinderella!
Hierbij een beschrijving van hoe ik er vandaag bij loop, dan kun je me misschien herkennen.
Signalement: :)
Ik ben 1.58 lang, heb lang blond haar en ik draag vandaag een zwart rokje, zwarte legging en een knalrode trui, met daarop een rode shawl met allerlei kleurtjes er in. Als je geen zin hebt om me aan te spreken is het ook goed hoor! Ik wens je alvast veel succes, ik zou het wel leuk vinden om je even gedag te zeggen.
Tuingravin schreef:
24-01-2019 09:29
Hoi Cinderella!
Hierbij een beschrijving van hoe ik er vandaag bij loop, dan kun je me misschien herkennen.
Signalement: :)
Ik ben 1.58 lang, heb lang blond haar en ik draag vandaag een zwart rokje, zwarte legging en een knalrode trui, met daarop een rode shawl met allerlei kleurtjes er in. Als je geen zin hebt om me aan te spreken is het ook goed hoor! Ik wens je alvast veel succes, ik zou het wel leuk vinden om je even gedag te zeggen.
Hoi, ik ben 1.63, donker bruin haar in een bob. Ik denk dat ik vanmiddag (zit nu nog in mijn werkkleding😀) een zwarte broek, zwart shirt en een vest in allerlei kleuren zal dragen. Hoe laat begint het eigenlijk? Op de site van Carint staat 16:00 en later zie ik op Facebook 15:30- ongeveer 17:30 uur. Wie gaan we elkaar zien, zou leuk zijn. Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi Cinderella, voor zover ik weet begint het om 16.00 uur. Ik loop eerst naar mijn werk, om 15.00 uur. Ik heb een collega die ook mee wil, en ik rij met haar mee (man heeft de auto mee). Ik denk dat wij er tussen half 4 en kwart voor 4 zijn.
Ik zal naar je uitkijken!
Alle reacties Link kopieren
Veel succes dames! Ik blijf meelezen en hopen dat jullie eens ergens kunnen gaan beginnen!
Tuingravin schreef:
24-01-2019 13:20
Hoi Cinderella, voor zover ik weet begint het om 16.00 uur. Ik loop eerst naar mijn werk, om 15.00 uur. Ik heb een collega die ook mee wil, en ik rij met haar mee (man heeft de auto mee). Ik denk dat wij er tussen half 4 en kwart voor 4 zijn.
Ik zal naar je uitkijken!
Was leuk je te ontmoeten vanmiddag. Hopelijk op een goed vervolg.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook leuk om je even te spreken! Ik ga nu wel solliciteren en afwachten of ik uitgenodigd word voor een gesprek. Fingers crossed!
Alle reacties Link kopieren
Cinderella, heb jij al wat gehoord van Carint? Ik nog niet, ben even benieuwd.
Tuingravin schreef:
06-02-2019 07:40
Cinderella, heb jij al wat gehoord van Carint? Ik nog niet, ben even benieuwd.
Hoi Tuingravin, nee ik ook niet. Maar volgens mij sluit 10 febr de datum voor het versturen van sollicitaties. Spannend dus, ik ben heel benieuwd of ik en ook jij natuurlijk worden uitgenodigd voor een gesprek. Ik was wel heel enthousiast na die middag😀. Nog wel contact gehad met UWV. Vonden het verhaal van werkervaringplekken waar de mevr van Carint het over had raar. UWV had helemaal geen werkervaringsplekken, wel evt stageplekken om zo je kans op werk evt te kunnen vergroten. Raar dus. Ik blijf positief en vol goede moed. Als ik wat hoor dan laat ik het je weten en andersom hoop ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Cinderella, tuurlijk houd ik je op de hoogte! Het UWV is nou niet echt de meest betrouwbare bron van informatie. Ik heb tijdens een periode van ziekte en werkloosheid ook met ze te maken gehad, wat een flutorganisatie.

Ik hoop voor ons beiden dat we uitgenodigd worden voor een gesprek. Ik denk dat ze weinig kandidaten hebben die gemotiveerder zijn dan wij😄
Zodra ik iets hoor, laat ik het weten.
Tuingravin schreef:
07-02-2019 20:04
Hoi Cinderella, tuurlijk houd ik je op de hoogte! Het UWV is nou niet echt de meest betrouwbare bron van informatie. Ik heb tijdens een periode van ziekte en werkloosheid ook met ze te maken gehad, wat een flutorganisatie.

Ik hoop voor ons beiden dat we uitgenodigd worden voor een gesprek. Ik denk dat ze weinig kandidaten hebben die gemotiveerder zijn dan wij😄
Zodra ik iets hoor, laat ik het weten.
Nee dat het UWV niet helemaal betrouwbaar is, daar ben ik ook achter hahaha. Zodra ik iets weet goed of slecht dan hoor je het. Maar laten we hopen dat het goed nieuws is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven