Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie outfit dillema

11-02-2018 17:17 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week een interne sollicitatie. Alleen weet ik niet wat ik aan moet. De dagelijkse kleding is heel informeel eigenlijk loopt iedereen hier in een spijkerbroek rond. Normaal gesproken zou ik voor een sollicitatie een pantalon, nette blouse en colbertje aan trekken maar ik twijfel of dat nu niet veel te formeel is. Plus dat de sollicitatie midden op de dag is terwijl ik ook gewoon aan het werk ben. Kan ik ipv een pantalon ook een andere broek aandoen en zoja wat? En wat stoerdere enkellaarsjes met een hak is dat ook netjes? Ik wil niet overdressed zijn maar ook niet te casual.
Alle reacties Link kopieren
rafs schreef:
13-02-2018 17:06
Dit kan in mijn baan ook in de frontoffice :), softe sector.
Ik zou dan toch vragen uit welk daklozentehuis die zomaar in de ochtend is weggelopen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Doe even normaal joh.
In heel veel banen kan je zoiets gewoon aan zonder aangezien te worden voor dakloze.
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
13-02-2018 19:48
Doe even normaal joh.
In heel veel banen kan je zoiets gewoon aan zonder aangezien te worden voor dakloze.
Dus daar kom je gewoon aansloffen in een grauw uitgezakt dralon vest, over een vormloze spijkerbroek en blote voeten in afgetrapte sneakers? Alsof je een half uur eerder nog met een kartonnen bordje tegen de gevel van het station om een kop koffie zat te bedelen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Hebben we het wel over dezelfde foto?
Ik zie geen afgetrapte sneakers.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-02-2018 19:43
Ik zou dan toch vragen uit welk daklozentehuis die zomaar in de ochtend is weggelopen...
:rofl:
pejeka schreef:
13-02-2018 19:51
Dus daar kom je gewoon aansloffen in een grauw uitgezakt dralon vest, over een vormloze spijkerbroek en blote voeten in afgetrapte sneakers? Alsof je een half uur eerder nog met een kartonnen bordje tegen de gevel van het station om een kop koffie zat te bedelen?
:facepalm: :there: :nut:
pejeka schreef:
13-02-2018 19:51
Dus daar kom je gewoon aansloffen in een grauw uitgezakt dralon vest, over een vormloze spijkerbroek en blote voeten in afgetrapte sneakers? Alsof je een half uur eerder nog met een kartonnen bordje tegen de gevel van het station om een kop koffie zat te bedelen?
Ik zou dat dan morgen maar vragen aan de helft van de collega's op je werk.

Tenzij je werkt voor Willem-Alex.
Alle reacties Link kopieren
Pejeka, zeker allang uit het bedrijfsleven?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
11-02-2018 17:46
Oh... toch vreemd dan dat ik mensen die een serieuze (representatieve) functie hebben, nooit op sneakers zie lopen...
Onze CEO loopt altijd in jeans, wit overhemd, en Comverse schoenen (wereldwijde omzet: een paar miljard Euro).
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
11-02-2018 18:00
Een zakelijke omgeving vraagt zakelijke kleding. Vanwege de uitstraling van het bedrijf, maar ook voor de mensen zelf, een afscheiding tussen het thuis relaxt aanklooien en zakelijk bezig zijn. Het is ook bewezen dat het werkt, iemand die dan 2 dagen in makkelijke broek en t-shirt, met gympen aan komt werken, voelt zich minder onderdeel van het zakelijk proces (en eerder "slechts" een hulpje) dan iemand die zich zakelijk kleedt.
Mijn laatste functie was secretaresse binnen een sportbedrijf. En ja daar heb ik mijn kleding op aangepast. Van keurig met (naald)hakken naar casual met enkellaarsjes bijv.
De sporthalbeheerders zijn namelijk niet blij met putten in de gymvloer en langs een zwembad loop je ook makkelijker op een lagere hak.
pejeka schreef:
11-02-2018 17:35
Ik mag toch hopen dat niemand gympen als serieuze kantoorkleding beschouwt...
Ach schei toch uit, van dat 'gekantoor' moet je zelf toch ook doodmoe worden? Misschien werk ik volgens jouw definitie ook op 'kantoor', ik heb een eigen kamer met bureau, dat wel, en daar verricht ik ook werkzaamheden. Veel contacten met andere mensen, binnen en buiten. En nee, jouw kledingvoorschriften zouden niet bevorderlijk zijn voor die contacten. Leuk, mensen- zonder door te vragen naar hun werkzaamheden of de cultuur op het werk- adviseren zich onaangepast te kleden. Dat sluit toch niet aan bij de vraag van TO?
pejeka schreef:
13-02-2018 19:51
Dus daar kom je gewoon aansloffen in een grauw uitgezakt dralon vest, over een vormloze spijkerbroek en blote voeten in afgetrapte sneakers? Alsof je een half uur eerder nog met een kartonnen bordje tegen de gevel van het station om een kop koffie zat te bedelen?
Laat ons eens een foto zien van de werkkleding die jij vandaag aanhad (als je werk hebt), dan zullen we daar eens onze mening over uiten.
Ik neem aan dat je zelf ook wel het verschil ziet tussen de garderobe van een dak- of thuisloze en de kleding waar je het in de quote over hebt.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
13-02-2018 21:02
Onze CEO loopt altijd in jeans, wit overhemd, en Comverse schoenen (wereldwijde omzet: een paar miljard Euro).
Comverse schoenen lijken me interessant, ken dat merk niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Post eens een plaatje van een outfit wat je dan meer gepast zou vinden Pejeka?
Alle reacties Link kopieren
Boquiabierto schreef:
13-02-2018 21:33
Laat ons eens een foto zien van de werkkleding die jij vandaag aanhad (als je werk hebt), dan zullen we daar eens onze mening over uiten.
Ik neem aan dat je zelf ook wel het verschil ziet tussen de garderobe van een dak- of thuisloze en de kleding waar je het in de quote over hebt.
Als je wilt weten wat ik vandaag aanhad, bij dezen:

Een donkerblauwe broek van McGregor, daarop een wit overhemd, met een donkerblauw McGregor merinowollen vest met trimming met schotse Stewardruit. Burlington sokken in dezelfde kleur als de schotse ruit (donkergroen/donkerblauw met zachtgele trimstreep) en donkerblauwe Van Bommel schoenen. Gewoon voor een dagje intern, bij afspraken trek ik een pak aan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Haha, nooit gedacht dat mijn opmerking over sneakers/gympen zo'n discussie tot gevolg zou hebben.

@ Pejeka; ik heb ook een serieuze (carrière)kantoorbaan, maar sneakers zijn hier heel normaal hoor. Ik trek ook weleens pumps of andere nette(re) schoenen maar ligt er maar net aan waar ik zin in heb/hoe de dag is (wat het weer is, of ik veel van hot naar her loop qua afspraken etc :p). En met alle respect, maar op de manier hoe jij nette zakelijke kleding loopt te verdedigen, lijkt het net alsof je heel onzeker oid bent en dat door (dure) zakelijke kleding probeert te verbloemen ofzo..

OT; TO, wat is het uiteindelijk geworden qua kleding? Of lees ik daar overheen door de gympendiscussie?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-02-2018 19:21
Comverse schoenen lijken me interessant, ken dat merk niet.
Stop de persen!!! Typfout gemaakt op internet!!!!!
pejeka schreef:
11-02-2018 17:41
Misschien om dezelfde reden dat niemand pumps serieus als sportkleding ziet? Je gaat toch niet op je werk zitten alsof je net terug bent van de tennisbaan zonder je om te kleden? Voor elke stijl kleding is een tijd en een moment, en zakelijk op je werk, sportief als je gaat sporten. Of is dat raar?
Ja je bent raar. Maar dat wist je allang.
Kies eens een nieuw stokpaard.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-02-2018 19:27
Als je wilt weten wat ik vandaag aanhad, bij dezen:

Een donkerblauwe broek van McGregor, daarop een wit overhemd, met een donkerblauw McGregor merinowollen vest met trimming met schotse Stewardruit. Burlington sokken in dezelfde kleur als de schotse ruit (donkergroen/donkerblauw met zachtgele trimstreep) en donkerblauwe Van Bommel schoenen. Gewoon voor een dagje intern, bij afspraken trek ik een pak aan.
McGregor is toch wel een beetje een loosersbrand (niet voor niets dat ze failliet zijn). Dat is voor mensen die net niet weten hoe het hoort. Een soort Van Gils. En laat me even gokken: in het weekend draag je Gaastra of Gant?
pejeka schreef:
13-02-2018 19:51
Dus daar kom je gewoon aansloffen in een grauw uitgezakt dralon vest, over een vormloze spijkerbroek en blote voeten in afgetrapte sneakers? Alsof je een half uur eerder nog met een kartonnen bordje tegen de gevel van het station om een kop koffie zat te bedelen?

Stel je niet aan, zelf Kate Middleton loopt op zulke 'afgetrapte sneakers'.

Sterker nog, zelf haar schoonmoeder droeg ze:

Afbeelding
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 14-02-2018 20:19
14.40% gewijzigd
pejeka schreef:
14-02-2018 19:27
Als je wilt weten wat ik vandaag aanhad, bij dezen:

Een donkerblauwe broek van McGregor, daarop een wit overhemd, met een donkerblauw McGregor merinowollen vest met trimming met schotse Stewardruit. Burlington sokken in dezelfde kleur als de schotse ruit (donkergroen/donkerblauw met zachtgele trimstreep) en donkerblauwe Van Bommel schoenen. Gewoon voor een dagje intern, bij afspraken trek ik een pak aan.

Floris maakt vet hippe sneakers.
Alle reacties Link kopieren
Pekela Pejeka, ben jij bejaard? Ik heb het idee dat jouw kennis van lang geleden is.
essentialbliss wijzigde dit bericht op 15-02-2018 07:03
Reden: Autocorrect
8.33% gewijzigd
I choose happy!
Grappig, krijg een adv te zien met een trui die PJK wel zal bevallen.
Het punt is dat ook op de werkvloer geldt, dat hoe hoger in de hiërarchie hoe meer je zelf kan bepalen wat je draagt. En sta je laag op de ladder,dan maakt het ook niet uit.

Wat ik uit de berichten van PJK proef is de typische angst van het middensegment om bij de 'lagere' klasse ingedeeld te worden. Stel je voor dat je voor een dakloze wordt aangezien! Vanuit die angst wordt er alles aan gedaan om niet dat risico te lopen, wat resulteert in overaangepaste ( en dit geval wat oudbollige) kledij en vooral de enorme nadruk die wordt gelegd op het belang van juiste kleding.
Heb je je sollicitatie al gehad? Ik vond jouw eigen idee helemaal goed. Je skinny met enkellaarsjes en in plaats van een vestje een colbertje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven