Sollicitatie Rabobank
dinsdag 19 augustus 2014 om 15:05
dinsdag 19 augustus 2014 om 16:47
De Rabobank is niet één landelijk bedrijf, op het hoofdkantoor in Utrecht na zijn alle banken zelfstandig. Meestal zijn ze wel met een aantal in een samenwerkingsverband in een regio. De gewoontes en regels kunnen dus per bank verschillen. In de bankhal is er vaak bedrijfskleding, op kantoor gelden meestal de standaard do's en don'ts die in die sector gebruikelijk zijn. Ietwat saai en formeel dus.
dinsdag 19 augustus 2014 om 17:51
Ik heb bij twee grote banken gewerkt, niet Rabo, en hoewel ik daar nu net met spijkerbroek vandaan kom, zou ik dat bij een gesprek niet dragen. Ga voor een jasje/blazer (een jasje is altijd goed, is netjes, bedekt en is krachtig), met daaronder een blouse, daaronder een pantalon of rok. Je kunt ook een jurkje dragen met daarop een jasje. Jurk niet van jersey of met bloemen! Is niet krachtig. Schoenen schoon en met hak.
zaterdag 23 augustus 2014 om 15:41
quote:Splinter_ schreef op 19 augustus 2014 @ 16:37:
Als je bij de Rabo werkt, moet je je aan hun kledingvoorschriften houden. Ik vind het vrij formeel en stijfjes, dus dat zou ik dan bij een sollicitatie ook doen. Inderdaad, donkerblauw of grijs, met wit.
En inderdaad met een witte blouse. Dat is voor mij zo vanzelfsprekend dat ik dat vergeet te melden.
Een parelketting lijkt mij persoonlijk wat overdreven, hoewel ik dat zelf wel mooi vind staan.
Als je bij de Rabo werkt, moet je je aan hun kledingvoorschriften houden. Ik vind het vrij formeel en stijfjes, dus dat zou ik dan bij een sollicitatie ook doen. Inderdaad, donkerblauw of grijs, met wit.
En inderdaad met een witte blouse. Dat is voor mij zo vanzelfsprekend dat ik dat vergeet te melden.
Een parelketting lijkt mij persoonlijk wat overdreven, hoewel ik dat zelf wel mooi vind staan.