Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie stress

22-10-2012 19:24 6 berichten
Help... Ik ga voor het eerst sinds 6 jaar weer solliciteren...

Ik zit in een luxepositie, dat weet ik. Het is namelijk een interne sollicitatie.

De reden dat ik zo zenuwachtig ben is dat ze een afgeronde HBO opleiding vragen en ik afgelopen september na 5 jaar ben gestopt met de HBO opleiding die mijn werkgever heeft gefinancierd...

Ik heb wel (volgens mij) heel wat voordelen, dan die ene nadeel... Ik voldoe verder aan de eisen plus ik ben er al 6 jaar werkzaam en heb veel kennis van onze klanten en diensten.

En toch ben ik bloednerveus

Ik weet van 1 collega dat zij ook gesolliciteerd heeft. Zij heeft het voordeel wel een afgeronde HBO opleiding te hebben, maar (volgens mij) is haar nadeel dat zij op dit moment 3 maanden in dienst is en dus nog niet de kennis van de klanten en diensten heeft. Oh... En haar voordeel is, is dat zij 3 maanden geleden een sollicitatiegesprek heeft gevoerd bij ons

Dus volgens mij hebben we gelijke 'kansen'.

Kan iemand mij even een schop onder m'n hol kont geven en zeggen dat ik niet zo moet stressen/zo moeilijk moet doen...?
Alle reacties Link kopieren
Zie t als een wederzijdse kennismaking.. Succes
niet geschoten is altijd mis. Als je die baan wilt, ga er dan voor en zet alle kruiwagens in die je hebt. Succes
quote:lilyrose2012 schreef op 22 oktober 2012 @ 19:32:

Zie t als een wederzijdse kennismaking.. Succes

Dat is een beetje lastig, aangezien mijn gesprekspartners al 6 jaar mijn collega's zijn

Ik zou niet weten hoe ik het als een wederzijdse kennismaking zou moeten zien
quote:tribeca schreef op 22 oktober 2012 @ 19:33:

niet geschoten is altijd mis. Als je die baan wilt, ga er dan voor en zet alle kruiwagens in die je hebt. Succes

Ja, ik wil die functie echt heel graag. Daarom heb ik gesolliciteerd, maar net ineens grijpt het me naar de keel.. Zo van 'Wat heb ik gedaan...'

Ik weet niet waar het vandaan komt, mijn leidinggevende weet er van, wil mij niet kwijt in mijn functie, maar staat er wel achter dat ik deze kans grijp.

Ik ga hem sowieso inzetten op mijn ervaring en kennis. Mijn afgebroken studie zal wel aan bod komen, maar ook daar weet ik wat op te zeggen..

Ik snap mezelf gewoon even niet
Maar als ze je voor het gesprek hebben uitgenodigd betekent wel dat ze iets in je zien! Dus ik zou me gewoon goed voorbereiden en ervoor gaan! Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven