Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie vraag

13-04-2011 10:19 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, ik heb een sollicitatie de deur uitgedaan en nu heb ik een reactie gekregen dat ik voor die functie niet genoeg ervaring heb, maar dat er bij een andere vestiging een junior functie is. Of ik daarvoor in aanmerking wil komen, want dan stuurt ze mijn brief en cv door. (deze junior functie staat overigens niet op de website, anders had ik direct op de junior functie gesolliciteerd)

Nu wil ik inderdaad graag in aanmerking komen, maar, en nu komt de vraag: Ga ik nog in op de afwijzing voor de "senior" functie?

Optie 1: Dus zeg ik alleen dat ik graag in aanmerking zou willen komen, blablablabla

Optie 2: Zeg ik ook nog dat ik me kan voorstellen dat ik niet de juiste persoon ben als ze een ervaren ..... zoeken?

Kan me voorstellen dat ze bij optie 2 denken, heb je dan de vacature niet goed gelezen, waarom solliciteer je dan? (was overigens indd een beetje een 'je weet maar nooit, wie niet waagt die niet wint' actie)

Maar is het niet vreemd om niet even op die afwijzing in te gaan?

Oke, advies dus graag!
Ik zou niet op die afwijzing ingaan. Vraag om een functieprofiel van die functie en zeg dat je er graag voor in aanmerking komt.
nee hoor lijkt me niet vreemd om niet op die afwijzing in te gaan! Gewoon bedanken voor haar reactie en dan zeggen dat je zeker graag in aanmerking zou willen komen voor die andere functie. Vind ik ook positiever staan dan als je wel op die afwijzing in gaat, en je zelf 'klein' maakt in zekere zin
Ik zou niet ingaan op de afwijzing, maar de nadruk leggen op het feit dat je graag bij dat bedrijf wilt werken en dat je deze kans dus met beide handen aanneemt. En dan dus zorgen dat je een goede motivatie hebt waarom je juist daar wilt werken.

Verder zou ik meteen vragen om de vacature of functieomschrijving, zodat je je goed kunt voorbereiden op een gesprek.

Succes!
Ik moet helemaal niks!
1 x is genoeg
Ik moet helemaal niks!
Oke, nou dat is heel duidelijk, ik ga dus niet in op de afwijzing en vraag om een functieprofiel. Wil ook vragen om de gegevens van degene die bij de andere vestiging over mijn sollicitatie zou gaan, zodat ik eventueel zelf ook nog contact op kan nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven