Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatiegesprek

26-09-2016 20:57 14 berichten
Morgen mag ik op interne sollicitatie gesprek en ineens wordt ik overvallen door zenuwen. Ben echt geen nerveus persoon maar wil gewoon zo graag deze baan dat ik maar blijf denken hoe ik goed dat gesprek door kom. Jullie buitenom jezelf blijven nog goeie tips?
Voor nu ontspannen. Kopje rooibosthee, rustgevend muziekje etc.

Voor morgen; doe iets aan waar je je goed in voelt, drink niet teveel koffie, en bereid het gesprek goed voor.

Succes!!
Thks!!

Daar maak ik me dus druk om... Of ik me wel goed heb voorbereid.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon jezelf zijn, ik ben nu ook al tijdje aan het solliciteren, en ik heb nu amper stress of zelf niets.

Dat komt wel in orde.
Wat leuk voor je!! Succes!

Denk goed na over vragen die vaak gesteld worden; waarom je deze functie wil en waarom je bij deze organisatie gesolliciteerd hebt. Wat je sterke punten en ontwikkelpunten zijn.

Het is voor jezelf ook fijn als je ruim op tijd kunt vertrekken, zodat je nog wat speling hebt als je even moet zoeken of als er file staat.
O... En de eerste indruk is heel belangrijk; een stevige hand, een klein informeel praatje als je opgehaald wordt (mooi gebouw, bla bla).
Ik begin altijd met het ijs te breken. Gewoon een enthousiaste hand geven en een kort gezellig praatje maken en dan is de lucht gelijk geklaard voor het gesprek. Als ik zenuwachtig het gesprek begin dan blijf ik zenuwachtig tot het einde.

Succes!
Wat Miss-Pippilotta zegt dus
quote:Miss-Pippilotta schreef op 26 september 2016 @ 21:22:

O... En de eerste indruk is heel belangrijk; een stevige hand, een klein infoyrmeel praatje als je opgehaald wordt (mooi gebouw, bla bla).

Dit klinkt in mijn oren nogal dom bij een interne sollicitatie.

TO blijf gewoon jezelf. Bedenk waarom je die baan graag wil.
Been there, done that, got the T-shirt.
Wat mij bij sollicitatiegesprekken heeft geholpen is het maken van een mindmap en deze voor alle gesprekspartners uitprinten. Je laat dan zien dat je goed bent voorbereid, je hebt altijd gespreksonderwerpen, kunt spieken als je even niet op een woord/opleiding/kwaliteit etc. kunt komen en je kunt niets vergeten te vertellen.
quote:Miss-Pippilotta schreef op 26 september 2016 @ 21:22:

O... En de eerste indruk is heel belangrijk; een stevige hand, een klein informeel praatje als je opgehaald wordt (mooi gebouw, bla bla).De eerste indruk is er al lang, of TO moet in een bedrijf van een paar duizend man werken waar niemand elkaar kent
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Nou, excuses hoor dames, dat ik niet had gezien dat het om een interne sollicitatie ging.

Maar oké, alsnog zijn een goede hand en een informeel praatje belangrijk hoor (alleen over het gebouw dan idd niet ). Veel bedrijven hebben toch een dusdanige grootte dat je mensen van andere afdelingen niet of amper kent. Dus de mensen die het gesprek voeren / degene die je ophaalt heeft wellicht nog geen goede indruk.

Of het moet echt een klein bedrijf zijn.
Update: gisteren te horen gekregen dat ik de baan heb!!!

Volgende week vervolg gesprek over wanneer te beginnen etc
Gefeliciteerd!
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven