Werk & Studie alle pijlers

Solliciteren, baan....help

25-03-2015 14:07 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat om mijn man. Ik schat op 6 sollicitaties per week, als het er niet meer zijn. Ingeschreven bij uitzendbureaus. Er staan wel tientallen voorbeeldbrieven en cv's op de laptop. Een aantal hebben tegen betaling laten schrijven! Ook sollicitaties op zeg maar "simpele" banen, zoals pakketbezorger enz. worden gedaan, maar tot nu toe alleen maar afwijzing! Begin nu beetje hopeloos te worden. Hij zelf heeft al zoiets van 'heeft het nog zin'?

Hij heeft de meeste ervaring als customer service medewerker. Full of parttime maakt nog niet eens zoveel uit. Ook niet echte salaris eisen.

Wie heeft er tips? Ik las laatst ergens dat mensen solliciteren dmv een filmpje van zichzelf?

De economie trekt aan zeggen ze, maar waar zijn dan die banen? We worden een beetje moe van die afwijzingen.

En hoe belangrijk is social media? Hij heeft geen fb. Maar een linkedin is denk ik niet meer onmisbaar?
Ok dus wel kijken niet om connectie vragen. Bedankt!
Potverdriedubbeltjes, we waren er bijna. Twee gesprekken gehad , allebei heel positief. En dan is er toch nog iemand met iets meer ervaring. Onzin!

Oh ik kan die mensen met een baan en salaris niet uitstaan. Die lekker in de meivakantie weer leuke dingen gaan doen!

Nee dat meen ik natuurlijk niet, ben alleen erg teleurgesteld.
Misschien een tip? Hoevindikeenbaan.com Superhandige tips om meer vacatures te vinden!
Grassspriet echt we doen alles, maar het is steeds afwijzing. En net nu dat we een beetje hoop hadden is het weer nee. Ik weet echt niet wat hij beter kan doen. Het is gewoon frustrerend. Want iemand kan dan nog wel 10 jr ervaring hebben maar dan nog bar slecht zijn in wat hij doet.
quote:amy2010 schreef op 25 maart 2015 @ 16:15:

Mijn broer heeft zijn CV op de nationale vacaturebank gezet en is meteen door twee bedrijven gebeld. Eentje was een detacheringsbureau die hem sowieso in portefeuille wilt houden. Ik vraag mij af of HRM-medewerkers een vaardigheden CV wel waarderen. Misschien kan je de gaten op het CV beter goed verantwoorden.

Ik weet niet of dat zo is hoor, ik vind een vaardighedencv juist wel wat hebben. Mja ik ben geen HRM'er.

@TO: ik heb verder niet echt tips voor je, sorry. Bij mijn man heeft het ook heel lang geduurd (een jaar) en hij is uiteindelijk op zijn uitzendwerk vast aangenomen (dus direct bij het bedrijf in dienst). Mijn man had ook een net cv en een goede brief, maar ja hij had niet zoveel 'boeiends' te vermelden: 8 jaar gestudeerd, 6 jaar over een studie van 4 jaar gedaan, geen bijbaantjes gehad tot het laatst in zijn studie, omdat ik er wat van zei op het laatste moment een bestuur gedaan, maar dat was het. Niet eens een afstudeerstage, nergens een keer vrijwilligerswerk, geen netwerk. Hij kwam net als jouw man de markt op met zo'n air van: ach komt wel goed (zat ook in een vakgebied waar je vroeger nog een baan kreeg als je kotsend je roes lag uit te slapen voor de deur van de werkgever zeg maar).. en worstelde zelf met een depressie. Dus vind je verhaal heel erg herkenbaar en het was voor ons ook enorm frustrerend! Het was ook echt een opluchting toen het voorbij was (hij werkt nu in een ander vakgebied dan waar hij voor gestudeerd heeft, dat is het enige, nooit echte aansluiting gevonden, of laten we zeggen: geen enkele aansluiting gevonden Gelukkig past dit werk veel beter bij hem). Ik kan dus alleen maar zeggen: hang in there en succes! Hoop dat hij snel wat vindt!
Dankje lux, erg herkenbaar wat jeverteld. Gelukkig ben je tegenwoordig niet de enige en is het normaal dat je een jaar bezig bent.
Ja zou me daar een beetje aan vasthouden, toch fijn om niet de enige te zijn en de moed niet opgeven natuurlijk, succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven