Solliciteren & economische neergang
donderdag 19 februari 2009 om 11:39
Even jullie mening pijlen...
Ik zit momenteel niet helemaal op mijn plek qua werk. Wat is jullie mening over solliciteren in deze economisch minder goede tijd?
Nu ben ik niet zo'n doemdenker en merk ik zelf in mijn huidige baan helemaal niets van de slechte economie op dit moment. Meerdere mensen raden echter af om nu te gaan solliciteren.
Maar hoe denken jullie hierover? Toch maar solliciteren of even op mijn plek (met vast contract) blijven zitten?
Ik heb een economische HBO opleiding.
Ik zit momenteel niet helemaal op mijn plek qua werk. Wat is jullie mening over solliciteren in deze economisch minder goede tijd?
Nu ben ik niet zo'n doemdenker en merk ik zelf in mijn huidige baan helemaal niets van de slechte economie op dit moment. Meerdere mensen raden echter af om nu te gaan solliciteren.
Maar hoe denken jullie hierover? Toch maar solliciteren of even op mijn plek (met vast contract) blijven zitten?
Ik heb een economische HBO opleiding.

vrijdag 20 februari 2009 om 16:51
vrijdag 20 februari 2009 om 22:44
Gek hoor. Alle werknemers in onze 'regio' die het einde van hun derde tijdelijke contract zien naderen, hebben te horen gekregen of krijgen nog te horen dat ze niet mochten c.q. mogen blijven omdat ze geen mensen voor vast meer mogen aannemen in het kader van het 2010-beleid, 'Rabo 2010' wordt in al die gesprekken aangevoerd als reden voor het niet aanbieden van een vaste aanstelling. Naaste collega heeft nu komende week een gesprek bij een Rabo 'naast' de onze. Voor een functie die niet vergelijkbaar is met haar huidige, dus daar kan ze 'gewoon' weer een contract voor bepaalde tijd krijgen. Het zou volgens het management niet aan haar functioneren liggen en dat kan ik me ook niet voorstellen, want ze is gewoon echt goed in haar werk en zet zich altijd volledig in.
zaterdag 21 februari 2009 om 11:09
vreemd inderdaad. Dan heerst er bij jullie wel een ander beeld van '2010'... Of misschien zijn de grootste veranderingen qua wn's wel bij de lokale banken? Moet zeggen dat ik het niet 'des Rabos' vind eigenlijk, geen nette manier om met je mensen om te gaan terwijl het verder een hele goede werkgever is

Dat zeg ik....