Werk & Studie alle pijlers

Spellings vraag

21-12-2010 22:28 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben een sollicitatiebrief aan het schrijven en heb een beetje moeite met d's en t's..

Ik twijfel over het volgende: waardoor de zelfstandigheid wordt verbeterd (of is verbeterd hier met een t?)
Exact. Misschien moeten we leraar Nederlands worden met z'n drieën
Ik vind het dapper dat iemand nog een topic durft te openen en deze vraag stelt...... gezien een aantal reacties.

Voor sommige mensen is het zo vanzelfsprekend, zo makkelijk. Zeker in het voorbeeld van TO is het heel makkelijk 'te zien'... maar..... niet iedereen ziet dat. Heel vervelend, heel naar, heel lastig vooral voor die persoon.... en misschien eens aardig om je niet altijd maar af te vragen waarom mensen dat in Godsnaam niet weten omdat ze het al in groep 8 hadden moeten leren en dat dan steeds te benadrukken. Dat is mijn frustratie van dit forum.
DTEEZ!
Eens, Djoels.
waardoor de zelfstandigheid wordt verbeterd

Ik kan geen sollicitatie brief bedenken waar ik deze zinssnede zou zien. De zelfstandigheid verbeterd? Ik denk graag mee en veder dan de d's en t's,...

Bedoel je: Vergroot ? Geoptimaliseerd?

De mate van Zelfstandigheid. Mijn Zelfstandigheid?

Wie kan hier een hele zin van maken die goed in een sollicitatiebrief past? Kom maar op!
quote:setter schreef op 21 december 2010 @ 23:46:

[...]

En dat laatste (over het voltooid deelwoord) is iets waardoor heel veel mensen fouten maken. Bij het voltooide deelwoord heb je nl. weer te maken met 't kofschip. Grappig, wij gebruikten het fokschaap!
quote:Fame schreef op 22 december 2010 @ 11:16:

Precies, vervang het werkwoord door het werkwoord lopen, dan wete je wanneer er wel of niet een t achter hoort.

Tuurlijk: geloopt!

Er zijn uitzonderingen zoals het werkwoord : willen.
quote:La India schreef op 22 december 2010 @ 22:18:

[...]

Tuurlijk: geloopt!

Er zijn uitzonderingen zoals het werkwoord : willen.Jammer genoeg zie je (ook hier op het forum) steeds vaker: zij wilt...
quote:Jajajanneke schreef op 21 december 2010 @ 22:31:

Spellingsvraag, zonder spatie. ;)

Volgens mij is het zelfs spelvraag.

Alleen klinkt dat raar hè?

Het is in ieder geval wel spelfout, en niet spellingsfout.

Iemand een idee of dat dan voor 'vraag' ook geldt?
quote:Djoels schreef op 22 december 2010 @ 21:35:

Voor sommige mensen is het zo vanzelfsprekend, zo makkelijk. Zeker in het voorbeeld van TO is het heel makkelijk 'te zien'... maar..... niet iedereen ziet dat. Heel vervelend, heel naar, heel lastig vooral voor die persoon.... en misschien eens aardig om je niet altijd maar af te vragen waarom mensen dat in Godsnaam niet weten omdat ze het al in groep 8 hadden moeten leren en dat dan steeds te benadrukken. Dat is mijn frustratie van dit forum.

Met je eens.

Ikzelf ben sterk in spelling (hoewel ik natuurlijk ook heus wel eens een foutje maak), maar heb bijvoorbeeld een belabberd ruimtelijk inzicht. Als je mij een kubus in elkaar laat plakken, slaan m'n hersenen finaal op hol.

Ieder z'n sterke en zwakke punten hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven