Werk & Studie alle pijlers

Stage, haalbaar?

28-06-2017 17:48 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve mensen,

het zit zo;

- Heb mijn propedeuse behaald
- Ga het tweede jaar eindigen met 37,5 studiepunten

Nou is de stage drempel op de HAN 45 studiepunten en je moet in het bezit zijn van het propedeuse.

Hebben mensen hier dit ook meegemaakt? Konden jullie gewoon op stage gaan?

Zo niet, wat hebben jullie toen gedaan?

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Misschien lijkt het me beter als je dit met de decaan bespreekt in plaats van om hier om ervaringen te gaan vragen
Dan kan je dus niet met een stage beginnen. Of je moet vrijstelling krijgen van de examencommissie. Er is een reden dat je bepaald aantal punten moet halen. Je hebt gewoon kennis nodig voor een stage.
Wat bedoel je met 45 studiepunten als stagedrempel? Moet je dan alle 60 studiepunten van het eerste jaar (dus je propedeuse) plus 45 studiepunten van het tweede jaar hebben?
HeartAttack schreef:
28-06-2017 17:57
Misschien lijkt het me beter als je dit met de decaan bespreekt in plaats van om hier om ervaringen te gaan vragen
Eerst maar even naar de studieloopbaanbegeleider/ mentor lijkt me.
Renaissance_ schreef:
28-06-2017 17:59
Wat bedoel je met 45 studiepunten als stagedrempel? Moet je dan alle 60 studiepunten van het eerste jaar (dus je propedeuse) plus 45 studiepunten van het tweede jaar hebben?
Ja dit is bij de meeste opleidingen de eis.
Ga eerst maar eens goed nadenken waardoor je maar 37,5 studiepunt gehaald hebt ipv 60. Is de studie niet te zwaar, heb je er te weinig aan gedaan? Waren er bepaalde omstandigheden waardoor het niet gelukt is?
Dan als het haalbaar is die vakken van het tweede jaar gewoon halen.
EN je hebt waarschijnlijk pech. Of je moet naar een slb'er/decaan met enorm goede redenen waarom het niet gelukt is om aan de drempel te voldoen. Maar ga er maar vanuit dat je studievertraging hebt.
En zou je je stage in willen gaan terwijl je nog zoveel punten ook moet halen? Dat moet dan tegelijk met je stage? Heftig.
Sorry maar als je zelf niet kunt bedenken dat de studiedecaan van je instelling voor zon vraag dr betere optie is ipv een forum dan heb je nog veel te leren.. succes he?
Ik verwacht dat je decaan of mentor gaat zeggen: keihard de herkansingen in om die 7,5 punt nog te halen.
Of heb je een hele goede reden om te verklaren dat je de 45 punten niet gehaald hebt?
Voorlopig geen stage dus! Lijkt me vrij duidelijk. Het is ook niet echt een grensgevalletje....,,
Met 37,5 studiepunt in een jaar gaat er iets mis. Ofwel in je motivatie en inzet, ofwel qua persoonlijke omstandigheden.

Hoe dan ook: de eis is er niet voor niets. Lijkt me niet dat daar uitzonderingen in gemaakt worden, en ik denk ook niet dat je dat zelf zou moeten willen. Je hebt niet voldoende voorkennis en ervaring nu voor een stage.
Er zijn toch nog herkansingen in de zomer? De komende weken en in augustus? Hup, aan de studie, ff 8 punten erbij scoren!
_Marana_ schreef:
28-06-2017 19:21
Er zijn toch nog herkansingen in de zomer? De komende weken en in augustus? Hup, aan de studie, ff 8 punten erbij scoren!
Verschilt per studie. Veel studies heb je alleen een herkansing van tentamens blok vier nu. En wellicht zijn dat juist de tentamens die hij wel gehaald heeft.Sommige studies hebben een zogenaamde ...?
Ik ben de naam kwijt, maar zo'n week waar alle tentamens van het jaar herkanst mogen worden.
Er zijn regels voor minimaal aantal punten óf bepaalde toetsen die je behaald moet hebben voordat je opnstage mag. Overigens ben je wel laat met je stageplek

Dochter zit op Hanze moest bepaald aantal punten hebben en bepaalde toets halen. Zij heeft in mei haar stage al toegewezen gekregen. Ze start in september met haar eerste stage (20 weken). Ze is dan derde jaars Zij heeft overigens alle punten behaald voor jaar 2. Als je schrijft dat grens 45 is en je zit daar niet aan dan mag je dus niet op stage. En als je nu nog maar net de helft hebt vrees ik voor je studie vervolg. Heb je nog herkansingen ?

Vraag je slb-er hoe of wat
Luna_ schreef:
28-06-2017 19:28
Verschilt per studie. Veel studies heb je alleen een herkansing van tentamens blok vier nu. En wellicht zijn dat juist de tentamens die hij wel gehaald heeft.Sommige studies hebben een zogenaamde ...?
Ik ben de naam kwijt, maar zo'n week waar alle tentamens van het jaar herkanst mogen worden.

Buffel week.

Dochter heeft nu periode 6 die ze afsluit. Eventuele herkansing hiervan zit in laatste week augustus
poldervrouw schreef:
28-06-2017 21:53
Buffel week.

Dochter heeft nu periode 6 die ze afsluit. Eventuele herkansing hiervan zit in laatste week augustus
Ja die bedoel ik. Ik ging even uit van een jaar van vier blokken. Dat is natuurlijk ook niet overal zo.
Luna_ schreef:
28-06-2017 18:13
En zou je je stage in willen gaan terwijl je nog zoveel punten ook moet halen? Dat moet dan tegelijk met je stage? Heftig.
Ja hier heb je gelijk in, lijkt mij dus aan de ene kant dus wel beter om maar een half jaar studievertraging te pakken
Nijmeegse_Jongen schreef:
28-06-2017 23:14
Ja hier heb je gelijk in, lijkt mij dus aan de ene kant dus wel beter om maar een half jaar studievertraging te pakken
Ik vermoed dat je geen keus hebt.. en met te weinig kennis stage ingaan is ook niet leuk. Daarnaast, wat is de reden dat het je niet gelukt is meer punten te halen?
Ik heb toendertijd (2011) gewoon schijt gehad en ben op stage gegaan met 37 van de 40 punten. Een groep van vijf à zes mensen met genoeg punten kon uberhaupt geen stage geregeld krijgen, vond ik wel een voldoende argument om gewoon te gaan. Nooit gezeik mee gehad.
Kwamkwammertijd schreef:
29-06-2017 23:51
Ik heb toendertijd (2011) gewoon schijt gehad en ben op stage gegaan met 37 van de 40 punten. Een groep van vijf à zes mensen met genoeg punten kon uberhaupt geen stage geregeld krijgen, vond ik wel een voldoende argument om gewoon te gaan. Nooit gezeik mee gehad.
Dat zou op de meeste opleidingen niet lukken. Althans, in mijn omgeving is de controle en begeleiding hierop erg strikt.
Luna_ schreef:
30-06-2017 00:00
Dat zou op de meeste opleidingen niet lukken. Althans, in mijn omgeving is de controle en begeleiding hierop erg strikt.
Klopt, was het ook. Ik ben blijkbaar overtuigend genoeg geweest en de stageplaatsen lagen toen allesbehalve voor het oprapen. De hbo-opleiding kon hierin ook niet genoeg ondersteuning bieden; je moest erg blij zijn als je wat had weten te regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven