Werk & Studie alle pijlers

stagebezoek en doodnerveus!

13-01-2013 10:23 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik studeer voor leerkracht in het kleuteronderwijs. Binnenkort komt er een leerkracht kijken tijdens mijn stage...ik haat dit zo fel! Ik ben dan echt op van de zenuwen, voel me zo klein, onzeker,...terwijl ik dat op andere momenten niet ben. Ik vraag me dan heel de tijd af wat die leerkracht van me denkt, doe ik het goed of niet goed? Ik begin al na te denken welke mogelijkheden er nog zijn als ik een onvoldoende zou krijgen...ik weet het...ik overdrijf! Maar de onzekerheid is zo groot waardoor ik niet laat zien wie ik echt ben! Hoe kan ik hiermee omgaan? Iemand tips?

24 januari komt ze voor de 1ste keer...HELP!!!
Je stageleerkracht kan ook inschatten dat haar aanwezigheid jou extra zenuwachtig maakt. Ze houdt daar echt wel rekening mee. Zeg het van te voren tegen haar, dat helpt.
Stage bezoek is altijd eng en dat je even zenuwachtig bent is bijna niet te voorkomen.

Zorgen dat je je les goed voorbereid kan wel. Sta boven je stof en weet wat je wil maar hou er niet te krachtig aan vast als iets anders gaat. En blijf rustig praten en spreek de kids meteen aan bij ongewenst gedrag....

Je begeleider houdt er echt wel rekening mee hoor, dat merk ik bij elke keer dat er iemand bij mijn stagiaires komt kijken!

Succes!
Ik ken het, had dan ook een dag niet gegeten van de zenuwen. Wat mij hielp is een goede voorbereiding.