Werk & Studie alle pijlers

start salaris trainee store manager

21-12-2012 22:28 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Vandaag mijn eerste gesprek gehad voor de functie van trainee store manager in een kledingwinkel. Ik heb hier eerder gewerkt, als weekendhulp. Voor de rest niet meer werkzaam geweest in de detail handel.

Ik ben 22jr en werk momenteel in de horeca als assistent manager. Verdien hier 11¤ netto op basis van een 0 uren contract. Volgende week heb ik mijn 2e gesprek met de regio manager en ik heb geen idee wat ik kan vragen qua salaris. Op internet vind ik ook geen goed voorbeeld wat beteft de functie waar ik op heb gesolliciteerd.

Heeft er hier iemand op het forum een soortgelijke baan? Kan iemand mij tips geven? Alvast bedankt.

Grtjs
Sorry Chatarina dat ik even gebruik maak van je topic. Maar mag ik jullie vragen wat startsalaris is van een storemanager of normaal vinden voor een storemanager van een kleine winkel, een boutique, sieradenwinkel is het gaat om ongeveer 4/5 mensen die ik als personeel heb.

Heb geen officieel ervaring als assistent maar momenteel werk ik in een kledingzaak en ik krijg 10,50 bruto per uur, ben 25jr overigens. Heb het idee dat hier meer mensen zijn die meer kennis hebben van detailhandel en op afkomen dan op mijn eigen topic haha vandaar hopelijk is het oke..
Hoi, Ik ben ooit (net na mijn studie als overbrugging) assistent store manager geweest, dat was ongeveer 1100 bruto voor 36u/pweek. Dus zo'n 7,5 per uur (22 jaar). Voor een leidinggevende functie, in een bekende merkkleding winkel (hogere segment)

Retail verdient echt helemaal niets, en ik vond het werk vreselijk saai, helemaal omdat ik ook de 'snelle horeca' was gewend.

Maar succes met je onderhandelingen, misschien krijg je er meer uit, ik kreeg te horen dat dit pas bij mijn 1e beoordeling kon (na 6 maanden), maar voor die tijd was ik al weer weg.
Oh en toen ik vroeg naar eventuele reiskostenvergoeding, bonusregeling, 13emaand etc keken ze me aan of ik chinees sprak. Nee in de retail is echt niets te verdienen, en TO, ik snap ook niet dat mensen daarvan kunnen rondkomen..
in een drogisterij zit je met 23 jaar al vaak op iets meer dan 10 euro bruto. Ik zou dus iets hoger inzetten dan dit wanneer je wel verantwoordelijkheden hebt met betrekking tot de winkel! Al zou ik het wel een groot verschil voor jou vinden om van 11 netto naar 11 bruto te gaan
Leidinggeven is echt een vak waar veel tijd, ervaring en kennis voor nodig is. Als je goed bent in je werk dan zien ze dat heus wel en kun je oneindig doorgroeien. Van bv een team met 4 mensen in een kleine winkel, tot aan een Hema met 90 mensen. Daar zit echt wel een verschil in.
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven