Werk & Studie alle pijlers

Stellingen scriptie

03-06-2018 19:18 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Iedereen, ik heb hopelijk mijn scriptie behaald (dit hoor ik over een week), binnen 3 weken moet ik mijn scriptie wanneer deze behaald is verdedigen, natuurlijk wil ik me goed voorbereiden.. :) Ik moet 2 stellingen bedenken.

Opleiding: HBO-V

Mijn onderwerp: Eenzaamheid onder ouderen

Mijn onderzoeksvraag: hoe signaleren zorgmedewerkers eenzaamheid onder de ouderen in de thuiszorg?

De stellingen moeten op micro,meso en macro niveau, ze moeten aandacht trekken en gelijk meningen op kunnen roepen er moet gediscussieerd kunnen worden, ik kom er echt niet uit :’( vooral op t micro meso macro gebied🤮

Iemand tips? Ideën? Please help me out❤️
Doe je eigen huiswerk? Hoe kan iemand anders nou bedenken welke stellingen bij jouw scriptie passen? Als je je dat niet kan bedenken, verdien je het niet om af te studeren.
Hoqqi
anoniem_370631 wijzigde dit bericht op 03-06-2018 19:27
73.33% gewijzigd
Pak je conclusie er eens bij. Als je in een paar zinnen je conclusies kunt vertellen, kun je daarbij hoogstwaarschijnlijk wel onderscheid maken in (a) wat individuele thuiszorgmedewerkers doen, (b) wat thuiszorgorganisaties doen en (c) wat 'de samenleving' met dit soort dingen/kennis doet. Op die manier heb je in elk geval je niveaus vast redelijk te pakken.

Als je daarna eens even ieder van die delen bekijkt, dan zie je waarschijnlijk waar het knelt. Als het over thuiszorgorganisaties gaat bijvoorbeeld, zou je kunnen kijken naar of je een stelling kunt maken over jouw conclusie en de trade-off die daarin plaatsvindt. Stel, je conclusie is dat individuele medewerkers wel graag aandacht willen schenken, maar organisaties hier geen geld voor hebben, dan zou je daar een stelling uit kunnen halen. Iets met de trade-off geld vs tijd/aandacht werkt namelijk bijna altijd, en zorgt altijd voor discussies, vooral als je het doortrekt naar het niveau van de samenleving. Als je zo je onderdelen langsgaat zou je redelijk vlot een paar bediscussierbare stellingen moeten kunnen verzinnen.

Leuk scriptieonderwerp trouwens. Succes!
SÖCoban schreef:
03-06-2018 19:26
[...]
Zeg je dat straks ook tegen je patiënten?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-06-2018 22:22
Reden: schelden
5.98% gewijzigd
Kan je begeleider je daarmee niet helpen?

Ik zit in dezelfde fase (andere opleiding), maar ik ga donderdag om de tafel zitten met mn begeleider mijn zelfbedachte stellingen door te nemen. Eens met Ceridwen op dit gebied.

Als je het op micro/meso/macro moet doen, heb je dat dan niet eerder besproken in je scriptie? Kun je daar dan niet wat mee?
SÖCoban schreef:
03-06-2018 19:26
Hoqqi
:popcorn:
Een dag zonder reltopic, is een dag niet geleefd zeg maar...

Flauw hoor, je tekst aanpassen. Als je een beetje dapper bent, laat je je teksten staan, lafaard!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Asphyxiated schreef:
03-06-2018 19:28

Ik zit in dezelfde fase (andere opleiding), maar ik ga donderdag om de tafel zitten met mn begeleider mijn zelfbedachte stellingen door te nemen. Eens met Ceridwen op dit gebied.

Als je het op micro/meso/macro moet doen, heb je dat dan niet eerder besproken in je scriptie? Kun je daar dan niet wat mee?
Bedankt, mijn begeleider gaat de stellingen 1 x beoordelen en feedback geven, maar ik heb echt totaaal geen idee.. micro meso macro komt wel voor in mn scriptie maar bij ons mag een stelling uit max 10 woorden bestaan ik vind t dan lastig om het op 3 gebieden te richten maar ik moet eruit komen :) succes ook met de laatste loodjes😎
Asphyxiated schreef:
03-06-2018 19:28

+ ceridwen kan het ook op een normale manier zeggen, zag een aantal vragen over scriptie dacht ik probeer het, begrijp dan niet dat mensen de moeite nemen om een irritante reactie te plaatsen maar goed
BO2punt0 schreef:
03-06-2018 19:27
Pak je conclusie er eens bij. Als je in een paar zinnen je conclusies kunt vertellen, kun je daarbij hoogstwaarschijnlijk wel onderscheid maken in (a) wat individuele thuiszorgmedewerkers doen, (b) wat thuiszorgorganisaties doen en (c) wat 'de samenleving' met dit soort dingen/kennis doet. Op die manier heb je in elk geval je niveaus vast redelijk te pakken.

Als je daarna eens even ieder van die delen bekijkt, dan zie je waarschijnlijk waar het knelt. Als het over thuiszorgorganisaties gaat bijvoorbeeld, zou je kunnen kijken naar of je een stelling kunt maken over jouw conclusie en de trade-off die daarin plaatsvindt. Stel, je conclusie is dat individuele medewerkers wel graag aandacht willen schenken, maar organisaties hier geen geld voor hebben, dan zou je daar een stelling uit kunnen halen. Iets met de trade-off geld vs tijd/aandacht werkt namelijk bijna altijd, en zorgt altijd voor discussies, vooral als je het doortrekt naar het niveau van de samenleving. Als je zo je onderdelen langsgaat zou je redelijk vlot een paar bediscussierbare stellingen moeten kunnen verzinnen.

Leuk scriptieonderwerp trouwens. Succes!
Heel erg bedankt voor je reactie, ik ga er is naar kijken thanks voor de tips!! Ja leuk je, heel actueel onderwerp ook alleen wordt er zo weinig aan gedaan
SÖCoban schreef:
03-06-2018 19:36
+ ceridwen kan het ook op een normale manier zeggen, zag een aantal vragen over scriptie dacht ik probeer het, begrijp dan niet dat mensen de moeite nemen om een irritante reactie te plaatsen maar goed

Je doet niet eens de moeite om zelf wat te bedenken. Je stellingen moeten aansluiten op wat je al in je scriptie hebt behandeld. Hoe moet iemand anders dan stellingen voor je bedenken? Je weet toch zelf het beste wat je precies in je scriptie hebt behandeld en wat je stellingen daarin zijn?

En dan hoef je vervolgens ook niet aan te komen met iets als “hou je bek”. Classy ben je, zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven